චතුරංගඅපේ හවුස් බෝට්ටුවෙ සිට පාරට හබල් ගාමින් |
ඩල් විල අසබඩ උකුස්සෙක් |
ශ්රි නගර් ගැන කතා කරන විට ශ්රී නගර් වැසියෝ ඉන්දියාව සමග තරහය. බහුතර ශ්රී නගර් වැසියෝ ශ්රී ලාංකිකයින්ට මැච් එකකුදී වුව සහයෝගය දෙන බව අපිට අසන්නට ලුබුනි.ලංකාව ඉන්දියාවට ආසන්නව පිහිටියද ස්වාධින රටක් වන්නේ කෙසේද? ඒ ආකාරයටම ශ්රී නගර් සහ කාශ්මීරයටද ස්වාධීන වීමට උවමනා බව ඔවුන් කිව්වෝය. එවිට අපි බොමින් සිටියෝය. එහෙත් මාගේ ටිකිරි මොලයට අභ්යන්තර රටක් හෙවත් මුහුදක් නැති පලාතක් වෙන කාශ්මීරය සහ ලංකාව සමාන කිරීම හොද නැති බව වැටහුනි. මා ඔවුන්ට කාශ්මීරයට බඩු සප්ලයි කරන මාර්ග කීයක් තිබේදැයි ඇසුවේය. ඉන්දියාව හරහා ප්රධාන මාර්ග 2ක් තිබෙන බවත් පාකිස්ථානය හරහා මාර්ගයක් හදාගත හැකි බවත් ඔවුන් කීවෝය. එනම් යම් දිනක ඔවුනේග් සිහින කාශ්මීරය තැනුනද එහිදී මිනිස්සුන්ට අවශ්ය බඩු බාහිරාදිය ගෙන එන්නට වෙන්නේ යලිත් පාකිස්ථානය හෝ ඉන්දියාවෙනි. එය කෙලින්ම අලුත් කාශ්මීරයට බලපෑම් කරන්නට හැකි මගකි. කෙසේ හෝ ඉන්දියාවෙන් දිගින් දිගට කරන කෙනෙහිලිකම් කාශ්මීර සාමාන්ය ජනයාට තිත්ත වී ඇත ිබවක් ඔවුන්ගේ කතා වලින් පැහැදිල විය.
කාශ්මීරයේ ඉන්දියානු පිරිසකගේ සෙට් වීමක් |
කාශ්මීරයේ රැකියා හිගය. මිනිස්සුන්ට කරන්නට රස්සාවල් නැත. එක්තරා තරමක් දන්නා කියන පුද්ගලයෙකු මේ කාරණය අපිට ගෙනහැර පෑවේ කොතරම් ඉගෙනගත්තද කාශ්මීරයේ ළමයින් දහ දෙනෙකුගෙන් අට දෙනෙකුටම හරිහමන් රක්සාවක් හොයාගන්නට බැරි බවය. කොහොම වුවත් ඇතැම් විට කාශ්මීරයේ ජාතිවාදී කලබල උත්සන්න වීමටද මේ වැරැකියාව දැඩි හේතුවක් විය හැකිය. ඉන්දියාව විසින් භෞතිකව කාශ්මීරය යටත් කරගත්තද? කාශ්මීරය ඉන්දිය වෙළද ආධිපත්ය පැතිරවීමේ හැකියාවක් ඉන්දියාවට තවමත් නැත. චීනය එක් පසෙකින් තුර්කි සම්භවයක් සහිත ජනතාවක් සහිත උරුම්කි නැමැති පලාතක් ද අනෙක් පසින් ටිබෙටයද සිය දේශයට ඈදා ගත්තේය. චීනය පසුව ඒ පලාත්වලට දුම්රිය මාර්ග තනා යටිතල පහසුකම් දියුනු කොට කෙසේ වත් එම කොටස් චීනෙයේ නොවේ යැයි කියන්නට බැරි ලෙස ඒ පලාත් යම් තැනකට ගෙනා වේය. එහෙත් ඉන්දියාවට එසේ කාශ්මීරය වාණීජව යටත් කරගන්නට නොහැකි විම තවමත් එහි ජාතිවාදී ගැටළුව පැවතීමට එක් හේතුවක් ලෙස මට හිතුනි. ලංකාවේද කර්මාන්ත ශාලා හොද අධයාපනපහසුකම්, අධිවේගී මාර්ග ඉක්මන් රේල් වේ ආදී පහසුකම් ඇතිකොට යාපනය ත්රිකුනාමලය කොළඹට බොහෝ කිට්ටු තැනක් වී නම් ඇතැම් විට මේ තරම් ජාතිවාදී වෙනසක්ම් පවතින්නට ඉඩකඩක් නැත.
කාශ්මීරයේඉන්දියානු ජනයා සිටින පලාතේ ගෙයක් |
ඇපල් |
අපි ඒ උද්යාන කොටසින් පිටවී නැවතත් විල්තීරයට ආවෙමු. එහෙත් විල් තීරයේ සිට ටවුමට ටිකක්දුරය. අපි ටවුමට යන්නට අවශ්ය විය. ටික වෙලාවක් සිටි විට ත්රී විලර් හිතමිතුරන් අපිව ගෙනගොස් දැමීමට සිටියත් එහි බස්රියක්ම එනකල් සිටියෙමු. කුඩා රෝසා බසයක් වැනි බසයක් ආවේය. මිනිසුන් ලස්සන නිසා ඇත්තටම බස් එකම ලස්සනය. ගෑනු විවිධ වර්ණයෙන් සැරසී උන්හ. ඒ බසයේ අපේ මෙන් කාන්තාවන් සීට් අල්ලාගෙනද ඉන් පසු පේලිය මිනිස්සු ජැක් ගහන්නට සැරසීගෙනද සිටියේ නැත. බසයේ පිටුපස කොටස ගැනු විය. ඉදිරිපස පිරිමි විය. ලංකාවේද ඉහල ඉන්දියාවේ සිරි නගර්ද කියා වෙනසක් නැත. ඔවුන්ද ඉතුරු රුපියල වෙනුවෙන් වාද කරති. බසයේ යන විට අපේ ගමේ උන්දැලා පොලේ ගියා මෙන් ඇතැමුන් කචකච ගාති.
ශ්රී නගර් වෙත ලගා වූ අපි ටවුමට මෙහා විල අවසාන වන තැනින්ම බැස්සේය.සැබැවින්ම බස් රිය ඉන් එහා ගිය මුත් විලට එහා ගියොත් අපි කොහේ බහිනවාදැයි සොයාගන්නට විදියක් නැති නිසා අපි විල අවසාන වු තැනින් බැස ටවුමට යන්නට විය. ටවුමට යන විට අපිට අතරමගදී පුච්චමින් සිටින ඉරිගු පානි පූරි සහ අයිස් ක්රීම ්වැනි කෑම හමු විය. මතක ලෙස ඒවා ආහාරයට ගත්තෙමු. අයිස් ක්රීම් අයිස් පලම් ලෙස තිබුනේය. එහි ලාබදායි අයිස් ක්රිම් වුවද මෙහි මිල අදික අයිස් ක්රිම් මෙන් රස විය.
එදා ඉරිදා දිනයක් වූ නිසාදෝ ශ්රි නගර් හි පොල පැවැත්වුනි. මාඑයින් සෙරෙප්පු දෙකක් සහශීත කබාගයක් මිලදීගත්තෙමි. අහ් පසුව ශ්රී නගර් වලින් තොප්පියක්ද ගතිමි. ඒ තුනම අවුරුදු දෙක තුනක් පට්ට ගහන්නට මට හැකි විය. ශ්රී නගර් පොලද අපේ ගමේ පොල මෙන්ය. මිනිස්සු බඩු බලති, හෙට්ටු කරති, වාද කරති කයිය ගහති. ඉන් පසු අපි ශ්රී නගර්හි උද්යානයට ගියෙමු. එහි අලංකාර ගස් වවා තිබේ. පදුරු යට පෙම්වතුන් පෙම් කරමින් සිටිති. උද්යානය එතරම්ම හොදට මේන්ටේන් වෙන බවක් නොපෙනුනත් දරුවන් සහ දෙමාපියන් මෙන්ම පෙම්වතුන්ද උද්යානයේ විය.
ශිකාරා බෝට්ටු සවාරිය |
ඩල් විලේ මාලු අල්ලනධීවරයින් |
වෙළද සැල් බෝට්ටුවක් සහ මගේ මිතුරන් |
ඩල් විලේ දූපත් කරා යන තැනක් |
විලේ නාන පිරිසක් |
වෙළද සැලක් |
ලක්ශණ ගැහුනු ලමයෙක් බෝට්ටුවකින් යන ආකාරය |
විලේයන පවුලක් |
විලේ කුරුල්ලෝ |
විල අසබඩ ගැනුජෝඩුවක් |
ශ්රී නගර් හි උද්යානය නැවතත් |
අපි ඊලග දවසෙ ්පාන්දරම යන්නට පිටත් වන්නට තීරණය කලෙමු. අපි උදේ ගොස් බස් බලාගෙන ආවාට ටිකට් බුක් කලේ නැත. හවස නැවත ගොස් ටිකට් බලන විට ටිකට් ඉවරවී තිබුනි. එහෙත් ටිකට් 8ක් අවැසි එකට ටිකට් 6ක් පමණ ලබාගතිමු. ඉතිරි හිග අසුන් ඉදිරිපස රියදුරු ගාව අසුන් විය.
මෙම ලිපිය අප පාසලේ බිත්ති පුවත්පත සදහා උපුටා ගත්තට කමක් නැද්ද අයියේ?
ReplyDeleteමම මේක මතක සටහනක් විදියට ලියන නිසා ව්යාකරණ සහ භාශාව ගැන එතරම්ම තැකීමක් කලේ නෑ. ඔබ කැමතිනම් ගන්න ඒකෙ කිසි අවුලක් නෑ..
Deleteපට්ට ආතල් එකක්නෙ අරං තියෙන්නෙ.
ReplyDeleteIthuru tikath liyaa paan.
ReplyDeleteOya gamana maath yanna one.
iita kalin dabadiwa palayan karapu paw makaaganna
Deleteyanna kalin post deka thunak daala pala ayiye
Deleteහම්මේ..සුපිරිම ෆුන් එකක් නේ බෝලාලා අරන් තියෙන්නේ ගෙහුං...
ReplyDelete+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
ReplyDeleteසම්පුර්ණ චාරිකාව දින කීයක්ද එක් අයෙකුට වියදම කීයද
ReplyDeleteඅපි ගොඩක් දේවල් කියවලා ගොඩක් දේවල් හොයාබලලා හොද ප්ලෑනකට ඇත්තටම ගියේ..
Deleteමෙතන සදහන් වෙන්නේ ඒ අපි ගහන් ගියප්ලෑන කස්ටමයිස් කරගත්ත පොඩි සීන් ටිකක් විතරයි..
අපිට ගියෙ රුපියල් ලක්ශයක් විතර සම්පූර්ණ ගමනට විතරක්.. කලින් තියෙන හොයලා බලලා ගියා කියන එක ඇඩ් කලේ තේරුමක් නැතිව.. අපිට මොනව හරි දෙයක් වුනත් පොඩි හරි අයිඩියාවක් තියන්න ඕනි..මම කොතනද ඉන්නේ, මම දැන් මොනවද කියනනේ කියලා.. ඒ වගේ එක්ස්පීරියන්ස් එකක් නැතුව නිකාං මෙහෙ අනුරාජපුරේ ගියා වගේ ඉන්දියාවේ යැම මට එච්චර අනුමත කරන්නට බැහැ..
මොකද ඉන් පස්සේ මම ලක්සෙට ගියා ඇයි අපිටත් බැරිද කියලා ගිහින් ඇනගතත්තෝතින් එහෙම ඒක බැක්පැකින් කරන සෙට් එකටම හොද නැති දෙයක්..