Wednesday, November 11, 2020

උදව්කාර වැඩකාරයා A helper ++

 


එතකොට රංකිරා උඹ කියන්නේ උඹ උකන එක අංජාන නෝන මහත්තයට උදව්වක් උනා කියලද?

නැත්තං. මහත්තයෝ ඔය කැත වචන පාවිච්චි කරන්න එපා. අපි ඒකට ජිල් සෙල්ලම කියමු. ජිල් සෙල්ලම කියල පාවිච්චි කලාහම ලස්සන නැහැ. ඒත් අංජානා නෝනත් කැමති උනේ නැහැ අර උකන වචනෙට. ඒ නෝනත් කිව්වේ ජිල් සෙල්ලම හොදයි කියලා. මහත්තයෝ අංජාන නෝන මහත්තයා කියන්නේ අපේ ලොකු නෝන මහත්තය වගේ වයසට ගිහින් හොට බිම ඇනුන කෙනෙක් නෙමෙි නේ. අංජාන නෝන මහත්තය තරුණ. ඉතින් තරුණ ගෑනුට ඕක ඕනි නෙ. මම නෙහිටිය නම් ඉතින් නෝන වෙන කෙනෙක් හොයාගෙන ගෙදර නමයි ඒ නෝනගේ නමයි මහත්තයගෙ නමයි ඕකකම කැත වෙන්න ඉඩ තිබුනා.

අම්බෝ රංකිරා ඒ කියන්නේ උඹ නැත්තං අංජානා පිට යනවා කියලද?

අනේ නෑ.. මහත්තැලා පොත් උගත්තු වේචචි. අපි එහෙම නොවිච්චි. මේවා ඉතින් පොත් වල නැතුව ඇති. අංජානා නෝන මහත්තයාගේ මහත්තයා ඉන්නවා නේ. ඒ කීවේ සජීව මහත්තයා. සජීව මහත්තයා රට ගිය. රට ගිහින් සතියක් දෙක්ක යන්න උනේ නැහැ. අපේ අම්මා තරුණ කාලේ අපිට තලනවා ගහනවා බනිනවා වගේ අංජානා නෝන කුලප්පු වෙන්න ගත්තා. වැඩ ඇරිල ආවත් වැඩකරන උන්ට බනිනවා. පොඩි උන් දෙන්නව අල්ලගෙන කන්න යනවා. උන්ගේ පොඩි දේටත් බනිනවා. වෙනකක් තියා අර මල් පහන් තියලා පුකත් උස්සං කාමරේට වෙල  වදින ලොකු නෝනටත් බනිනවා. එයාත් ඉන්නේ මහ කරදරේක වගේ. ඉතින් ඔහෝම දවසක තමයි මම ගිහින් බලෙන්ම වගේ අංජාන නෝනට ජිල් සෙල්ලම දැම්මේ.

මගේ මුන්ට කෙලත් ගැහුවා. තව තෝ ගේ අහවල් එක කපනවා වල් බල්ලා කියලත් කිව්වා. ඒත් මම ඇරියේ නැහැ. අමාරුවෙන් නම්මගෙන කරගෙන ගියා. ඒක මහ කැතයි ඒත් මට කරන්න දෙයක් තිබුන් නැහැ.

ඉතින් උඹ කෝමද ඒක දැනගත්තේ ඒ අංජාන නෝනට තිබුනේ ජිල් සෙල්ලම නැති මේව එකය කියලා. .

මහත්තයා අපි පිටිසර මිනිස්සු. අපේ අප්පුච්චා අපි පුංචි සංදියේ කොළඹ යනවා වැඩ හොයාගෙන. ඒ කාලෙට අපේ ගෙට රිංගන්න එක එකාල උන්න නෙව. උන් ඇවිත් අපේ අම්මයේ බඩ උඩ නැංග දාකට සතියක් විතර අපේ අම්මා බොහොම නිවිල. මොකෙක්වත් නැති දවසට අඩුගාන් අල්ලුප ගෙදර එකීට කුනුහබ්බ කියනවා. නැතිනම් අපිට තලනවා. ඒ දවස්වලට අපි මොක කලත් වැරදියි. මට මතකයි ඔහොම එනවා කියලා කියපු එකෙක් නාපු දවසක්. මායි නගයි හදා තිබුනා ලස්සන සෙල්ලං ගෙයක්. යස්සයා ආවේස වෙච්ච අපේ අම්මා ඒක කඩලා දැම්මා.තොපි හින්දා මේ මිදුලක් තියාගන්න නැහැය කියලා. ඉතින් අපි අවසානේ කැමති වුනා ගෙදට්ට බාප්පල එකේක ජාති මාමල ඇවිත් යනවාට. නංගි නම් එච්චර කැමති වුනේ නැහැ. මොකද දන් නැහැ. ඒත් මට නම් හරි පාසු. ඒ දවස්වලට අම්මා අපිට කරුණාවයි. එන එකා කන්න බොන්න අඩුම කුඩුම ටිකක් හරි ගේනව. වලව්වේ මහ එකා ආු කාලේ හොදටම සරුයි. ඌ ආවට පස්සෙ වලව්වෙන් පොඩි මල්ලක් එනවා. අපිටත් විස්කෝතු තියෙනවා ඒකේ.

් උනාට රංකිර උඹ අර සජීව මහත්තයාගේ අම්මටත් හදි කරාල අහු වුනාලු නේ. නාකි වැඩි නැද්ද බන් උබේ සත්කාර වලට.

හුම්ම්. අංජානා නෝන එක්ක බලද්දි අම්ම නම් ඉතින් වයස තමයි. ඒත් මහත්තයෝ අර දේවාල කාරයා ඔය ගෑනිගෙන් ගරාපු ගැරිල්ලක්. මාත් ඉතින් දහ පාලොස්දාහක් ගත්තා. ඔය එක එක වැඩ වලට. ඒ මනුස්සයාට දේපල තියෙ. ඒවා යෙන් කීයක් හරි ආව ගමන් දේවාල කාරයයි හාමුදුරුවොයි හොදට ගරනවා. ඒකත් මහත්තයෝ ඔය දේවාල කාරයින්ට තියෙන්නේ අමුතු දෙවියෙක් නෙමෙයි. උන් තමයි ලොකු නෝනට නෝනා කියලා ඇත්තටම ගරු සරු කරන්නෙ. හාන්දුරුවොත් නෝනාට සල්ලිය බාගේ තියෙන නිසා බොහේම ලෙංගතුව කතා කරනවා.

අංජානා නෝනල තියා පොඩි උන් වත් ලොකු නෝනට හොදට කතා කරන් නැහැ. පොඩි උන්ටයි ඒ අයටයි ලොකු නෝන විහිලුවක්. ඒ මනුස්සයා අර කුටියට වෙලා ලොකු බණ පොත් බල බල මොකද්දවෙලා වගේ ඉන්නවා. ලොකු නෝන හරි ආසයි සිල් ගන්න වැඩ වලට. පංසලේ දේවාලේ වැඩ වලට. වෙන කිසිම දෙයක් නෙවෙයි. ඒ මනුස්සයට කතා බහ කරලා මොකක් හරි තමුන් ජීව්ත වෙනෝයිය කියලා දැනෙන්නේ එතකොට. පවු. මහත්තයා මැරිල නෙ. උන්දැ උන්න නම් හොදයි. ඒත් සෙල්ලම දාල නැතුව ඇති කාලෙකින්. එකපාරක් මම ඔය වැඩකාර ගෑනි සොපිනට සෙල්ලම දාන්න යද්දි ඒකි කිව්වේ නම් මුලු ගෑනු ජීවිතයක් කියන්නේ ජිල් සෙල්ලම නෙමෙ රංකිරා කියල. වෙන්න ඇති මහත්තයෝ. ඒත් ලොකු නෝනට සෙල්ලම දැම්මට පස්සේ ඒ ගැනි හැඩ වුනා. මලානික ගතිය නැතිවුනා. කඩේ ගිහින් රෙදි පෙරදි අරගෙන ඇවිත් ටික්ක ඇන්දා පැලැන්දා. මටත් හොදට අදින්න කිව්වා. දරුවන්ටත් හොදට කතාබහ කලා. මට මතකයි මුනුබුරාලාටත් කන්නබොන්න චොකලට් එහෙමත්ලැබුනා. බලන්න මහත්තයෝ ඉතින්.. ඉතින් ඒ මනුස්සයත් අවුරුදු ගානකට පස්ස් එන්ජිම ස්ටාට් කරගන්න කැමති කියලා මම හිතලා ඒ වැඩෙත් කරලා දුන්නා. අපි වගේම මනුස්සයෝ නේ මහත්තයෝ.

ඒ කියන්නේ සොපිනට උධව් කරන්න උඹට බැරි වුනා ලොකු නෝනලඇල්ලුවා වැඩකාර එකව අල්ලගන්න බැිවුනා මොකද්ද බං රංකිරා..?

ගෙදරක හොරෙක් හතුරෙක් ආවත් බල්ලෙක් බලලෙක් ආවත් ගෙදර උන්ට කලින් මහත්තයා වැඩකාර ගෑනි දැනගන්නවා. සොපින දැනගෙන උන්නා මගේ සෙල්ලම්. සොපිනට මිනිහෙක් උන්න නෙ. අනික ඌ හැමදාම රෑට ඇගිල්ල ගහන්න කියලා පෝන් එකෙන් බලනවා. සොපින මෙහෙ උන්නට ඒකිට හරිහමන් ජිවිතයක් තිබුන නෙ. ඇරත් ඒකි නිකං අහවල් දේවාභරනේ වගේ ආරක්ෂා කරගන්න කැමති. ඉස්සර ත් මම ලයින් එක දැම්මා. එතකොට ඇත්තටම වැඩකාරයා සපෝටර් වගේ මම පැත්තක උන්න නිසා කැමති වුනේ නැහැ.

ඉස්සර අපේ ගමේ වලව්වේ හාමුදුරුවන්ට ගෑනු බෑ කියන්නේ කලාතුරකින්. මොකෝ ඩිංගක් පදුරක් පල්ලේ ඇලවුනත් වාසි තියෙනවා. ඒ කාලෙ ගමේ උන්ගෙන් යමක් කමක් තියෙන උන්ට වඩා නැති උන් වැඩියි නෙ මහත්තයෝ. ඉතින් මොනාහරි ලැබෙනවා නම් ඔය ටිකක් පදුරක් අස්සේ ගැස්සුනා කියලා ලොකු ගින්දරක් නැහැ. සොපින ගැන කියනවා නම් සොපිනට මා එක්ක උඩපැන්නා කියලා ඒක අහුවුනොත් රස්සාව නොලැබ යනවා. නාමේ කැත වෙනවා වගේ වර්චස් ඇරෛන්න වෙන ඇති හොදක් නැහැ. බාගෙද බොරු ඕන් නැහ නෙ මහත්තයා. සොපින ගේ කොල්ලා හෝ මිනිහා හෝ මට වඩා ලස්සන ඇති. ඇත්තකියන්නෙපැ.

ඉතින් උඹ කලේ උධව්වක් කියලා අංජානා උඹට සැලකුවද?

මහත්තයෝ මේ යන්තරේකට තෙල් ටිකක් දැම්මම ඒක දුවනවා. කරන්ට් එකෙන් වැඩ කොරන එකක් නම් කරන්ටෙක දුන්නම දුවනවා. ගෑනු එහෙම බැහැ. මම අජානා නෝනට කෙලලා පාඩුවේ උන්නේ නැහැ නේ. නෝනා නැති වෙලාට හැමදේම කරල දුන්නා. කොටින්ම අර ගෙදර ඉන්න සොපින  ගෑනි උයන ඒවා කන්න බැහැ  බල්ලට. ඒ පාර ඒ ගෑනිට සතියක් දෙකක් යන්න කියලා මම අංජාන නෝනට හොදට කන්න උයල දුන්නා. ඔය අතර ඉතින් බබාල නැති වෙලාවට අංජානා නෝනා නැගිටින්නේ පරක්කු වෙලා නිවාඩු දාට. එහෙම දවසට මම කෑම කවලත් තියෙනවා.

අංජානා නෝනටත් එක එක අමාරුය කියනවා. එක්කෝ කකුල අමාරු. ඔය මොක ආවත් ඉතින් මම තෙල් ඩිංගක් ගාල මහ රෑ ජාමේ අතගාල දැම්මම ඔක්කොම හරි. ඒ වතාවත් ටිකඕක්කටම තමයි මහත්තයෝ ඒ ගෑනි කැමති වුනේ. එහෙම නැතුව මේ මගේ තිබුන මේ සෙල්ලමට තිබුන දක්සතාවය විතරක් පාවිච්චි වුනේ නැහැ. ඒවත් ලැබීම් නොලැබීම් තමයි. අපරාදේ කියන්න බෑ. අංජානානෝනගේ හොද ගති තියේ. මට ඩ්‍රයිවින් පුුදු කරලා ලැයිසන් එක අරන් දුන්නා. කෝච්චර එකක්ද ඒක. ඒක නිසා අංජානා නේනට කාර් එකේ චූන් එකේ යන්න පුලුවන් වුනා. මම ඔහේ ඩ්‍රයිවින් කරගෙන යනවා. කන්තෝරු යන්න තියෙන දවසට මට ලස්සනට අදින්න සූට්ටුත් මහා දුන්නා. ඒවා පිං වැඩ ඇත්තමයි. 

 මට නිකම්ම වැඩකාරය නොවී මොනාහරි වැඩක් කරගන්න පුලුවන් වුනා. සමහර විට සජීව මහත්තයා දැනගෙත්තොත් මට ගහල පන්නයි මේව. ඒත් ඉතින් අංජානා නෝනගේ හොද මම අමතක කරන් නැහැ. සජීව මහත්තයටත් දැන් මොනාහරි හදිසියක් වුනාම මට වාහනේ අරන් යන්න හැකි එක වාසියක්. ලගදි එයයි බීලා මට ත්‍රිවිල් එකක එන්න කිව්වා. මං ඉතින් ගිහින් වාහනේ අරං ආවා. 

අපි දුප්පත් නිසා මහත්තයෝ ඔය හොද මතක තියෙනවා. අපිට ඉතින් ඕවා අමතක කරලා උඩ අතු අල්ලන්න නැහැ නෙ. මට සහතික කියලා මහ විසාල දෙයක් තිබුන් නැහැ. ස්කෝල සහතිකේ විතරයි. ඒ පාර නෝනා ඔක්කම මට හදා දුන්නා. ඒයාගේ යාලුවෝ නෑයෝත් මැදිහත් වෙල.

ඉතින් බන් සජීව ආවම උඹට අයින් වෙන්න වුනාද?

හුම්ම්. එතකොට තමයි මම ලොකු නෝනගේ ජීවිතයටත් එලියක් වෙන්න හිතුවේ. කොහොම හරි ලෝකු නෝනගෙන් මාසකට පාලොස්දහක් විස්දහක් ගලවගන මම කඩවත දිහා මං දන්න අදුරන ගෑනිියෙක් මාට්ටු වෙන්න ගියා. ඒ ගෑනිත් ඉන්නේ තනියම දරු දෙන්නෙක්එක්ක. ඒවත් කෙරෙන්න එපැයි. ලොකු නෝන එක්ක අමාරුවෙන් ඉදලා ගන් සල්ලියෙන් මම ඉතින් එහේ ගිහින් දවසක් හමාරක් ඉදලා ආවා. සජීව මහත්තය ආවම මම හිතාමතාම අයින් වුනා ඉතින්. ඒක අමාරු. අංජාන නෝන නම් ඔය පෙලක් දා දවල්ට හෙමගෙදර ඇවත් මට කතා කලා . මම ආදරෙන් කියලා දුන්නා මිනිහෙක්ට එන ඉරිසියාව ගැන. සජීව මහත්තයට ඉරිසියාව එන්න පුලුවන් නේ. ඒ ගමන නෝන මාව තේරුම ්ගත්තා.

ළමයි දේනනට නම් මගේ ඈත්වීමටිකක් තෙරිල තිබුනේ. සජීව මහත්තයත් මා එක්ක කිව්වා. “ ඒ රංකිරා මොකෝ බන් මේ පොඩි උන් එක්ක දැන් සෙල්ලම් කරන් නැත්තේ? උඹ දැන් ඉස්සර වගේ එන්නැලු උන් එක්කසෙල්ලමට. මං ඒක් කිව්වා උඹඨ වැඩ කියලා”

ඒම කිව්ව මහත්තයා. මම ඉතින් වැඩ කියලා මහත්තයට කිව්වා. මට ඇති වැඩකුත් නැහැ නැති වැඩකුත් නැහ නෙ. ඔහොම තමයි මහත්තයෝ ජීවිතේ.අපි විතරක් මේ ලොකේ ජීවත් වෙල වැඩක් නැහැ නේ. අනික් මිනිස්සුට ගෑනුට උදව් කරන්න ඕනි. එතකොට තමයි ජීවිතේ ලස්සන වෙන්නේ.

ඉතින් උඹ බදින් නැද්ද රංකිර? දැන් උඹට හතලිහට කිට්ටු ඇති?

මක්කටෙ මහත්තයෝ. මට පෘතුගිසි තොප්පිය දාන්න මුුලනිම් හුරු කලේ ගමේ ඉදපු අම්මන්ඩියෙක්. මම දැන් ඒක නැතුව නම් මොන කෙලියවත් කරන්න යන් නැහැ. ඔන්න අර ලොකු නෝන වගේ එකක් නම් කමක් නැහැ. අවදානම් ගන්න බැහැ නෙ. මට සල්ලි ලැබෙනවා නම් පන්දහක් මාසෙට මම හාරදාස් පන්සියක් වියදම් කරනවා. එක්කෝ අරක්කු ඩිංගක් බොනවා. නැත්තං ගෑනියෙක්ට උදව්වක් කරන්න වියදම් කරනවා. ඕක තමයි මහත්තයෝ ජීවිතේ. මම පොඩි උන්ට කැමති. මම දනනවා අපේ අංජාන නෝනගේ පොඩි උනුත් මට ආදරේ. මලාම වැලලුවත් එකයි නැතත් එකයි. එතකොට මැරිල නෙ.

මැරෙන එකක් නෙමෙ රංකිරා. ඉතින් උඹ ඔහොම නාසිත් වෙවී ඉදිහම හරිද බන්?

ම්ම්.. එකේක සෙල්ලම් තියේ මහත්තයෝ. එකේක විනෝද. ඉස්සර අපි පරණ රිම ්එකක් අරං ඒක පැදලා යද්දි සතුටු වුනා. ඒ පාරෙම වලව් මහත්තයා තිරික්කලේන ගොනා දක්කලා සෙල්ලම් කරනවා. ඕම තමයි. මහත්තරුට සල්ලි තියේ. ගෑනු අරං ගිහින් පාක් කරලා තියාගෙන ජිල් ගහන්නහැකි. අපි? අපි ඉතින් ඕවා කරන්න ගියොත් අපෙන් හැදෙන දරුවොන්ටත් වදේ. අපිටත් වදේ/ අපි බදින ගෑනුටත් වදේ. ඔහෙ තිබුනදෙන් මහත්තයො ්ජීවිතේ . මම මෙහෝම ඉන්නවා.

මහත්තය හොද කෙනා තමයි.ඒත් අද බිල් එක මමත් ගෙවනවා. මොකද නැත්තං මහත්තයා හිතයි මම නිකං බොරුකාර පිං අඩි කාරයෙක්ය කිලා. මහත්තයා තරහ නැතුව මට පික් මී එකක් දාලදෙනවයි. මට දැන් බස් එකේ යන්න ඕන නැහැ. අංජාන නෝන ඊයේ පන්දහක් දුන්නා. රංකිරා හදිසි ඩ්‍රයිවිනුත් කරන එකේ මේක තියාගනින් කියල. ඒක වියදන් වෙන්නත් එපැ. ආ.. ඒක නෙවෙ. මහත්තයට ඔය ටිකක් පුක බේරවල තියෙන හතලිහ වගේ එකකට ආසනම ්කියන්න. මම ඔක්කොම කතා කරල සෙට්ටල්ල දෙන්නම්. ඒත් මහත්තල ආස නැතිවෙයි. මොකෝ ගෙවල් වල ඉන්න එවත් එහම නෙ. මහත්තැල වයසේ අය හොයන්නේ විසේ තින ගැටිස්සියෝ.. හොහ් හොහ් හොහ්.. 

No comments:

Post a Comment