Sunday, February 14, 2016

බෙලෙක්කය

මේ දහදුරා වල් පදුරු වේසාවා තාම නෑ.. එක්කො ඕකා අදත් රෑට මට කතා කරාවි.. උගෙ වැඩේ වෙනවා නේ මෙතන..ඒ ඇති ඌට.. අද තට්ටය ඇතුලට ගියෙ 2.35 ට.. ජොකා පේන්න කලිසම අදින බායියා එලියට ආව 4ට විතර.. එච්චරයි අද නිවුස් කියන්න තියෙන්නෙ. මුං සි අයි ඩී වුනාට පොලිස් නෙ..ඒකුන් ඔක්කොම එකයි බලං යද්දි.. ඌ මට ඔය කිව්වට මේ මාසෙ නම් සල්ලි දේවිද් දන් නෑ.. සල්ලි නැතත් මෙතන තැන වටිනවා..

මං පොලිසියෙ කලිං වැඩකරපු ලොකු මහත්තයෙක්ලු.. පිස්සු හැදිල නිසාලු මෙතන දාල තියෙනනෙ.. බාගෙද අනික් මෝඩ හිගන්නො ඒවා විස්වාස කරනවත් ඇති.. උන්ට ඉතිං හැන්දෑවට කසිප්පු ටික බොන්නයි.. ඔයි කුනු ගොඩකට හරි ඔබලට රෑට හොල්ල ගන්නයි තියේනං එච්චරයි නේ.. සික් අසික්කිත හිගන්නො..

මුං මං එක්ක තරහයි ..ඒත් මෙතන්දි ගහන් බෑ.. මං උන්ට සෙට් වෙන වෙලාවට උන් වැඩක.. අනික උන්ට මේ එලවල මට ගහන්න තරං තරහක් නෑ..උන්ට තියෙන්නෙ උන්ට නොලැබි මට ලැබුන එකට ඉරිසියාවක් විතරයි..

මෙතන හිගාකන එක හොදයි.. තැනත් පිරිසිදුයි.. ටිකක් ගානත් ලැබෙනව.. ඔත්තුව බලනවට දවසට පන්සීයකුත් දෙන්නං කිව්වට..ඌ මෙ මාසෙ දෙයිද දන් නෑ.. සතියෙ දවස් පහට විතරයි නේ මුං ගෙවන්නෙ.. ඉරිදට මට පාක් යන්න තියෙනව.. ඒ නිසා කමන් නෑ..මටත් නිවාඩුවක් ගන්න එපායැ.

හුකා මුංට මේක අස්සෙ මොකට බලනවද මන්දා එක එකා යන එන ඒව.. මුං හොරු අල්ලන්නෙ මෙහෙමද? හෝටලේ එකාට හරි බලන එකාට හරි කිව්වනං පොලිස් කාරය දෙන පන්සීයට වඩා දෙදාහක් විතර ගලවගන්න තිබුන..ඒත් පොලිසි ්කාරයා දෙන එක දැන් මාසයක් තිස්සෙ ලැබුන නේ. ඔය මැදෑ මලපෙරේත කම..වැඩිවුනාමත් කෙලවෙනවා.

උදේට එන සුදු නෝන ආවා... මරු පුක.. බෝල තං දෙක.. තං පොඩියි.. මූනත් ලස්සනයි..  හරි ආඩම්බර පෙන්නනවා ඇති වෙන උන්ට.. ඒත් රැවුලත් සුදු අපිරිසිදු මං වගේ නාකි හිගන්නෙක්ට.. ආඩම්බර කම් පෙන්වන්නෙ නැහැ.. අනේ ඒ නෝන මට සල්ලිත් දෙනවා.. දැන් පුරුදුවෙල හැමදාම උදේට මට කෑම එකකුත් ගේනවා..පිංසිද්ද වෙච්චාවෙ ඒ නෝනට.. ජාති ජාතිත් ඒ නෝනට මේ වගේ ලස්සන වෙලා තව තවත්..  සැප සම්පත් ලැබෙන්න ඕනි..දුකක් කරදරයක් නොවෙන්න ඕනි..

්‍ ජාති ජාති..බ්‍රො බ්‍රො.. එක හුකන්නෙක් ඇවිත් ජාති ජාති ගගා මාත් එක්ක සෙල්පි ගහන්න ආවා.. ජාති ජාති බ්‍රො බ්‍රො කිය කිය.. හිගන සෙල්පි..උගේ අම්මගේ...අහවල් එකේ ගිහිං ගහපිය කියල මං මගේ හැරමිටිය ඉස්සුවා ඌට ..ඉස්සුව ගමන් පැනල දිව්වා බයවෙලා... ඌ යකෝ පොටෝව ගත්තනං කමන් නෑ,. ජාති ජාති කිය කිය එනවා සිංදු කෑලි කිය කිය හැමනෙන්නෙ..

මේ කොහෙද යන සෙල්පි හිපාටුවකේ නිසා සනෝජ මිස්ගෙ කරුණාව ත් අමතක වුනානෙ.. සනෝජ මිස් ට මම පිං සාර වස්තුවක්.. පිං කරගන්න උවමනාව තිබුනත් පිංවතුනි අපි හැමෝටම ඒකට අවස්ථාවක් ලැබෙන්නෙ නෑ.. දැන් ඔය පිංවතුන්ට ඒ වගේ මහා පිංකමකට දායක වෙන්න ලොකු අවස්ථාවක් ලැබිල තියෙන්නෙ..දැන් මේ ටයිල් කැටයකට දායකත්වය දක්වලා මේ විහාර කර්මාන්තය දියුනු කරලා.... ඔහොම බණ කෑල්ලක් පංසලක් ගාව දවසක් හිගා කනකොට හාමුදුරුවො දෙසනවා ඇහුනා..

පිංකරන්න හිතෙන අයට හාමුදුරුවො පිං තියෙන වස්තුවක් අමුණලා.. ඒ තමයි පිං ටයිල් කැට..ඒවා ගෙනිහින් පූජ කරාම ලොකුවට පිං එනවා.. ඔය ගනයා අවුරුදු ගානක ඉදන් විහාරෙට උලු කැට.. ටයිල් කැට.. ගඩොල් කැට වලට කියල මිනිස්සුන්ගේන් සල්ලි ගරනවා.. පවු එක අතකින්..ගනයටත් හැන්දෑවට සොට් එකක් දාගෙන ගෑනියෙක් ගෙන් කීයක් හරි ගෙවල හරි ආතල් එකක් අරගෙන සැපසේ ඉන්න එපාය..ගණයොත් කරන්නෙ බිස්නස් එකක්.අපිත් කරන්නෙ ඒකමනෙ..ඌට බනින එක හොද නෑ.. උන් පිණ කියලා දෙයක් තියනාව කියල කියන නිසානෙ මේ හැත්ත බුරුත්ත අපිට සල්ලි දාන්නෙ ‘’කෑම දෙන්නෙ.

උන් පිනක් දහමක් නෑ කිව්ව නං මුං දේවි මේන්න කියලා සල්ලි.. පිස්සු නේ..තමුන්ට දෙයක් නොලැබි මොකාද මේ රටෙ තව එකෙක්ට කීයක් වත් දෙන්නෙ..

සනෝජ මිස්ගේ පිංකරන වස්තුව මම..ඒක ලබාගත්ත එක මහ ලොකු දෙයක්.. මහත්තයො දහයක් සල්ලි සීය ගානෙ දැම්මත් මිස් කෙනෙක්.. කතා කරල ලොකු උන්නැහෙ කෑවද? මං මේ ගෙදර උයාපු කෑම එක.. එහෙනං සීයෙ මේක කන්න.. අපේ තාත්තිට පිං පිණිස තමයි මම මේ සීයට කෑම දෙන්නෙ.. කියල විස්තර කියද්දි අමුතු ගතියක් එනවා.. හිගන වුනත් කකුල් දෙක අතරෙ තියෙන එකට කිති දැනෙනවා ඇති.. ඒකයි මිස්ල එනකොට ටිකක් ඇඩ් එක වැඩි වෙන්නෙ..

සනෝජ මිස් හොද ගෑනු ලමයෙක්..මං ඒ ගෑනි ගැන වැරදියට හිතන්න හොද නෑ.. ගෙදර මොනාහරි හැදුවද මට කොටහක් ගෙනත් දෙනවා.. එයා මට ඇදුම් ගෙනත් දෙන්නත් හැදුවලු..ඒ්ත මහත්තය අකමැතියිලු.. “ මං සීයට ඇදුමක් ගෙනත් දෙන්න හැදුවා..ඒත් අපේ මහත්තය බනිනවා.. එයා කැමති නෑ වගේ ..කමක් නෑ..සිය දැන් හොදට පිරිසිදුවට ඉන්නව නේ..පං පස්සෙ එකක් බලල ගෙනත් දෙන්නං එයා කැමති කරගෙනම ඇදුමක් ගෙන්ත දෙන්නකෝ.... මං යනවා.. සීයෙ.“ සනෝජ මිස් නැමිල මට කත ාකරල යනවා..

දරුවෝ මට මේ සීනි ජාති හොදද දන්නෙත් නෑ.. සිනි නං නැහැ.. ඇගේ..කමන්..නෑ.. මේ දරුවට බොහොම වාසනාවන්ත ජීවිතයක් ගතකරන්න අවස්ථාව ලැබෙන්න ඕනි.. දවසක් සනෝජ මිස් චොකැලට් බෝල පිරිච්චි කප් එකක් ගෙනත් දුන්නා.. මං ඒකෙන් දෙකක් කෑවා.. පල්ලෙහා බස් හොල්ට් එක ගාව ඉන්නවා ලමයි තුන් හතර දෙනෙක් සපත්තු මහනවා.. උන් බඩුත් කරගහනව දැකල තියෙනවා..පවු කොල්ලො උන් දැනුත් හිගා කන්න හුරු වෙලා ද දන් නෑ.. ඒ නැතත් දැන්මම උන් කසිප්පු වලට නං පුරුදු වෙල ඇත්තෙ..

මිස් ඊලග දවසෙ ආවා..බත් එක දුන්නා.. සීයෙ චොකලට් හොදයිද? ගොඩක් ගෙනත් තිබුන..අපේ මහත්තය රට ගිහින් ඇවිත් ඔය ජාතියෙ පැක් ගොඩක් ගෙනත් තිබුනා.. ඔවු.. “ දුවට ඒකෙන් නම් තවත් පිං ලැබෙනව..මං අර ඈත පහල බස් හෝල්ට් එක දිහා ඉන්න කොල්ලො කුරුට්ටො ටිකට හැන්දෑවෙ ගිහින් දුන්න චොකොලට් බෝල ටිකක්.. මෙහ තියන ඒවට වැඩිය හොදයි නෙ නෝනෙ.. “ ඇත්තමයි ඒ පොඩි උනුත් ඇහුව මගෙන් මං රට ගිහින් ආවද කියල.. නෝන එහෙනං යන්න..මේ හිගන අපි එක්ක වැඩි බජන හොද නෑනෙ නෝන.. දන්නෝනෙ මිනිස්සු.. දෙන්නෙත් නෑ..දෙන එක්කෙනක්ට දෙන්න දෙන්නෙත් නෑ..

හා හා.. සීයෙ.එහනං සීයෙ මම ගිහිල්ල එන්නං.. ගිහින් එන්නං කියන හැම වෙලාවකම.. වදින්න වගේ යනවා.. ඒත් මම දවසක් කිව්ව..මට වදින්න ඕනි නෑ..මං තරුණ කාලෙ ගොඩාක් වැරදි වැඩ කරල තියෙනවා..මට වැන්දොත් පවු මිස්ටත් කියලා.. ඒ නිසා මට වදින්නෙ නෑ දැන්.

සති කිහිපයකට පසු..

මා හට දැන් මේ කඩා පහත්වූ හිගන ජීවිතය එපා වෙමින් පවතී.. හිටිහැටියේ මානසික රෝහලට වැටුනි..ඉන් මනත අපේ ගෙදර උනුත් මගේ නාමික ගෑනිත් හිතුවේ මා හොද ජාති  පිස්සෙකු වනවා ඇති කියලාය.. ඔවුන් කෙමෙන් කෙමෙන් ඉක්මනින් ඈත් වන්නට විය.. නමුත් මට තිබුන මානසික ආබාදය සුව වුනි.. ඉන් පසු කොන්ඩ රැවුල් නොකපාම මම පාරට වැටුනි..

නාකි පෙනුමත් රස්සාවක් නොසෙවීමත්,. රස්සාවක් නොලැබී යන්නට හේතු විය. නමුත් තැන් තැන්වල පාරේ වාඩි වී සිටින විට ඉදහිට බත් පැකට් එකක් ලැබේ.. බස් එකකට දෙකකට යාන්තං වදෙන් හෝ නැංගොත් රුපියල් සීයක් කෑමට හොයාගත හැක. වෙනත් හිගන්නන්ගෙන් වෙලෙන්දන්ගෙන් ගුටි කමින් මා හිගන්නෙක් වුනිමි..

මට අවශ්‍ය දවසකට රුපියල් දාහක් විතර පමණි.. මට හැම බස් එකටම නගින්නටත් හැම වෙලේම අත දික්කරගෙන නහින්නටත් අවශ්‍ය නැත..එබැවින් බස් වල වෙලෙන්දෝද අනික් හිගන්නෝද මා එතරම් ම අවුල් කොට සිතුවේ නැත.. ඔවුන් මා හට විටෙක අනුකම්පා කලෝය.. හිගන්නෝ තුල කැත ගති රැසක් ඇතත් ඉතා හොද පපු කැවුත්තක් තිබේ. මට දවසක් හිගා කන්නට එපා වී වාඩි වී සිටින කල..උන් බිත්තරය මස් කෑලි ඉවත් කරන ලද අමු බත් එකක් හෝ මට එවයි..

වයස 39ක් වුවත් ඉදුනු රැවුල කොන්ඩය නිසාත් රැලි වී අව්වට දූවිල්ලට හසු වී ඇති හම නිසාත්.. බොහෝ දෙනාට මම සියෙක් වෙමි.. මට එය ලොකු ගානක් නැත. සියල්ලට ඉහලින් සියල්ල හොයමින් සීයෙක් මෙන් සිටීම බොහෝ වටින වැඩකි..

රහස් පොලිසියෙ මහත්තයෙක් මා ගැන කලක් තිස්සේ ඇහැගහගෙන සිට ඇත. පසුව ඔහු මා ගැන වැඩිමනක් විස්තර නොඅසා පොඩි වැඩක් කලහැකිදැයි ඇසීය.. හරි ඔහෙට පෝන් එකක් දෙන්නම්.. හැන්දෑවට කිව්වම ඇති...

හරි හරි ඒක මට කෝල් කරන්න විතරක් හැන්දෑවට ඔන් කරනවකො..තමුසෙලත් මාර පොරවල් නේ..පෝ්න එකක් දුන්නම අහනව චාජ් කරන්නෙ කොහොමද කියල..

පොලිස් කාරයාට බිම වාඩිවී හිගාකන්නට කම්මැලි හෝ බයක් ඇතිවන්නට ඇත..ඒ නිසා ඔහු.. මට වැඩේ මට පැවරුවේය.. ඌ හොද මිනිහෙකි.. වැඩේ බ්ලාස්ට් කරන්නට ප්‍රථම.දැන් එහනං මෙතන හිගාකෑව ඇති.තව කල් ිහටියොත් තමුසෙ මාට්ටු වෙනවා වැඩේට..

තමුසෙ එහනං වෙන තැනක් හොයාගන්නව..ආයි මාස දෙකකට විතර මෙතනින් ඈත් වෙල ඉන්නවා.. පොලිස් කාරයා මට කිව්වේය.. පොලිස් කාරයා කවුද උගේ නම මොකද්ද ආදී කිසිවක් මා නොදන්නා අතර එය දැන නොගැනීම මගේ තැනත් ලැබුන තාවකාලික ගතමන්ට් එකත් ආරක්ෂා වන්නට හේතු විය..

සනෝජා.. මට නිතර මතක් වන්නට විය.. ඇගේ ටෙලිපෝන් නොම්මරය මා සතුව ඇත.. එය තනිකර විශ්වාසය කඩ කිරීමකි.. නමුත් ඒ කැත වැඩේ මා විසින් කරන ලදී.. ඇය ඉදහිට රී ලෝඩ් එකක් දැමිමට ලග ඇති කඩයකට රිංගයි.. ඒ රීලොඩ් එක දමා තිබුනේ ඇගේ ගමේ සිටින අම්මාගේ ෆෝන් එකටය. රී ලෝඩ් එක දමා ඉතුරු ගන්නට සනෝජා දුවට අමතක වී ඇති බැවින් ඒ ඉතුරු ලබා දෙන්නට මම ඒ අම්මාගෙන් දුවගේ නම්බරය ඉල්ලා ගත්තෙමි..

රී ලෝඩ් දාන එකා මගේ දිහා කන්න වගේ බැලුවේය.. හා හා මේකෙ කුනු ගාන්න එපා.. දෙනෝ ඔහෙග නම්බර් එක.. කොමිනිකේශන් කාරයා කෑ ගහන්නට විය..

නෑ නෑ..මට අර මහත්තයෙක් රී ලොඩ්් එකක් දානව කිව්ව..මේ කඩෙන්..ඒක දාලද කියල බැලුවෙ..මට මේ පොත් වල කුරුටුගාන්න ඕන නෑ. මම අවසාන නම්බරය මතක තබාගත්තෙමි...සනෝජාට ලස්සන ඉලක්කම් ලියන්නට හැකියාවක් තිබුනි.. ඇයගේ අකුරුද ලස්සනය...

පාරෙ හිගාකෑවට මුං පේස්බුක් එකෙනුත් සල්ලි කලෙක්ට ක්රනවද කොහෙද? බොරු හිගන්නො..බොරුවට රැවුල වවං.. කොන්ඩෙ වවං. මුන්ට ඇති පිස්සුවක් නෑ.. රී ලොඩ් කඩකාරයා කියවන්නට විය..

මා මදක් ඔලුව ඉහලට එසවුවේය.. රී ලොඩ් ගොනා දෙස බැලුවෙමි.. "මේ ඕයි. මට තමුසෙගෙ හුත්තක් බලන්න ඕනි නෑ.. දැන් තමුසෙට තියෙන පස්නෙ මම කීයක් වත් නොදා පොත බලන එකනේ..තියාගනිං..මේක ඉරලා කාපං..ඉදා තොට සල්ලි..පාහරයා..තොපි මිනිස්සු එක්ක හිනාවෙන්නෙත් සල්ලි වලට..තොපිට මිනිහෙක් එක්ක හිනාවෙද්දි පේන්නෙත් මොනරු.. පිං තාලි.. අපත හැත්ත. ආහ්  තියාගනිං.. මෙච්චර කල් මං හිගාකනවා..තෝ එක රුපියලක් දීල නෑ පිනට කියලා.. තෝ වගේ කුණාචාරියො නෙවෙයි අපි හිගාකෑවත්..ඉදා ගනිං තොගේ බල්ලොත් නොකන සල්ලි.."

රී ලොඩ් බුවා ගල් ගැහෙන්නට ඇත..ඌ පිටිපස්සෙ එනවාදැයි නොදනී..මා උගේ කුටිය ඇතුලටම රුපියල් සීයකින් දමා ගසා ආවෙමි.. නමුත් කොතෙක් ආවේගයෙකින් ආවත් මට අර අවසාන නොම්බරය මතක තිබුනි..

හිගන රැලක නායක යැයි සිතිය හැකි බුවෙක් දිනක් කලබලයෙන් උදෑසන මා සොයා ආවේය.. තමුසෙ වෙන පලාතක් හොයාගන්නවා.. තමුසෙ මාට්ටු වෙන්න පුලුවන්.. අර බෑන්කී බිල්ඩින් එක ගාව තමුසෙ කාලයක් ඔත්තු බැලුව නේ.. අන්න ඒ බිල්ඩින් එකේ ලොකු ලොකර් සෙට් එකකට ගේම දීල..

හරියටම ලොකර් ඇරෙන වෙලාව අදුනගෙන තියෙන්නෙ යන එන උන්ගෙන් කියලයි කියන්නෙ.. මට මීටර් වුනා තමුසෙ මොකක් හරි ඩීල් එකකට ඔතන හිටිය කියල.. අර හැමදාම තොට බත් ගෙනත් දෙන පුක ලොකු ගෑනි.. මරු කද නේ.. ඒකිත් ගේමට සම්බන්ධ ඇති කියල ඒකෙ ක්ලීනින් එකේ ඉන්න බුවෙක් කිව්ව.. ඕකිගේ මොලේන බාගයක් පුකේ තියෙන්නෙ කියල මට කියුව එකා කිවවෙ..

කොහොම උනත් තමුසෙ මකබෑ වෙලා ඉන්නව. පෙනුමත් ටිකක් වෙනස් කරගන්නවා.. එකෙක් වත් මාට්ටු වුනොත් දෙක ගහද්දි තමුසෙ ගැන කියයි.

නීල කාස හොරෙකුට අවංක පොලිස් කාරයෙක් රහස් පොලිස් කාරයෙක් යැයි මා රැවටී ඇත.. අලුතින් තැනක් සොයාගත යුතුය. හිගාකෑම එවැනිය. මූ පට්ට ඩෑල් එකක් විය යුතුය. පුක ලොකු ගෑනි නොහොත් සනෝජා.. අහ්.. ඇගේ නොම්බරය දැන් වැඩ නැත..

8 comments:

  1. මෙහෙමත් අහුවෙනවාද??????

    ReplyDelete
  2. නිකං ටැප ලෙන ටැපලෙන ගතියක් තිබුනට හොදයි බං

    ReplyDelete
  3. උඹත් අමුතුම කතා තමයි ලියන්නේ, අද කතාව හොඳයි...

    ReplyDelete
  4. අගක් මුලක් නැතුව කියවගෙන ගිහින් අවසානයේ තමා කතාව තේරුනේ.. ඒ විදියත් නරකම නැහැ..

    ReplyDelete
  5. මරු කතාවක්.....

    ReplyDelete
  6. ශා... නියම කතාවක්නේ....

    ReplyDelete