Wednesday, May 13, 2020

කහ ලයිට් එක

අක්ක කට්ට හෙමත් ගන්නවද සෙල්ලම දාද්දි ?

ජෙසී : මොනාද සමන් මල්ලි මේ අහන ජරා කතා. ඊය. ඔයා ගැන මිනිස්සු හිතන් ඉන්නේ ඔයා හෙන ම උපාසක කියල.ඇත්තටම කැතයි.

සමන් : ඉතින් මම වරැද්දක් ඇහුවේ නැහැ නෙ. අක්ක අර හංදියේ සිරි මුදලාලි එක්ක වැඩිපුර  කතාවය. සිරි මුදලාලි ගේකඩේ පිටිපස්සෙනුත් අක්කා රිංගනවා කියලා මිනිස්සු කතාවුනා. ඒකයි මම ඇහුවේ.

ජෙසී : චී මල්ලි කවුද ඒ ජරා කතා කිව්වේ. මම දන්නව මේ පැත්තේ මිනිස්සුන්ට මහ පුදුම පුකේ අමාරු තියෙන්නේ. හරියට කෙල්ලෙක් යාලුකරන්න බැරි සමහර තනිකඩ එවුන්ටත් එසේ මෙසෙ උනක් නෙමෙයි තියෙන්නේ. කාල ඉවර වෙලා පිගාන හෝදල ගෙනත් තියන්න. මං යනවා යන්න.

සමන් : හරි ඉතින් මට කෙල්ලො නමාගන්නබැරි එකත් හරි. මම තනිකඩ එකත් හරි. යන්න ඕනි නැහැ ඔන්න ඉන්න. අපි ටිකක් මුදලාලි තරම් මෝරල නැහැ තමයි. ඒත් ඉතින් අපිත් කොල්ලෝ. ඇරත් මම එහෙම නරක කතා කිව්වට නරක වැඩ කරන් යන් නැහැ අක්කේ. කලබල වෙන් එපා.

ජෙසී : මිනිස්සුන්ගේ කටින් එනනේ උන්ට කරගන්න බැරි දේවල්. මම ඒක දැකල තියෙනවා. වැඩිපුර ගම්වල උනත් කතා හදන්නේ එහෙම උන්. මල්ලිට අර හොදට ඉන්න මනෝ නෝනව කොච්චර ගැලපෙනවද? මල්ලි මොකද කරන්නේ හරකා වගේ වැඩ කරලා ගොට්ට අල්ලලා ඇවිත් මෙ ්කාමරේට වෙල බුදියනවා. දවසක් මාත් අහගෙන. සමාන්.. මේ වැහි දවසට මට කම්මැලියි තනියම ඉන්න. ජෙසී ඉන්නෙත් කුස්සියේ නේ. ඔයා ඇවිත් මෙහෙ නිදාගන්න කියාල මනෝ නෝන කියනවා. මේ සමනා මොකෝ කලේ. අක්කි මොනාහරි උනොත් කෝල් කරන්න කියලා ඇවිත් මේ කාමරේට වුනා. අච්චර කියලා පලයං කො කොල්ලෙක් නම්. මල්ලි තරහ වෙන් පා කියනවාට. පොන්නයෙක් වෙල උන්නා කියල කවුරුවත් උඹට සම්මානයක් දෙන් නැහැ. ලැබෙන වෙලාවෙ කාපන්. හැබැයි මේ කිය්නනේ මාව කාපන් කියල නෙමෙයි.

සමන් : මං මේ කියන්න කියලමයි හිතුවේ. අක්කා ඇයි මේ ගෙදකට වෙලා ළමයි බලාගෙන කෑම උයන්නේ. ඔයාගේ පුකත් හැඩයි. අනෝමට වඩා නම් ගෙඩිත් හොදයි. කතාවත් ඔය දැන් වගේ කට ඇවිස්සුන් නැත්නම් ඒත් සුපිරි නෙ. ඉතින් මංගල දැන්විමක් වත් දාල බැදගනින් කො බන් ජෙසි අක්කේ. උඹ මුදලාලි එක්ක බුදියන් නැතුව ඇති. ඕ මුදලාලියට ලොකු වැඩක් බැහැයි කියලා කියනවා මාත් අහගෙන කඩේ ගාව උන්. එ වුනාට දැන් ඉතින් උඹ පිටිපස්සේ දොරෙන් ඇතුලට ගියාම ඇති. කතාව ගිහින් ඉවරයි. මම සපෝටක් දෙන්නම් මංගල කිංකිනි දාමු. මොකටද බන් මනෝජ ලත් උඹ ව උඩතියන් ඉදී මේ ලමයි බලාගන්නයි කන්න උයාගන්නයි. ඉන් පස්සේ උඹට මුකුත් නැහැ.

ජෙසී : ඉතින් සමන උඹ මාව බැදහන් කො. බෑ නේද? බෑ නේද? ආන්න එහෙම තමයි බන්. මේ පුකවල් තන් ලොකුයි තමයි අපේ අම්මලට පිංසිද්ද වෙන්න මේවා ටිකක් වදින ගාන්ට තියෙනවා. ඒම වුනා කියලා මිනිස්සු නවතින්නැහැ බන්. උන්ට සල්ලිය බාගේ , අපෙන් ලැබෙන්න දෙයක් තියේ නම් ඕනි පිටපලුවක් උස්සන් ගිහින් සෙල්ලම දානවා. මම නොකල දෙයක් නෙමෙයි නේ බන්. දැන් මට හතලිස් දෙකයි. මෙ ේකාලේ එනමිනිස්සු එන්නේ උනේ්ග ළමයි බලගන්න. කන්න උයාගන්න ගෑනු තමයි  උන් හොයන්න. සමහර විට සැප ඇතිකියල ගියා.. මල්ලිට උඹට ඉතින් මේවා හැංගුවයින් වැඩක්ය. උන්ට එහෙක් වෙන්නෙත් නැතුව ඇති. ඉතින් හිතපන් මම මෙතන කිම්බ පලාගෙන ළමයි හැදුවේ නැහැ. ඒත් වසවර්තියෝ වුනත් මුන් මගේ දරුවො වගේ. මනෝ දන්න ළමයි හැදිල්ල. මම නැත්තම් මුන්ව ගහලම කෝටු මස් කරල ඉවරයි. ඉතින් බන් මේව කරල මට පාලොස්දහක් හම්බෙනෝ නෙ. මිනිහෙක් එක්ක ගියාම සමහර උන් බැන්ද දවසට හොදයි පස්සේ ගහන්නේ හිල් තියෙන තැන්වලට විතරක්ම ත්ෙ නමෙයි. මේ මගේ කොන්දේ ලගක් වෙනකල් පාරවල් තිබුනා කලින් එකා තඩි ගහපු ඒවා. ඒවා බන් මල්ලියේ අපිට ලබා උපන් හැටියට හම්බෙන මිනිස්සු.

සමන් : අක්ක කැමති නම් බදිමු. මට තිස් දෙකයි. හතලිස් දෙකයි. ලොකුවෙනසක් නැහැ නෙ.

ජෙසී : මොකක්. උඹඨ පිස්සුද යකෝ. උඹ තිස්දෙක වෙලා මේක අස්සේ උන්නට උඹ ගැන බලාපොරෝතතු තියන් ඇති මහ උන්. තව උඹ කියන්නෙත් ජීවිතයක් නෙ. නාකි පුකවල් ලස්සනයි බන් ඇදුම් ඇන්දම. උඹෙ අත් දෙකේම ඉදුල් නේ. ඉදින් ටිකක් මං පෙන්වන්න ඇත්තටම මේවැ කැත.


(ජෙසී සාය උස්සා ඇගේ යට ඇදුම පෙනෙන ලෙස පුක පෙන්නුවාය )

ආ පොඩ්්ඩක් ඉදින් ඉතින් මේකත් ගලවන්න..


ආ බලාගනින් පිට වගේ ලස්සන නැහැ නෙ ඇතුල.


සමන් : හම්මට ජෙසි අක්කේ කවුද බන් ලස්සන නැහැ කිව්වේ. පොඩ්ඩක් දාර බේරිල තමයි ඒත් සුපිරි බන්. ඇත්තමයි. ඒක නෙමෙයි. ඔය ඉන්ද්‍රිය කතා පැත්තක දාමු.. දාපන් සාය පහලට.. බත් කන වෙලාව නොවුන නම් මොකක් හරි කරන්නවත් තිබුන. කොහෙද ඉතින් තොටත් සාය උස්සන්න මතක් වෙන්නේ ඒහෙම වෙලාවට නෙ.

ජෙසී : ඒ උකා මන් දන් නැහැ සමනෝ. උඹට මම බදින්න හිතුන එක ලොකු දෙයක්. අර මනෝ ට ටිකක් ආදරෙන් කතා කරපන් බන්. ගෑනුන්ට වැඩ කරල දීල හරකෙක් වගේ උණ්නට වැඩක් නැහැ. ටිකක් ආදරෙන් කතා කරලා ලගට අරගෙන ටිකක් හුරතල් කරපන් කො. උඹ ගස් උලම වගේ යනවා එනවා පොඩි උන් නලවනවා. මොකෙද්ද බන්. මොකෝ උඹ වචනයක් දෙක්ක ආදරෙන් කතා කලා කියලා මොකක් හරි යනවද බොගේ. මම දැක්කා උඹෙන් විස්තරයක් ඇහුවත් ප්‍රවෘත්ති කියන්න වගේ ඔහේ කියනවා. උනුත් ගෑනු නේ බන්. ඔය ළමයි එක්ක තරහින් කෑ ගහන්නේ උන්ට ඕනි තොදොල් කම නොලැබෙන නිසා. රට ගිය මිනිහ උඹේ යාලුව බව ඇත්ත. ඌ කතාකරනවත් ඇත්ත. එත් ටිකක් මිනහෙක් වෙයි. කාමරේ අස්සෙ රොබොවෙක් නොවි.

සමන් : රට ගිය පුස්පේ මගේ යාලුව. ඌ රට ගිහින් එන දවසට මනෝගේ ඇදේ මම හිටියොත්. ආන්න ඒක නොවෙන්නයි මම මේ පරෙස්සම් වෙන්නේ.

ජෙසී : අනෙ තොගේ.. අහවල් එක. යකෝ රට ගිය වහෙ ්ගැන මම හොදට දන්නවා. උගේ පුස්පේ. ඕකා ඉස්සර ගෑනි නැති වෙලා බලලා එනවා මගේ ඇගටත් වග කියන්න. දවසක් මම කොලපුවකින් ගහලා ඕකගේ පුකේ පාරකුත් හිටියා. වනචර බල්ල. යාලුව වෙන්න ඇති මට නම් ඌව අල්ලන් නැහැ සමන් මල්ලියෙ.

සමන් : හරි ඒ අල්ලන් නැත්තේ පුස්පෙ ය නෙ. මාව අල්ලනව නෙ. අනෙ වරෙන් කෝ ටිකක් රෑට මේ පැත්තේ. මම උඹ හුලං වදින්න ජනේලේ ඇරං නිදාගන්නනිසා එ ඒපැත්තේ ඔලුව දැම්මා. සා තන් වක්කරන් කකුල් පලල් කරන් නිදාගන්න ලස්සන. මට ආසාවේ බෑ ජෙසි අක්කේ.

ජෙසී : මේ මනස්සකමට බත් එක තේ එක ගෙනත් දුන්නට මම වේසියෙක් නෙමෙයි ඩෝ. උඹ හිතුවද මම මේ තොගේ ලබ්බ කන්න ආසාවේ කෑම ගෙනත් දෙනව කියලා. පලයන් යන්න මෙතන.

සමන් : මට ඉතින් මනෝ වගේ උඩ අත්තකටවත් ආදරෙන් කතා කොරගන්න බැහැ බන් ජෙසි අක්කේ. එක මගේ අවුලක්. පුංචි කාලේ මම හැදුනේ හොස්ටල් නේ. හොස්ටල් එකේ ආදරයකියල දෙයක් නැහැ. තියෙන්නේ කාලසටහනක් විතරයි. මට අදටත් ඔය වචන සෙල්ලම බැහැ.

ජෙසී : ඔන්න ඉතින් උඹ ආයේ පොඩි එකා වෙනව. ඒක නෙමෙ මේ කාමරේ දාඩියයි නේ බන්.. මනෝ ගෙ  කාමරේ ඒ සී.. උඹ කෝල් එක්ක දාපන් කො. ළමයි දෙන්නත් වෙනම නෙ ඉන්නෙ.

සමන් : මාව එලවයි බන් අක්කේ උඹ කියන ලබ්බවල් කරන්න ගිහින්.ඇ රත් මනෝට තිනේනේ වේසකටක් බන්. හොදට කතා කලාට වෙලාවකට හැපින්න වගෙ. ඔය කැටයන් ඉතින් පුස්පයට ම හොදයි. අනුනගේ කිම්බවල් සේල් කරන්නන හදන්නේ ජෙසි අක්කේ තොගේ ඒකටත් කලක් යන්න එපැ.. ඒකි වගේ ම උඹත් ගෑනියෙක් නෙ. මොකෝ අපේ නිකං මදි මදි වගේ හිතුනද?

ජෙසී : ඒම උලව්වක් නෙමෙ බන්. ඔය ගෑනි මගෙන් උඹට බත් එක ගෙනත් දෙන්නත් ඇහුවා. ඒකි උඹට කැමති. සහ උඹව ඕනි. බන් අපි වැඩකාර ගෑනු නෙ. අපි ඉතින ්අපේ ලැවල් එකෙන් ඉන්නම්..බොලා ඒ මට්ටමින් ඉදපල්ල. ඔය නිකං මේ පරණ කිරිජ්ජ පල්ලවල් අස්සේ රිංගන්න ගිහින් කාටත් හොදක් නැහැ නෙ බන්.අ ැරත් අරකි දැක්කොත් පැලිල මැරෙයි. ගෑනුනගේ ඉරිසියාව ගැන මං හොදට දන්නව බන්. උඹ ඉතින් ඔය ගල උඩ සෙල්ලමක් දාලා ගියකියලා මගෙ මොක නැති වෙන්නෙයි. ඒත් අරකි දැනගත්තොත් තොටත් මටත් ඉවරයි.. ඒ නිසයි කිව්වේ මුලින් හැන්ද ඒකිට දීල ඉදින්.

සමන් : හම්මෝ අක්කේ. මම වැල කතාවක වත් අහල නැහැ නෙ එහම වගක්. මම එහෙනම් චැට් එකක් දාල බලන්නම්.. ම්ම් කෝකටත් පිටිපස්සේ දොරෙන් නේ ඇතුලට එන්න වෙන්නේ. ඒ පැත්තෙ උනත් එන්න හැකි වෙයි නෙ. හුම්ම්.. හම්මෝ දෙන දෙයියෝන්ට මානා වෙලාද මන්දා මන්දා. අද නම් හොද දවසක් වගෙ. 

ජෙසී : උඹ මේ සංසාරයක් නොදන්න පොඩ්ඩෙක් වගේ තාම. ගෙවල් වල වැඩ කාර ගෑනුන්ගෙන් කැමැත්ත අහනවා බන්.. ඒ ටෙලිනාට්ටි වල චිත්‍රපටි වල. . ගොඩක් වෙලාවට ඕවා නැහැ..ඇවිල්ලා බදාගන්නවා කෙලිනවා. එච්චරයි. හොදනම් ඉන්නවා බැරිනම් ඇදුන්කෑලි  ටික අරන් ඊලග දවසෙම යනවා. අපි ඒමයි බන් හුරු වෙල ඉන්නේ. වැඩිය ඕන් නැහැ..මගේ මාම කෙනෙක් ගෙදර ගියාම ඌත් ආව නෙ නාකි කොටේ  දික්කරන්. එහෙමයි බන් අපේ මට්ටම් වැඩ..

සමන් : අක්කෙ ඒම හිතන් එපා. වැඩකාර කියලා මිනිසසු දැන් ඉස්සර වගේ පැත්තක වෙල ඉන්න ඕනි නැහැ. දැන් ලෝකේ දියුනුයි.

ජෙසී : වෙන්නැති බන්. අපි හුරුවුන විදිහට ඉදලා මැරිල ගියාම මැදැයි සමනෝ. මක්කටෙයි බන් අපිට ලෝකේ අල්ලලා.

ජෙසී : උඹ කාල ඉවරයි නෙ සම. දීපන් ඉදුල් පිගාන. එක්කො මැසේජ් දාන්න ඕන් නැහ බන් මනෝ ගෑනිට . ඒ ගෑනිට ඕනිනම් පස්සේ නැතුව කෑම එක ගෙනත් දෙන්න ඒ යන වෙලාවෙම ඉල්ලන්න තිබුන නේ. මේ හැන්දෑවට කෑම ගෙනියනවා බලාගෙන ඉදලා උදේට කියනවා මමත් ආසයි ලු සමන්ට කෑම ගෙනියන්න.උඹ වරෙන් සමනො යෝගට් තිබුනා ෆ්‍රිජ් එකේ මම එකක් අරං තියන්නම්. පස්සේ දොර ඇරල ඇත්තේ. දැන් මගේ කාමරේ සුදු ලයිට් එක නෙ තියෙන්ෙන්. ඕ කාමරේ ටිකක් රෑ වෙල මම පිරිත් කියද්දි කහ ලයිට් එකක් දානවා. ඒ වෙද්දි ආහම ඇති හොදෙයි. නැත්ත දැන් පැනගෙන ඇවිල්ල පොඩි උනුත් බයකරාවි මෝල් සමන.

හො හ් හොහ් හො හො හ්

(දෙදෙනාම සිනා සුනෝය)

5 comments:

  1. මරු කතාව. සුප්පා.

    ReplyDelete
  2. මල්ෂා ගෙදරට අදින කොට කලිසම පාත් කරලා, පෑන්ටිය ඈත් කරලා ඒකිගේ පුකේ හිලට මාගේ පයියා බස්සන්න තිබ්බා නං...

    ReplyDelete
    Replies
    1. මටනං ඒකේ මූන දැක්කම එපා වෙනව බන්.

      Delete
  3. උබේ බ්ලොග් එකේ පොස්ට් සේරම වගේ මම කියවලා තියෙනවා අමිල. මුළු බ්ලොග් එකම මුල ඉදන්ම දෙපාරක් කියවලා තියෙනවා. පොස්ට් අතලොස්සක් නං ස්කිප් කරා. අමිල සින්දු කියලා දාලා තියෙන එව්වා එහෙම. උබේ කතා මාර රහයි මට. අනික මේ ගොඩක් කතා නිර්ව්‍යාජයි. රියල්. බීලා යනකොට හම්බුන රුක්දෙවි ගැන කතාව සහ බලු අයිතිවාසිකම් කියලා ලියපු කතා දෙක තමයි මාගේ කැමතිම. ඒ වගේම එක දෙයක්,උබ කිව්වට අමනාප වෙයිද දන්නේත් නෑ. උබේ ගොඩක් කතාවල ඉන්න චරිත වල නාමයන් ටිකක් නොගැලපෙන බවක් මට දැනෙනවා. ඒක ඇරෙන්න උබ කතාව ගොඩනගන විදිය, භාෂාව හසුරුවන විදිය නං සුප්පා.අනික උබ බ්ලොග් එකේ වැටෙන කමෙන්ට් වාරණය නොකරන එකත් මරු.

    ReplyDelete
    Replies
    1. චරිත නාමයන්..
      උඹ කියන එක හරි ඇති.. පොඩි දෙයක් අපේ ජී එම් මහත්තයාග් නමයි.. ඔෆිස් එකේ කුනු කසල සහ බිල්ඩින් මෙන්ටන්ස් ඉන්න ටෙක්නීසියන් බුවාගේ නමයි.. අපේ සෙක්සන් එකේම ටිකක් වෙනස් වැඩ කරන ටෙක්නීසියන්ගේ නමයි තුනම එකයි..
      සමහර නොගැලපීම් ඇති.. මේ ලගදි මම ලංකාවෙම කෙටිකතා සෙට් එකක් කියෙව්වා.. ඇත්තටම ඒ කෙටිකතා සුපිරි.. ඒත් මේ කියවන පිරිස වටිනවා..තාමත් මගේ ලිපියක් දැම්මහම තුන්සීයක් කියවන්න ඉන්නවා කියන්නේ එක පැත්තකින් ලොස් එකක්..මොකදඅ අවුරුදු 10ට කිසි වැඩිවීමක් නැහැ..ඒත් අනෙක් පැත්තෙන් ලංකාව කියන්නේ කෙටිකතා පොත් පන්සීයක් විකුනගන්න බැරි රටක්..ඒම තැනක මගේ කතා තුන් හාරසියක් මිනි්ස්සු කියවනවා කියලා දැනෙන එකම මැදැයි..

      Delete