සීගිරි ගලට මුහුනලා පිදුරංගලට පුකලා කලුකබර පුකවල් ටිකක් උඩ යෑම සම්බන්ධයෙන් මාත් හිට්ස් ටිකක් උපයාගන්න තමයි මේ හදන්නේ.
දෙයක හැඩය තීරණය වෙන්නේ මොන වගෙ දේවල් මතද? උදාහරණ විදියට අපි හිතමු ගෝල් ෆේස්. ගෝල් ෆේස් කිව්වම ඔයාලට මැවෙන්නේමොන වගේ දෙයක්ද? මිනිස්සු එන, කපල් ඉන්න. පොඩි ලමයි ඉන්න ලස්සන බීච් එකක්. ඒක එක්තරා වාමාංශික පිරිසකට එක් පසෙකින් චීන බිල්ඩින්, අනෙක් පසින් ඉන්දියන් බිල්ඩින්, අනෙක් පසින් චීන වරාය නගරය මැද අපි විතරක් තනිවෙලා ඉන්න තැනක්. ඒක එක එක අයගේ ගෝල්ෆේස් ගැන තියෙනඅ දහස.
ඒ වගේම තමයි ඇල්ල ගත්තොත් අපිට අනුව සුද්දෝ ඇවිද්ද නිසා අපිත් ඇවිදින්න යන, ලස්සන ගලක් තියෙන, පට්ට අඩුවට කාමර තියෙන ලස්සන තැනක්.
සීගිරිය ගත්තොත් පරණ කාස්සප ඉදලා තියෙන, හෙලුබැලි තන් තියෙන පිංතුර තියෙන. පුරාවිදයා ඇතින් වැදගත්, සුද්දොන්ගෙන් 4500ක් ගන්න, අපෙන් රු 50ක් ගන්න වැසිකිලියක් නැති තැනක්..
කොළඹ කොටුව ගත්තොත් එදා පරංගි නැවෙන් ආපු, සුද්දෝ හිටපු, තාමත් පර සුද්දොන්ගේ කටුකන බල්ලෝ ඉන්න, ඉස්සර අපේ සිංහල හමුදාව අල්ලගන්න දත කාපු ලංකාවේ අගනුවර වැදගත් තැනක්. සමහර විට සුද්දෙක්ට ඕක ඕ තරම්ම වටිනකමක් නැහැ. ඌට අනුව ඕකබොන්න බාර් එකක් තියෙන බඩුවක් ගහන්න හෝටල් එකක් තියෙන කොළඹ කියන කුඩා නගරයේ එක් තැනක්.
තැනක අයිඩන්ටි එක
ඒ විදියට තැනකට තියෙන අයිඩන්ටි එක කියන්නේ සාපේක්ශ දෙයක්. එය අපේ දැනුම් මට්ටම, අපේ සමාජ තත්වය වගේ ගොඩක් දේවල් මත ඩිපෙන්ඩ් වෙනවා. සමහර තැන්වල විශේෂ අයිඩන්ටි එකක් තියෙනවා. උදාහරණ විදියට දලදා මාලිගාව වගේ තැනක තියෙන විශේෂ පිලිවෙත් ආදිය නොකඩවා අඛන්ඩව ඇවිල්ලා තියෙනවා. ඉතිං ඒවා සලකන ඒවාට වදින පුදන මිනිස්සු ඉන්න නිසා ඒවා ඒ විදියටම තියාගෙන ඉන්නත් වෙනවා. නල්ලුර් කෝවිලට ගියාම ජනාධිපතියා වුනත් සර්ට් ගලවන්නෙත් ඒ අඛන්ඩව තිබුන සංස්කෘතික මෙව්වා එකක් සහ ඒවා පිලිගන්න මිනිස්සු ඉන්න තැනක් නිසා. ඒ වගේම තවත් දිගට හිතුවොත් හෙම කොටුවේ රතු පල්ලියට ගියත් අපි සෙරප්පු ගලවලා කකුල් හෝදන් යන්නේ ආන්න ඒ නොකඩවා තියෙන උරුමයක් නිසා..
පෞරාණික උරුම
දැන් පිදුරංගල වගේ පරණ තැන් තියෙනවා ඒ තැන්වල සිද්ධස්ථාන තියෙනවා බාගෙදා ඒ තැන් පැරණි කාලයේ බොහොම වැදගත් තැන් වෙන්නට ඇති. සමහර විට මම මේ කොටන ඔබ ඔය කියවන තැනත් මීට ශතවර්ශ 10කට 15කට කලින් පට්ටම ප්ලේස් එකක් වෙන්නට ඇති. සමහර විට මෙතනට මිනිස්සු සිය දාස් ගානක් වදින්නට ඇති. ඒත් දැ්න.? දැන් එතන ඇතැම්විට බෝඩ් එකක් විතරයි.අ ැතැම්විට පොතක පතක තියෙනවා විතරයි. ඇතැම් විටක එතන ටිකක් ඈතින් විහාරස්ථානයක් තියෙනවා විතරයි. එහෙම නැතුව එතන මේන්ටේන් කරගෙන යන අයිඩන්ටියක් නැහැ. එතනට කියලා විශේෂ වතාවත් ගරු බුහුමන් එදා තියෙන්න ඇති දැන් නැහැ.
පිදුරංගල
නොදන්නා ලබ්බවල් ගැන නොදොඩා සිටීමේ නිතිය යටතේ නම් පිදුරංගල ගැන මම දෙඩීම වරදක්. ඒත් මට හිතුන මට පෙනුන විදියට පිදුරංගල කියන්නේ ඉතිහාසෙට අයිති වැදගත් තැනක්. එතන වර්ථමානය තෙක් තියෙන විශේෂ වතාවත් හෝ ගරු සලකුනු කල යුතු තැනක ්නෙමෙයි. එහම කරපු බවකුත් පේන්න ැනැහැ. සිගිරිය පේන නිසා, සුද්දෝ යන නිසා, ගහපු සෙල්ෆි තියෙන නිසා මිනිස්සු එතනට යනවා එතනට ගිහින් පුක පෙන්නලා සෙල්ෆි ගහනවා.. පුක කලුයි..කලුයි කියල මැරෙන්නයැ.
ඒ වුනාට ඕකෙන් නැතිවෙනවා නේ?
ඇත්තටම මොකද්ද නැතිවෙන්නේ? එක් එක් කාලයේදී ගතහොත් ඇදුම පැලදුම අනුව ගරු කරන විදිය වෙනස්. බුදුන් දවස ගත්තොත් බුදුන් දා ගණිකාව කියන්නේ පට්ට තැනක්.. දැසි දසුන් මාලිග තනාගෙන යාන වාහන තියාගෙන ලොකු සිවිල් බලයක් තියාගෙන උන්නු පිරිසක් තමයි නගර ශෝබිනියෝ සහ ගණිකාවෝ කියනනේ. අද? අද ලංකාවේ ගණිකාවක් කොච්චර උසස් වුනත් බහුතරයක් මිනිස්සු ඒ ගෑනිට බනින්නේ වේසියක්කෙියලා? ඒ කියන්නේ ගණිකාවගේ අයිඩන්ටි එක එදා තිබුන අගය අද වෙද්දි වෙනස් වෙලා..
ඇත්තටම මිනිස්සු සියක් දෙසීයක් පිදුරංගල ගිහින් පුක් පලු තුන් හාරසීයක්පෙන්නාගෙන සෙල්ෆි ගැහුවම මොනාද නැතිවෙන්නේ? එහෙම නැතිවන දෙයක් තියෙද? මට නම් හිතෙන්නේ ඒක සිම්බල් නැතිවිමක් විතරයි.. එහෙම නැතුව ඇත්තටම නැතිවෙනාව කියලා දෙයක් නැහැ.
එක්ස් කන්ඩායම සහ වයි කන්ඩායම
1985-1988 වගේ කාලෙන් පස්සේ ඉපදුන අය සහ ඊට පෙර අය අතර ස්ථාන දේවල් සංස්කෘතිය ගැන තියෙන මතය තරමක වෙනසක් ගන්නවා. ෆේස්බුක් අවකාශයෙ වුනත් පිදරංගල පෙන්වන පුක හරහා යමක් නැතිවෙනවා සංස්කෘතියක විනාස වෙනවා කියලා අපිට වදාරනනේ බොහෝවිට අපිට පරණ පරම්පරාවේ අය. අපි කිව්වට මම නම් අයිති එක්ස් ට..අලුතින් ආපු ස්මාට්ෆෝන් එක 11-12 වසරෙදි අතට ආපු එවුන්ට පිදුරංගල පුක පෙන්විම හරහා නැතිවෙන දෙයක් ගැන කතා කරනවාට වඩා එය ආතල් එකක් කියලා අරං තිබුන බවකුයි පෙනුනේ.
හිරකිරීම සහ නිදහස් වීම
මම පහුගිය කාලේ කුඩුම්බිගලගියා පානම පැත්තේ තියෙන. පානම කියන්නේ අරුගම්බේට යටින් තියෙන පොඩි ලස්සන පලාතක්. මේ පලාතේ තියෙනවා කුඩුම්බිගල ආරණ්යය. මේ ආරණ්ය සේනාසනයේ ගලක් තියෙනවා. මේ ගල උඩ පරණ නටඹුන් තියෙනවා. චෛත්යයක. මේ ගල පහල නගින්න පටන් ගන්න තැනම විසාල බොඩ් එකක් තියෙනවා. සොට් ඇදන් නගින්න බැහැ. විනිත ඇදුම් ඇදන් නගින්න කියලා ලොකුවට ඉංගිරිසියෙනුත් ගහපු බොඩ් එකක්. සැබැවින්ම මේ කුඩුබ්මිගල හරියේ තියෙන්නේ කැලේ..මේ මහ කැලෑවේ හාමුදුරුවෝ භාවනා කරනවා වෙන්නට ඇති. ඒත් පිරිසක් සද්ද නැතුව ඝෝෂා නොකර ගල් ගෙඩිය බලලා ආවම ඉවරයි නේද? එතනින් එහා ඒ අය අදින ඇදුමේ දිග පලල සෝට් එකේ උස සොයන්න යෑම මම හිතන්නෙ ආගමිකයින්ට නුවමනා වැඩක්.
එතන තියෙන වීව් එකේ හැටියට එතන හොද සංචාරක තැනක් කරගන්න හැකියාව බලධාරින්ට තිබුනා. එත් බලධාරින් ආගමට සලකන්න ගිහින් අපරාදේ ලස්සන තැනක් බොරුවට සිමා කරලා තියෙනවා කියලා මට හිතුනේ.
පුක පෙන්වන අයට අයිතියක් නැද්ද?
පුක කියන්නේ කොහොමටවත් ලිංගික අවයවයක් නෙමෙයි. එහෙනම් කුඹුරු කොටන සියාතු මාමාත් කිතුල් මදින්න පොල් ගස් මදින්න යන රොද්රිගු අයියලාත් ලිංගික අසභ්ය දර්ශනපේනනුවා කියාල හිරේ දාන්න ඕනි නේ. කොල්ලෝ ටික ගත්තේ ආතල් එකක්. එතැන තිබ්බ ලබ්බේ අද වෙද්දි වදින පුදන සිද්ධස්තානයකුත් නැහැ. මෑතකදී ගිහින් ජනප්රිය වුනාම කට්ටියකට ඉත්තෑවෝ දුවන්නත් අරගෙන තියනවා. ඒත් සරලව හිතුවොත් අපි මීට වඩා ප්රොෙටක්ශනිසම් වලින් (ආරක්ශනවාදයෙන්) එහාට හිතන්නට ඕනා. පරණ නාකි සීයලගේ විතරක්නෙමෙයි මේවා. මේවා අලුත් කොල්ලන්ට ත් අයිතියි. උන් ගිහිල්ල පුක පෙන්නුවම අරක නැතිවෙනවා මේක නැතිවෙනවා කියලා හොයන අය පොඩ්ඩක් කොල්ලන්ගේ කොලු වැඩ දිහා උපේක්ෂාවෙන් බලන්න හුරුවෙනවා නම් හොදයි.
සිද්ධින් සංසන්දනය කිරීම
මේක අමු ගොබ්බ වැඩක්. ඒත් ඉතිං පොඩ්ඩක් කරලම දානවා හැමෝම කරන නිසා. දැන් මේ පිදුරංගල පුක පෙන්විම හොද නෑ කියලා කියන උදවිය ඉන්නවා නේ. උන්ගේ ස්කෝල වලත් බිග්මැච් එකෙහම තියෙනවා නේ. ඒ කාලෙට කොල්ලෝ නොකරන උලව්වක් නැහැ. ගෑනු විදියට අදිනවා. පාරේ හූ කියනවා, පාරවල් බ්ලොක් කරනවා, කෙල්ලෝ යනවා නම් කෑ ගහනවා, පාරයිනේ ඇන්ටියෙක් හිටියත් පුක පෙන්වනවා. ඒ වුනාට මේ ලොකු ඉස්කෝලවල ඉන්න සද්ගුණවත් උපාසකයින්ට ඒ සියලු වැඩ පේනනේ කොල්ලන්ගේ කොලු වැඩ විදියට..බාගෙදා මේ පුක පෙන්වන උනුත් උන්ගේ ඉස්කෝලේ ඉගෙනගත්තාය කියලා ආරංචි වුනොත් නම් ආන්නඑ එදාට මේකත් කොලුකමක් කියලා ලකුණු දාවි.
මට පේන්නේ ඒ මිනිස්සුන්ට බාදා කරගෙන කෑ ගහන හූ කියන සංස්කෘතිය තුල හානිවෙන්න ගොඩක් දේවල් තියෙනවා. අඩුවශයෙන් පාරෙ ගමනක් යන මිනිහෙක්ට හරි බාදාවක් වෙනවා. ඒත් පුකක් ෆේස්බුක් දැම්මා කියාල නැතිවෙන හෝ අලුත්වෙන දෙයක් තියෙද? නැනේ.
සංස්කෘතිය රකින අලුත් විදි
සංස්කෘතිය ලස්සන වචනයක්. සංස්කෘතිය කියන්නෙ එදා නෙමෙයි. අදත් තියෙන්නේ ඒක. පුක පෙන්වීම කලාවක් නම් ඒක එහෝම ගිය දෙන්. සමහර විට තව සතියක් දෙකක් ගියානම් මේ කොල්ලන්ගේ කලුපාට කබර පුකවල් වෙනුවට මාස ගනන් ක්රිම් උලලා පිදුරංගල ගිහින් පෙන්වන්නම තියාගනිපු ලස්සන,සුසුදු සුදුමුදු, රෝසපාට ගෑනු පුකවල් සිරියස් එකක් අපිට බලාගන්නට තිබුනා. ඒත් මේ හැම එකටම සංස්කෘති,සභ්යත්ව ඇදගෙන පුකදීගෙන නියවන වදුරු හැත්තක් පිදුරන්ගල කොල්ලනගේ පුකවල් ටිකටත් නියවන්න ගත්ත නිසා ආන්න ඒ අලුතින් ආපු පුක පෙන්වීමේ සංස්කෘතියට බාධාවක් එල්ල වුනා. සමහර විට බාධාවන් මැඩගෙන ඉස්සරහට යයි. ඒත් බොහෝවිට මේ පුක පෙන්වීම මෙතනින්ම නවතියි.
දැන් ඔබට සතුටුයිද? පිදුරංගල දි කොල්ලො පුක පෙන්නීම නැවැත්වූ නිසා ඔබේ සංස්කෘතිය සභ්යත්වය රැකුනාද?
You are 100% correct machang, better spend the money and time on drug dealers and murderers (which is common in SL than 'Puka penweema')
ReplyDeleteThe other thing is if the 'Puka sudu nam' its ok to show, we should punish these buggers for showing 'Kalu pukawal set eka' ha ha
++++++++++++
ReplyDelete+++++++++++++++++++++++++
ReplyDeleteI think public nudity is the offense here
ReplyDeleteපෙන්වන්නෙ කොටසයි.. ඒකත් ස්ථානයට අපාසයක් කරන අරමුණින්වත් මිනිස්සුන්ට බාදා කරන අදාසින්වත් නෙවෙ.. ඒක හුදෙක් විනෝද වැඩක්..
Delete