Sunday, March 8, 2015

ඉන්දියානු දුව අපේ රට ටත්?

කාන්තාවන්ට සමතැන නිසිතැන සහ ප්‍රමුඛතාවය දෙන්න ඕනිය කියලා සමාජයේ කතාබහක් ඇතිවෙනවා. ඒ ඇතැම් අය කියන්නෙ කාන්තාවන් දරුවන් බලාගන්න නිසා සහ වෙන් බරසාර වැඩ ගොඩක් කරන නිසා කාන්තාවන්ට ප්‍රමුඛතාවය දෙන්න ඕනි කියලා. තවත් අය තමුන්ගේ ගෙදර සිටින නැගනිය,සහ මවට සලකන ආකාරයට කාන්තාවන්ට සලකන්න ඕනිය කියලා මතවාදයක් අරගෙන යනවා.
කාන්තාවන් වෙනුවෙන් කතාකරන සංවිධාන විටෙක සිය සීමාව ඉක්මවා ගිහින් කාන්තාවන්ට සමාජයේ සිදුවන බරපතල හිංසා වලට පෙනී සිටිනවා වෙනුවට කාන්තාවන්ට අමුතු තැනක් සමාජය තුල නිර්මාණය කරන්න වෙහෙස වෙනවා. උදාහරණ විදියට දේශපාලනයේ කාන්තා නියෝජනය වැඩිකිරීම කාන්තාවන්ට සමහර අවස්ථාවලදී විශේෂකොට සැලකීම් ඉදිරිපත් වීම දක්වන්න පුලුවනි.
කාන්තාවො කියන්නෙ විශේෂ මනුස්සයො ජාතියක් නෙමෙයි.  ඒ අයට විශේෂ හිරිහැර වලට ලක්වෙන්න සිදු වෙනවා නම් ඒක වැරදියි. ඒ වගේම කාන්තාවන් වීම නිසාම යම් කිසි විශේෂ ගෞරවයක් ඔවුන්ට ලැබිය යුතුත් නැහැ. ඒකෙ ලොකු අවුලක් නැතිවුනාට සමාජිය තුලිත තාවයට දිගුකාලිනව පහර වදින්න ඉඩ තිබෙනවා කාන්තාව උවමනාවට වඩා සමාජයේ උඩින් තියන්න ගියොත්.
ඉන්දියානු දුව (India’s doughter) කියන බී බී සී වාර්ථාමය වැඩසටහන මගින් 2012 වර්ශයේ දිල්ලියේ සිදුවන ස්ත්‍රී දූෂනය සහ ඝාතනය ආශ්‍රිත ඉංදියානු සමාජ දේහය තුල ඇතිවෙන මතවාද පෙන්වනවා. ඒ මුහුනදෙන කාන්තාව වෛද්‍ය සිසුවියක්. ඇය ඒ වෙනුවෙන් මුදල්හොයාගන්න රාත්‍රී කාලයේ කෝල් සෙන්ටර් වල වැඩ කරනවා. මේ සදහන් වෙන දිනයේදී ඇය සිය පෙම්වතා සමග චිත්‍රපටයක් බලන්නට ගොසින් රාත්‍රී නිවෙස වෙත ලගාවෙන ගමන් තමයි ඉදලා තියෙන්නෙ.
මේ සිදුවීමෙදි ඉන්දියානු සමාජයේ කාන්තාවන්ට ඇති තැන ගැන විශාල කතාබහක් ඇතිවුනා.ඉන්  මතුවට නීති රීති ඇතුලත් කාන්තාව ගැන සමාජයේ ආරක්ෂන වැඩපිලිවෙලක් පවා මේ නිසා ඇතිවුනා.
2012 වෛද්‍ය සිසුවිය දූෂනය සදහා සම්බන්ධ වෙන සමස්ථ පිරිසම ඉන්දියානු නූගත් අඩුආදායම් ලාභී අය. ඒ අයට දේශපාලනික, ව්‍යාපාරික සහ සමාජීය බලයක් නැහැ. ඒ නිසාම ඒ පිරිස ලෙහෙසියෙන් දඩුවම් වලට ලක්වෙන්නට ඇති කියලා මට හිතෙනවා.
කාන්තා හිංසනය කියාල කියන්නෙ ස්ත්‍රී දූෂණයක්ම නෙමෙයි. මා දන්නා එක්තරා තැනෙක ආරක්ෂක සේවයේ කාන්තාවන් ඇතුලත් වෙනවා. මිනිසුන් අඩු ඇතැම් නිවාඩු දවස්වල මේ කාන්තාවන්ගේ පුක මිරිකන්න එතනින් මෙතනින් අල්ලන්න සමහර සහෝදර සිකුරිටි අයම පෙළඹෙනවා. ඉතිං මේ වගේ සිද්ධිය්ක දුරදිග ගියාම බොහෝවිට නරක නම ඇතිවෙන්නෙ අර ගෑනු කෙනාටම තමයි.
පිරිසිදු කිරීමේ රැකියාවල, ආරක්ෂකසේවාවල ආදී පහල ස්තරවල සේවය කරන කාන්තාවන් විවිධ අකටයුතු කම් වලට මුහුන දෙනවා. ඒවාට ඔවුන් දැඩි ලෙස විරුදධ වෙලා නීතිය ඉස්සරහට යන්න බයයි. ගියත් බොහෝවිට ඒ අකටයුතු කම් සාමාන්‍ය දේවල් විදියට මිනිස්සු සලකන්න හුරු වෙලා තියෙනවා. 

චේතනාව කර්මය වෙනවා නම්

ඇති හැකි අය නැති බැරි ස්ත්‍රීන් හිංසාවට පත් කරන්න විවිධ උපක්‍රම සහ විධි පාවිච්චි කරනවා. ඒ අතර බොහෝවිට සේවා ස්ථානවල නිල බලයෙන් සිදුවන කාන්තා හිංසාවන්ද තිබෙනවා. උදාහරණ විදියට තේ වතු, කම්කරු රැකියා, කොහු මෝල් ආදී තැන්වල ඉන්න කාන්තාවන් ගේ අයිතියද තමුන්ට තිබෙන බවක් ඒ තැන්වල වැඩකරන සුපවයිසරලා ඉස්පැක්ටර්ලා සිතාගෙන ඉන්නවා.
රියදුරු මහත්වරු කම්කරු මහත්වරුන් ඇතුලත් පහලම සමාජ කොටස්ද මාගේ රැකියාවේ ස්වභාවය හේතුවෙන් නිතර ආශ්‍රය කරන්නට ලැබෙනවා. ඔවුන්ගේ අති බහුතර පිරිසට අනුව ගැහැනුන් කොටට අදිනවා නම් අගපසග පෙන්වාගෙන යනවා නම් ඔවුන් වැඩිපුර පද්දමින් ලිංගික උද්දීපනය ඇතිවෙන පරිදි ක්‍රියා කරනවා නම් ඒ වැනි ගෑනු දූෂනය කිරීම එතරම්  ලොකු පාප කර්මයක් වෙන්නෙ නැහැ. මොකද එහෙම පෙන්වගෙන යන්න ඒ වගෙ දේකට මුහුන දෙන්න තියෙන උවමනාව නිසාලු.
ලංකාවෙ පත්තරයක තුන්වෙනි පිටුව ගත්තත් ජනප්‍රිය වෙබ් අඩවියක හෝ මේ වැනි බ්ලොග් එකක ගත්තත් ලිංගික අඩන්තේට්ටම් හිංසා කිරීමේ ප්‍රවෘත්ති වලට ජනතාව බොහෝ ආසා කරනවා. ඒ නිසාම පුවත්පත් සහ ප්‍රවෘත්ති වලදී මේ ලිංගික ජවනිකා නාට්‍යමය ආකාරයෛන් රසවත්ව ඉදිරිපත් කරනවා.
පිරිමියෙක් කොටට ඇදලා ඇගට ඇලුන ටී ෂර්ට් එකක් ඇදගෙන හැන්ඩියා වගේ පාරෙ ගිය පලියට ඒ මනුස්සයා ලිංගික අඩන්තේට්ටම් වලට සහ හිරිහැර වලට ලක්කරන්න හදන එක වැරදියි. පිරිමි කොටට ඇදල ඇගපෙන්නගෙන ගියාම ඒ මනුස්සයට හිරිහැර කොරන එක වැරදි නම් ගෑනුටත් ඒමම වෙන්න ඕනි.
කාන්තාවන් බොහෝ විට රූපවාහිනි, පුවත්පත්, අන්තර්ජාල ආදියේ තිබෙන මෝස්තර තමන්ටත් ලක්ෂණ ඇති කියලා ඒවා ඇගලාගෙන යනවා. ඇතැම් විට සමාජයට ඒ නිසා වැරදි පණිවුඩ යනවාත් ඇති. නමුත් කාන්තාවන්ට හිංසා කිරීමට ඇදුම මගින්වත් ඇගේ බාහිර ස්වරූඵය මගින් වත් කාටවත් විශේෂ ලැයිසොන් එකක් ලැබෙන්නෙ නැහැ.
කාන්තාවක් සහ පිරිමි යෙකු ස්ව කැමැත්තෙන් අදාල රති ක්‍රියාවල නිරත වෙනවා නම් සමාජිය බැමි කොයි තරම් තිබුනත් ඒක ඔවුන්ගේ කැමැත්ත ලෙසත් එය මනුස්ස අවශ්‍යතාවයක් ලෙසත් සලකන්නට හැකියාවක් අපිට ලැබෙන්නට ඕනි. සරලව කිව්වොත් රටපුරා තැන් තැන්වල කාමර ඇතිවන්නේ ඒ වගේ ලිංගික ක්‍රියාවලට කැමති අයට පහසුකම් සපයන්න. ආන්ඩුවට වත් වෙනත් ආගමික, සමාජිය හෝ සිවිල් සංවිධාන වලට අර කාමර නැතිකරන්න ඕනිය. ඒවා වැරදිය කියලා කියන්න හැකියාවක් තියේද? මම නම් හිතන්නෙ ඒ ජෝඩු කවර නම් හෝ කාරනාවක් නිසා කාමර වලට එනවා. මිනිස්සු එන නිසා කාමර ඇතිවෙනවා. යම්කිසි නියාමනයක් අැතිකර කාමර වල තත්වය ඉහලනංවන්න කටයුතු කරනවා හැර ඒ කාමර දැකලා හූල්ලන එක විස්සෝප වෙන එකේ ඵලක් නැහැ.

සෙක්ස් හිට් වෙන්නෙ ඇයි

අද අපේ සමාජයේ මිනිස්සුන්ගේ විනෝදය සමහර විට ඔවුන් විසින්ම අසපු, ආරණ්‍ය,පල්ලි, කෝවිල්, පංසල්  වල ඉන්න ආගමික නායකයින් පසුපස ගිහින් විනාස කරගන්නවා. ඇතැම් පිරිස් විනෝද වෙනවා කියලා කියන්නෙ ආගම අදහනවා කියන එක කියාල තමයි හිතාගෙන ඉන්නෙ. ඔවුන්ට අනුව අපේ සිරුර මනස පිනවන්න අපෙ සිරුරට අවශ්‍ය යම් යම් මානසික උත්තේජනයන් ලබාදීමට වඩා ඒවා දැඩි ලෙස මට්ටු කරලා හිත අස්සෙ හංගාගන්න හදන එක බොහොම උතුම් වෙනවා.
සමාජයේ තවත් පිරිසක් ඉන්නවා ජීවිතවල විනෝදයක් සතුටක් ලබන්න වෙලාවක් සහ ඒ සදහා වැයකරන්න සල්ලිය බාගෙ නැති අය. ඒ මිනිස්සු අනාගතයේ මතු යම් දිනක විනෝදවෙලා සතුටින් ඉන්න අදහසින් අද කාලය, ශ්‍රමය, ධනය විවිධ දේවල් වලට කැපකරමින් කල් මරනවා.
ලංකාවෙ උසස් පෙල හදාරන සිසුන්ගේ වයස ගත්තොත් ඔවුන් දැඩි පීඩනයකට හසු වෙලා ඉන්නවා. ඔවුන්ට විනෝදය හෝ සතුට කියන දේ බොහෝ කාලයකින් අත් දකින්නට නැහැ. චාරිකාවක් යන්න, යාලුවො එක්ක සිංදුවක් අහන්න, මියුසිකල් සෝ එකක් බලන්න, හෝ ක්‍රීඩාවක් කරන්න වෙලාවක් නැහැ. ඔවුන් යාන්ත්‍රිකව පාසැල. ක්ලාස්, ගෘෘප් ක්ලාස්, ටියුට්, නෝට් අස්සෙ හිරවෙලා දැඩි පීඩනයෙන් යුතු කාලයක් පසු කරනවා. සමාජය නියම කරන ආකාරයට ඔවුන්ගේ ලිංගික සහ අනෙකුත් සියලුම අවශ්‍යතාවයන් අනාගතය ගැන සිතා අධ්‍යාපනය වෙනුවෙන් කැප කල යුතු වෙනවා.
මේ ආකාරයට ඉගනගන්නා අවධියේදී විනෝදය අහිමි පිරිස් ඉන් පසු රැකියාවලට යොමු වුනාට පස්සෙ සහ ඒ අතර කාලයේදී ආගම් වල නීති වලට අනුව ජීවිත සාර්ථක කරගන්න යනවා.නැත්නම් එතනෝල් හරහා සහ ලිංගික දේ වලින් සැනසෙන්න සතුටුවෙන්න පටන් ගන්නවා
අපේ නිදහස් අධ්‍යාපනයෙන් එළියට නිකුත්වෙන අති බහුතරය කුලෑටියි. අද ලෝකයේ තිබෙන තරගකාරී මුහුනුවරට මුහුන දෙන්න හැකියාවක් ඔවුන් බහුතරයකට නැහැ. ඒ කුලෑටි ගතියම සමහර අය මහත් අභිමානයක් විදියට සලකමින් සිල්වත්, ගුණවත් දරුවන් යැය් වරදවා වටහා ගන්නවා. සමාජයට ඒ හා ගැටෙමින් ඉදිරියට පිරිසක් අවශ්‍ය වෙලාවක අවාසනාවට සමාජයට නිකුත් වෙන්නෙ හැම දේකදිම හැංගෙන, අභියෝගයන්හිදී නොබියව ඉදිරිපත් නොවෙන තමුන්ගේ අවශ්‍යතාවයන් ටිකවත් හරියට අදුනාගන්න බැරි ලාබ හිස් ජීවිත ටිකක්.
මේ විකෘති වූ අති බහුතරයක් අතර පිරිසක් ආගම පරම විනෝදය ලෙස සලකද්දි තව පිරිසක් කාන්තාවන් හා සංවාසයේ යෙදීම පරම විනෝදය ලෙස සලකනවා. තවත් අය ජීවිතය නම් එතනෝල් වල දියවෙන වස්තුවක් කියලා හිතාගෙන ශරීරයට දිනපතා නිතිපතා එතනෝල් ලබාගෙන ඒ හරහා විනෝද වෙන්න උත්සාහ කරනවා.
ක්‍රීඩාවේ යෙදෙන, නැටුම් ගැයුම් සංගීත ආදී වැඩවල යෙදෙන..නිතර චාරිකාවේ යෙදෙන, විවිධාකාරයේ විනෝදාංශ වලින් යුතු අසිරිමත් සමාජයක මිනිස්සු තවදුරටත් එතනෝල් කියන්නෙ මැජික් අරිශ්ඨයක් කියලා හිතන එකක් නැහැ. කාන්තාව කියන්නෙ බිල්ලෙක් වෙනස් සතෙක් කියලා හිතන එකක් නැහැ. ඒ වගේම විනෝද වෙලා පුරුද්දක් තියෙන මිනිස්සු කාන්තාවන්ගෙ සහ අනික් මිනිස්සුන්ගේ විනෝදය මහා මහා විසාල ගැටලුවක් විදියට දකින එකකුත් නැහැ.
ඇත්තෙන්ම කාන්තාවන්ට කෙලින්ම හිංසා කලේ නැතත් පත්තර වල මේ බ්ලොග් වල සහ අන්තර්ජාලයේ පොත් පත් වල සෙක්ස් ම හොයන අපේ සමාජයෙන් අහන්න තියෙන්නෙ පොඩි කාලෙ ළමා වැඩසටහන් වලදි නිතර අහන ප්‍රශ්ණයක්.
ඔබේ විනෝදාංශ මොනවාද?

4 comments:

  1. කවුරු හරි මහාචාර්ය කෙනෙක් කිව්වා මිනිස්සුංගේ මනස හැමතිස්සෙම ලිංගිකත්වයට යොමු වෙන එක වලක්වගන්න මිනිස්සුම හොයාගත්ත දෙයක් කියලා 'විනෝදාංශ' කියන්නේ.නැත්තං ඇත්තටම සංගීතයට සවන් දීම, චිත්‍රපටි බැලීම, මුද්දර එකතු කිරීම ආදී බොහෝ විනෝදාංශ ජීව විද්‍යාත්මක වැදගත්කමක් නැති දේවල්.

    ReplyDelete
  2. මචාං උඹ කෝච්චියේ බස් එකේ ගහන ජැක් ගැහිල්ල මේකෙ කොතනටද වැටෙන්නේ?

    ReplyDelete

නූතන පටාචාරාවත

විසිතුරු බඩුව ඇය කිසිවිට නැහැ සැලුනේ.. බියකරු වනය බිය නැහැ ඇය වෙත දැනුනේ.. සිය සැමි නැතිය එන මග දරු අහිමි වුනේ.. නැති විය සිහිය ...