Sunday, January 21, 2018

ජම්බක් නිසා ගෙම්බෙක් වුනු මිනිහෙක්

අදාල නැති මල මාලු
ඒ දිගු නෙත් සගලට මා කෙතරම් පෙම් කලාදැයි මා හට මැණිය නොහැකි වේ. ඒ නෙතු හමු වී විනාඩියකින් මා මරණයට වුව සූදානම් යැයි දරුවන් සිටින පියෙකු වශයෙන් ගල් පැලෙන බොරු කිව නොහැකි වුවත් ඒ නෙතු සගල දැකගැනීම වෙනුවෙන් මට හැකි තරමේ ඕනෑම දෙයක් කිරීමට මා සූදානම්ය.

ඇයගේ විදිය

ඇය නාරි ලාලිත්‍යයෙන් කෙසේ වීදැයි විස්තර කිරීමට තරම් දෙයක් නොවේ. එහෙත් කදිම මුහුනක් නැවත හැරී බැලීමට සිතෙන බැල්මක් ගින්දර ඇස් දෙකටම මුසු වූ මනරම් කතා විලාශයක් ඇයට විය. ඒ කටහඩ තුල ඇති ආකර්ශනය කුමක් නිසාදැයි විස්තර කරන්නට අමාරුය. ඒ හඩින් ඇය බැන්නද හැඩුවද විලාප තිව්වද එහි අමුතු ආට් එකක් ඇති ලෙස මට තවමත් සිතේ.

පුරාණ කවීන් ඇතැමෙක් කාන්තාවෝ භෞතික මාන ඇසුරෙන් දැකීමට උත්සාහ කලෝය. සත්‍යයකි විශාල වැනෙන පුකත්, පමණට වූ පිරිපුන් තන් දෙකක් සහ මනා හැඩයක් ඇතිනම් ඒ යුවතිය කෙරෙහි මිනිසුන් ඇලේ. සුසුදු වතක් දිග වරලසක් ආදී දේද කාන්තාව ආලෝකයට වැදගත් වේ. එහෙත් ඒ සියලු ලක්ෂණ බොහෝවිට තිරය මත වූ අජීවි ස්ත්‍රිය ගේ රූ සොබාව නිරූපනය කිරීමට සමත්ය. ඇගේ හැසිරීමේ සියුම් චලනයක් , ඇගේ හඩෙහි වූ යම් මාධුර්යයක්, ඇගේ මුහුනේ වූ එක බැල්මක් අපේ සිතේ ඇතිකරන වෙනස මහා විශාල ස්ත්‍රී ඉන්ද්‍රින්ගෙන් සමන්විත බ්‍රසීල කාන්තාවන් ටවත් අප මනසේ ඇති කල හැකිද? කාන්තා ආකර්ශනය වන්නේ කුමන සංරචක නිසාදැයි යන මහා අවුල් ජාලාව කෙසේවත් ලිහිය නොහේ.ඒ ලිහුවත් ඒ ඒ පුද්ගලයාගේ රුචි වූ කාන්තාව සහ එහි ස්වභාවය කෙසේ නම් විද්‍යාවෙන් විචාරන්නේද? එය ස්ථාවර වූ යාන්ත්‍රික මානසික තත්වයක් නොවේ. එනම් මා කැමති මේන්න මේ ජාතියේ කාන්තාවටයැ කියා කොටු කරන්නට සැබැවින්ම හැකිද? එය එසේ හැකියැ කියන අයද විටෙක ඒ රාමුවෙන් පිටත වූ යුවතියකට ඉදිවනම බැදෙන්නේ ඔවුන්ගේ සිතද නොදැනුවත්වය.

උගේ විදිය

ඈ මගේ සිත් ගත්තා වුවද ඌ නම් මගේ සිත ගත්තේ නැත. සිත නොගැනීමට හෝ ගැනීමට යැ කියා උගේ විසේසයක් තිබුනේද නැත. ඌ ඇගේ සැමියා වීම නිසාම ඌට යමක් කමක් ආරෝපනය වී ඇතැයි මා සිතීමි. නිහඩව සිටීම නිසා ඉබේම පණ්ඩිතයෙක් වන්නේ නම් සහන් යනු පණ්ඩිතයෙකි. ඌ බිව්වාම නිකං කටමැත දොඩවනවාට වඩා යමක් බිනීමේ සූරයෙකු නොවේ. ගුඩ්ඩා ලෙස සැම වෙලේම වැඩිය නොදොඩන සහන් හෙන පණ්ඩිතයෙකු ලෙස පෙන්වා ඕනි තැනක ගෙනගොස් දැමිය හැකිය. මන්ද ඌට මෙලෝ සංසාරයක් ගැන උගේ යැ අදහසක් නැත. මෙසේ උගේ වැරදි මට පේන්නේ ඇයි? බාගෙදා කලින් විස්තර කරන ලද මා සිත් අදගත් යුවතියගේ නීත්‍යානුකූල හිමිකාරයා ඔහු වීම නිසා විය හැකිය. නයනා නම් වූ සුන්දර කාන්තාවගේ සැමියානෝ සහන් විය. සහන් මගේ කන්තෝරුවේ මිතුරකු සහ හරිවිදිහට බැලුවානම් ඌ මගේ යටතේ සිටින සේවකයකු විය.

උගේ අඩෝවැඩියාව

බිව්ව කල මිනිසුන්ට කියන්නට කතාන්දර මැවේ. එ මට්ටෙමේදී සහන් දොඩමලු වෙයි. බොන කල නයනා ගැනද විස්තර ඌ කියයි. ඒවා අහන්නට මා ආසාය. එබැවින් ඌට තවත් බෝනනට කතා කරයි.

බී ගෙන ගිය දිනක ඇතැම්විට සහන්ට නිදාගැනීමට ලැබෙන්නේ ගෙයි ඉදිරිපස ඇති පොඩි ඉඩකඩය. දෙගෙොඩහරි ජාමේ එන බිරිය සහන්ට පහර දෙයි. ඇතැම්විට සූර් පිටම ඇයව සතුටු කිරීමටද සහන්ට සිදු වෙයි. ඒ ඇයව සතුටු කල යුත්තේ කෙසේදැයි සහන් විස්තර නොකරන්නේ ගෙයි ගිනි පිටතට නොදීමේ තියරිය නිසා විය හැකිය.

ඇය බීමට තදින් අකමැතිය. ඊටත් සහන් කියනා ලෙස පිටතින් පේන සුන්දර් නයනාට වඩා බොහෝ සෙයින් කුරිරු චරිතයකි සැබෑ නයනා. ඔහු මේ බොන වෙලාවේ ගෙදර සිටියානම් ඔහු නොයෙක් වැඩපල කරදිය යුතුය. ඇගේ හේතුවක් නැති බැනුම් අසා සිටිය යුතුය. ඔහු කෙලින්ම වදනින් නොකියූවත් නොබිව් අවස්ථාවලදීද සහන් ගුටි නොකනවා යැයි හරියටම කියන්නට නොහැකිය. බොහෝවිට ඒ අවස්ථාවලදීද ඔහු ගුටිකනවා විය යුතුය.

කැත පැත්තට වූ ආදරය

සාමාන්‍ය කොට සැලකූ කල මහත් රුදුරු බිරියක වූ නයනාවන් කෙරේ මා වූ සිත බිදීමට වඩා වඩාත් ඇලීමට සහන්ගේ කතාව හේතු විය. වරක් ඔහු ඇයගෙන් බේරෙන්නට බැරිතැන සහෝදරයකුගේ ගෙදරට ගොස් සැගවී සිටියේලු. එවිට එම නිවසට දින කීපයකින් පැමිණී නයනා ඒ සහෝදරයාගේ බිරියට තදබල කුනුහබ්බ කියා බැනවැදී නැවත සහන් රැගෙන ගියේලු. කොටින්ම යම් කිසි තද බැදීමක් තිබුනේ වීද සහන්ට නයනා හා තිබුනේ දැඩි කලකිරීමකි.

එකම දරුවා කොළඹ පාසැලට යවා ඥාති නිවෙසක සිටින්නේද නයනාගේ උවමනාවට බව සහන් කියයි. ඇය "කොල්ලා තමුසේ වගේ පොන්නයෙක් වෙන්න ඕනා නැහැ" යි මූණටම කියන බවක්ද සහන් වරක් කීවේය. සහන්ගේ පවුල් ජීවිතය යනු ඔහුට අපිට මෙන් කන්තෝරුවට වඩා සැනසිලිදායක දෙයක් නොවේ. ඔහු කන්තෝරුව ඇරී නිවසට යන්නේ එක් සිරගෙයකින් මිදී තවත් සිරගෙයකට යනව වැනි වූ අදහසකිනි.පෙනෙන ලෙස ඔහුට ගැලවීමක්ද නැත.

මගේ මැදිහත්වීම

ගෑනිය නරක බව දන්නා විට අපේ යටි වල් හිත ඇය වෙත ඇදී යනවා වැඩිය. බොහෝම හොදට හැදුනු හොද කෙල්ලක නම්මා ගැනීම අමාරුයැ සිතන අප සිත නරක වනචර එකියක නම් ලේසියෙන් බාගත හැකියැ නිරායාසයෙන්ම සිතයි. සහන් ට හැන්දැවට බොන්න අරන් දීමත් ඉන් පසු ඔහු ඇරලන්නට සහන්ගේ නිවසට යෑමත් මා හුරු විය.

ඇතැම් දිනක ඔහු හොදටම වෙරිය. ඔහුට බොන්නට දෙන්නේ මා බවත් ඈ දනිී. '' මහත්තයෝ.. මං ගැන වරදවා හිතන් එපා.. අපේ මහත්තයාට බොන්න අරං නොදුන්නටා කමක් නැහැ.. එයා බිව්වම මටයි වදේ.. ඉන් පස්සේ මේ මිනිහා ලෙඩ වුනොත් මම නේ දුක් විදින්නේ...” යැ ඈ කීවාය. නයනා මේ මිනිහා සතුටින් ඉන්නේ ඒ බොන වෙලාවට විතරයි. ඒක මම හොදටම දන්නවා..මට ආයේ ඒ ගැන විස්තර කරන්න ඕනා නැහැ.. මා යමක් කමක් දන්නා බව පමනක් ඈට අගවා ලීමට මා එසේ කීවෙමි. ඇය එතැනින් නිහඩ වෙයි..

වනචර කම

සහන් ගෙනගොස් ගෙදර සැටිය උඩට දමා මා වතුර වීදුරුවක් ඉල්ලීය. නයනා ඇතුලට ගිය අතර මාද ඇය ගොස් තත්පර කිහිපයකින් ඇය පසුපස වැටුනි. ඇය වතුර වීදුරුව රැගෙන එන විට මා ඇය තදින් වෙලා බදා ගන්නට ගියෙමි. වතුර එක මගේ අගේ වැටුනි. ඇය පලයං යන්න වනචරයා යැයි මා තල්ලු කලේය. තෝ එන්න හදන්නේ ඕකට කියලා මම දැනං උන්නා.. තොපි වගේ වල් හැත්ත නිසා තමයි අපේ මිනිස්සු හදාගන්නත් බැරි. තොපේ කද බඩ ලොකු වුනාම තොපේ ඉන්න ඔෆිස් වල උන්ට නම් ලොකු ඇති..ඒත් අපිට වැඩක් නැහැ ඒවා.. පලයං යන්න තොගේ ආදරේ තියාගෙන..නයනා තදින් බැන්නාය. හොද වෙලාවට ඇගේ ගෙදරින් ශබ්දය එලියට යනවා අඩුය.

නයනා මම දන් නෑ මොකද කියන්න. ඒත් මට ඔයා දැක්කම එන හැගීම ඇත්තටම විස්තර කරගන්න අමාරුයි. ඒ ක බොහොම ලස්සන හීනයක් මං ඒකට ආදරෙයි..ප්ලීස් නයනා මට එක පාරක් ඉඩ දෙන්න ඒ හීනේ විදදරාගන්න සැනසිමෙන්.. මා කොදුරන්නට විය.

එය එතැනින් නොනැවතුනි..මා සහන් නැති අවස්ථාවේ ඈ පමණක් සිටින විට දුර ඇමතුම් ලබාගත්තෙමි. ඇය පෙර සේම බැන්නද ඇයදුරකථනයෙන් ඇගේ වර්ණනා ව අසා සිටීමට මනාප විය. එම දුරකථනය තබන්නට ගියේ ඈ නම් නොවේ. ආයෙම එහම අරවගේ වැඩවලට ආවොත් මහත්තයා ඔහෙට බලාගත හැකි මේ නයනාගේ පැටිකිරිය.

අහ් නයනා.. මං හිතන්නේ ඔයාගේ මූන වගේම පැටිකිරියත් හැඩ ඇති..සහන් බීලා බීලා වැටිලා ඉද්දි පැටිකිරිය නිකං වේලි වේලි ඇති.. පෟ නේද? මා ඇසීමි..


අනේහ්..මේහ්.. ඇය එතැනින් නැවැත්වූවාය..

අනපේක්සිත සිද්දිය..

පෙර සිදුවීම නැවත සිදුවිය. එනම් සහන් බිව්වේය. මා ඔහු ගෙනගොස් නිවසැට ඇරලුවේය මා ඇයට අතවර කරන්නට හැදුවේය.

ඔහෙ මේ සෙල්ලම නවත්තන් නැහැ වගේ නේද මහත්තයෝ.. හරි ඔහෙට ඕනි මා එක්ක බුදියන් නේ.. එහෙනං ඔන්න ඕක කොරගන් එකයි ඇත්තේ හැබැයි ඉතිං ටිකක් වද වේදනා විදින්න වෙයි..
ඔහෙට ඕනි නිසයි මම මේ එන්නේ.. ඇය සහන් සිටින සෙටිය අසලට ගියාය. සියලුම ඇදුම ්ඉනුවාය.

මේ නයනා. ඔයාට පිස්සුද මේ මනුස්සයා බීල හිටියට මූ මැරිල නැහැ..මේ මිනිහ ඇහැරෙයි.. මා කීවෙමි.

මේ මහත්තයෝ.. මට දෙකක් කරන්න බෑ.. එක්කෝ මම කියන විදියට මා එක්ක ඉන්නවා..නැත්තං වද නොදී මෙතනින් යනවා ආපු අතක් බලාගෙන.. ඈ තදින් කීවේ ඇගේ පියයුරුද ගැස්සී යන පරිද්දෙනි.

ඇය කිසිදු ලතාවක් ඇති අයෙකු නොවූවාය. මා යම් සතුටක් එයින් ලබනවා යැයි දැනගත් වනම ඇය කුමක් හෝ විදියකින් ඒ ඉරියව් වෙනස් කලාය. විටෙක ඇය මටත් වඩා බීගත් අයෙකු ලෙස.. මට පහරදෙන්නටද මගේ පිට සූරන්නටද විය. ඇගේ ද තැන් කිහිපයක් සූරන්නට සහ තදබල ලෙස තෙරපන්නට යැයි මට ඇරයුම් ලැබුනි.

එය සුන්දර අත්දැකීමක් නම් නොවේ. ලිංගිකමය දඩුවමක් වැනිවූ ඒ විනාඩි 15ක් වැනි කාලය මා ගතකලේ අපහසුවෙනි. විටෙක ඇයට සහන් අවධි කරන්නට උවමනා විය. ඔහු අවදි කරවීය. පුදුමයට පත් වූ ඔහු යම්තමින් නැගිට ගන්නට හැදුවත් වෙරිමත සහ නයනාගේ අත ඔහු නැවත අසුනට බර කරන්නට සමත් විය. " අනේ මේ.. තමුසේ නැගිටල මොනව කරන්නද? ඔන්නොහෙ නිදාගන්නවා ඕයි..පවු නොදී.” . ඇගේ වදන් වලට සහන් අවනත විය.

එය කටුක අත්දැකීමකි. මා සමග බෝතලය වටා සිටි මිතුරා ඉදරිපිටදීම ඔහුගේ බිරිය හා නිදිවැදීම සිස්ට සම්පන්න මිනිසුන්ට නොගැලපේ.. එහෙත් ඇය ගේ කුරිරු වූ චර්යාව මටද විදගන්නට එයින් අවකාශ ලැබුනි. එය වෙනස්ය. එය නැවත ලබාගැනීමට සිරුර අකමැති විය හැක්කේ නැවත ඇගෙන් ගුටිකෑමටත් නොයෙක් ආකාරයේ සපාකැෑම් සීරීම් වලටත් අකමැත් නිසා විය හැකිය. එහෙත් සිතින් එහි යම් වූ විනෝදයක් තවමත් තිබේ යැයි මට හැගේ..

වේගෙන් යෑම..

මට ඉහලින් සිටියේ ගෑනු ගොඩකි. එනම් මගේත් සහන්ලාගේ බොස්ලාත් ගෑනුය. මේ හුටපටය සම්පූර්ණයෙන්ම නැතත් කොටසක් හෝ ඒ බොස් ගෑනුට ආරංචි වන්නට ඇත. බාගෙදා සහන්ම ගොස් සිය රූමත් බිරියට මා අතවර කරනවා යැයි.. ඒ ඉහල ගැනුට කියන්නට ඇත.

ගෑනුට මේ කන්තෝරුව අකුනක් වැදී හදිසියේම බිමට කඩා වැටුනාටත් වැඩි දුකක් එකෙක් ලිංගිකව සතුටක් ලදහොත් දැනේ.. ඔෆිස් ජෝඩුවක් ලිංගිකව එක් වූනායැ ආරංචි වුවහොත් මේ ඉන්න ලොක්කියන්ගේ නාකි කිම්බවල් වෙව්ලනවා ඇතැයි මට සිතේ. මින් පෙරත් එවැනි වූ කිසිදු චෝදනාවක් හරියට නැතිව ලිංගිකමය හැසිරීම වරදක් කොට ගෙන මාරුවීම් සහ තදබල කැපීම් ලැබුනු කිහිප දෙනෙක් විය.

වැඩ රාජකාරි වලදී කිසිම හැල හොල්මනක නාපෙන්වන කිසිම වැදගත් තීරනයක් නොගන්නා මේ නාකි කිම්බවල් ටික කුමක් හෝ කොටු පැනීමක් වැනි දෙයකදී වහා ක්‍රියාමාර්ග ගනිති. සහන් මාරු කලේය. මා ඉන් පසු සති දෙකක් කොළඹ පුහුනු වැඩකට ගොස් සිටි අවධියේ සහන් බොහෝ දුර පලාතකට මාරු කොට තිබුනි. ඔහු සතුටින් ගියායැයි මට එහෙන් මෙහෙන් ආරංචි විය.

චෝදනාව බරපතලය. මා සහන්ට පොවා ඔහුගේ නිවසට රිංගා උගේ රූමත් බිරිය වන නයනාට අතවර කර ඇත. එබැවින් මා දෙස කන්තෝරුවේ පිරිමි උන් බලන්නේ ලොද බැස්ස ටයර් බැස්ස ලොන්ත පුකවල් ඇති උන්ගේ බිරියන් හා නිදිවදින්නට සැරසුනු කාමාතුර යක්ෂයෙකු දෙස බලනවා වැනිය. ගෑනු නම් කොහොම බලනවා දැයි නොදනී..එහෙත් උන්ගේ කිම්බවල් වලට නොලැබුන වටිනාකමක් සහන්ගේ බිරියගේ කිම්බට ලැබීම ගැන උන් උරණ වී ඇතැයි මට සිතේ.

කෙසේ වෙතත් සාමාන්‍ය ඩෑල් එකකට අපහසුතාවයකට පත් විය හැකි මට්ටමේ තත්වයක් උදා වුවත් මට නම් එය ගානක්වත් නොවූයේ මට කන්තෝරුව යනු තවත් එක් තැනක් පමණක් වූ නිසාය. උදාහරණ විදියට කන්තෝරු බය්යන්ගේ පවුල් අදෝනා ගෙවල් අදෝනා..කාර් ලීසිං ගැන ඇති නිකාං කතාන්දර අහං ඉන්නවාට වඩා යාබද පෙට්ටි කඩය වටා සිටින පිරිසගේ අමුතු කතා ඇසීම මනරම්ය. කන්තෝරුව ඇතුලේදී මා නරක මිනිසෙකු වුවත් එලියට කාර් එකෙන් බැහැලාත් පෙට්ටි කඩෙන් තේ බොන දුකේදි පිහිටවන හොද මිනිසකු විය.

නයනාගේ මතකය

මාත් සහනුත් බීමතින් සිටියත් නයනා සිටියේ බීමතින් නොවේ. ඇයගේ රූපයට කිසිසේත් නොගැලපෙන රුදුරු චර්යාව නැවත ලබාගැනීමට හැකිනම්.. මා ඒ වෙනුවෙන් රුපියල් දහස් ගනනක් වුවද කැපකිරීමට කැමතිය.

අනෙක් අතින් මට ඇය සොයා බොහෝ දුර යෑමටද නොහැකිය. මන්ද මගේද යම් වූ වත්කමක් නිවස තුල වන නිසාය.

මා නයනාට කරදරයක් වූ නිසා ඇය මට එසේ සැලකුවාද? නයනා විසින්ම මා ගේ චරිත කාඩ් එක කැපී යන ලෙස කටයුතු කලාද? ඇය සැබැවින්ම මගෙන් විනෝදයක් ලැබුවාද? නැතිනම් ඒ ක්ෂණික කෝපය හෝ ආවේගයද? කිසිවක් මා නොදනී.. එහෙත් රේඛීයව ගලා යන ජීවිතයට ඒ වැදුනු පහරට මා කැමතිය. මාද නිකම් එකෙක් නොව නළුවෙකු වැනි මහා පොරකැයි එවිට මට සිතේ..

7 comments:

  1. හ්ම්ම් හ්ම්ම්

    ReplyDelete
  2. අමිල මහත්මයා,

    මේක නම් පොස්ටුවට අදාළ කොමෙන්ටුවක් නෙමේ.

    මම ඉන්දියාවේ සහ නේපාලයේ දින 20 ක පමණ සංචාරයක නිරත වීමට සිටින්නේ. එම රටවල් වල ඔබතුමා සංචාරය කරද්දී ආහාර පාන ලබා ගත්තේ කෙසේද? යූටියුබ්වල ඉන්දියන්, නේපාල්, පකිස්තාන් වල ස්ට්‍රීට් ෆුඩ්ස් වීඩියෝ දැක්කම කන්නම හිතෙනවා. මේ ගැන ඔබගේ අත්දැකීම් කොහොමද? ඔබතුමාට නිදහස් වෙලාවක් තිබේ නම් පිළිතුරක් ලබා දෙන්න මහත්මයා.

    ස්තුතියි.

    ReplyDelete
    Replies
    1. කොළඹ ඉද්දි මම කොහොමත් කන්නේ කඩෙන්.. පෙට්ටි කඩවලිනුත් කනවා..ඒ නිමා මටනම් ලොකු පස්නයක් උනේ නැහැ.. කොහෙ උනත් මිනිස්සු කන බොන ඒවා නේ කියලා මම නම් කෑවා..

      Delete
  3. අමිල මහත්තයා...

    මේ වගේ කතාවක්වත් ඔයාට වෙන්නනමි බෑ නේ ද මහත්තයා....?


    ඔයාගෙත් තියෙන්නෙ හැබැයි විකෘති ආසාවල් ලූ. නේද මහත්තයා? අපිට විකෘති උනාට ඔයාලට නම් විකෘති නෑ නේද මහත්තයා?

    ReplyDelete
  4. අයිඑස් අයිඑස් කාරයා
    දුප්ප තාගේ හිතවතා..

    ReplyDelete