බයිමාමලා චොකාට ඉල්ලන්නට දුන්නාය. චොකා ඉල්ලුවාය. ඉල්ලූ කල බයිමාමලා ගොස් චොකා දිනවන්නැයි ඉල්ලුවාය. ඉතින ්චොකා දින්නාය. චොකා දින්න එක වහන්න හරක් මරන එක නැවැත්තුවාය කියනවාය. බයි මාමලාට චොකාට කාඩ් එක දෙන විටත් චොකා කාරයා මිිනිමරු චෝදනා ගත් එකෙකි. ෙබයි මාමලා ඌට ඡන්දේ දෙන්න යැයි ඉල්ලන විටත් චොකා කාරයා මිනිමරුවෙකි. අවසානයේ චොකා දිවුරන විට පමණක් බයි මාමලාට අහවල් ලැජ්ජාවක් බයක් චකිතයක් ලෝඩ් වෙනවා යැ සිතීමම මහ අමු ජෝක් එකකි.
හරක් නෑ නිදහස් කරන්ඩත් නෑ.. කේව අපිලව කේව
කමිටුවෙන් සම්මත වීම නිවුස් පත්තරේට නිවුස ්එකකි. වෙබ් නිවුස ්කාරයින්ට හිට් එකකි. එහෙත් හරක් මැරීමක් එයින් නවතින්නේ නැත. එයට නීතිය සම්මත වෙලා තවත් මෙව්වා වෙන්නට අවශ්යය. එහෙත් එතුමාලා එසේ සම්පූර්ණ කරන්නේ නැත. එහෙත් මුල් අවස්තාවේදීම එලෙස තහනම් කරාවියැයි බයි මයින්ඩුව වැඩ කර ගවඝාතන විරෛා්ධී බයිය්ාවෝ දැනටම ටියුන් වී ඇත්තාහ. ගව ඝාතනයට විරුද්ධව අවශ්යනම් මිනි මැරීමට වුවද ඔවුහු පසුබට නොවෙන්නාහ. කෙසේ වෙතත් ටොයියා මතවාදීහු රනිලාට එක අසුනක් පමණක් ඉතුු වුවද නවතින්නේ නැත. අපද ආතල් ගත යුත්තේයැ. එනිසා එසේ හරකා තානම ඇත්තටම වුනොත් කෙසේ දැයි අප ඔබට ගෙන හැර දක්වම්හ.
අපිලාගේ අරකා මරාන්ඩ දෙන්ඩ නැතියැයි තම්බි උන් තැන තැන කෑ ගැහුවත් හරකා මැරීම තහනම හොදය. එහෙත් හරකා නිදහස් කරන්ඩය කියා ලක්ස ගානක් සම්මාදම් කොට එක කනාටු හරකෙක් රුපියල් සුවල්පයකට නිදහස් කර හරින ව්යාපාරික ප්රජාවට මෙයින් සිදු වන්නේ බලපෑමකි. එක ගෝතයෙක් සිවුර පිටින් නුවරදී ගිනිතබාගෙන හරක් වෙනුවෙන් දිවිපිදූ අතර එවන් උන්ට මේ නිසා වැදෙන්නේද දාර බඩේ පාරකි. කොටින්ම හරකා මරන විට කදුලැලි වෑහෙන බෞදියාගේ එක පිං ආතල් එක්කට මහින්ද මහත්තයා සොට් එක දුන්නාය. දැන් ඉතින් බෞදියාට හරකා මරන එකට සෝක විය නොහැක. බෞදියාට සල්ලි එකතුකර හරකා නිදහස් කල නොහැක. එසේම බෞදියාට හරකා දක්කන තම්බියාට ඩික්ෂනරියේ නැති කුනුබ්බ කියා බනින ආතල් එකද නැත. ඡන්දේ දුන් උදවියට ආතල් දෙන එක හොද වුනත් එලෙස හරකා මැරීම නිසා විනෝද වූ පිරිසට පුක හැරවීම නම් එතුමා කල නරක වැඩකි.
නැව සහ හරක්
මෂ් කඩේ මුදලාලි මස් නැතුව තැවෙන්නේ ඈථ මුදේ සංගමන් කන්දට නෝටිකල් මයිල් තිහක් ඈත මූදේ නැවක් ගිනිගන්නා සීනකක් හිනෙන් වගේ නිවුස් වල දැක්කාය. අපිලටත් ගිනි ගන්න නෙව යෙයිද කියා ෂිතලා තම්බි මුදලාලියා නැව ගැන විස්තර බලන්නේ නැව මීටර තුන්සියක් දිග ඇති බවද? නැව මීටර හැටක් පලල බවද මෙට්රික් ටොන් 270,000ක තෙල් ඇති බවද දැනගන්නේයැ.. හුකා.. අපේ මුස්ලිම් කඩ පේලියමත් නැහැ මීටර තුන්ෂියක්. තෙල් ටොන් යෙකක් ගහන යිඩක එක අරකා ගානේ ගෙහුවත් අරක් ගාතැකි දෙලස්සයක් විතර..අම්බෝ.. අරක් ගොඩායි.. හරක් ගේන්ඩ ගන්ඩ පුලුවන් නැව. ටීවි බලන අතර මෂ් කඩේ මෝමඩ් මුදලාලියාට නින්ද යන්නේය.
මෝමඩ් මුදලාලි තෙල් නැව ගිනිගන ඉවර වූ පසු එය මිලට ගන්නේය. ඉන් පසු හන්දියේ ටිංකරින් බාස් සහ තව ලොකු සෙට් එකක් එකතු කරගෙන නැව ටොයියට හිටින්නට නැව ටිංකරින් කරගන්නේය. දැන්ඉතින් කූල් එකේ හරක් එකතු කරන්නේය. හරක් ටික නැවට පටවා නැව පිටින් ඈථ මූදට ගොස් හරක්ට ගේම දෙන්නේය. යාලු මුදලාලියාලගේ හාරක් මරන්ඩ ඉන්නා උන්ද එකතු කරාගත් පසු මෂ් ගොඩක් හදාගත හැකිය. ආදී ලෙස තම්බි මුදලාලි සීන දකින්නේය. තම්බි මුදලාලි සීනෙන් නැගිට .. මෂ් නරක් වෙයිද දන් නැහැ නේද? යැයි සිය වයිෆ් සමග කිය්නනේය.
මොකක් මස් නරක් වෙන්න. මොකෝ ඒ පාර හරක් මරන්ඩ එපා කිව්වම මරල තියාගන්න යනවද? වයිෆ් ඇසුවේය.
තෝ දන්නවද ගේනි එව්වා. මම මේ හරක් ටික අර ගිනිගන්න තෙල් නැවට පටවලා ඈථ මූදට ගිහින් මරලා ගේන්ඩ ඇදුවා. අපිල වැරදියි නෙ පාතිමා. මේක ෂිංගල බෞද රෙට. මේක අෂ්ස සත්තු මැරිලා නැහැ . මේක අ්ෂ්ස හරක් මරන්ඩ ඔද නැහැ. ඒ නිෂ යෙපිල අරක් ටික පටවලා දියඹට ගෙනියනවා නැවෙන්. යින්පෂ්ෂ මරලා ආයෙ නැවෙන් ගේනවා. රටට පෞ නැ.. නැව විතරක් තමා පෞ.
තමුසෙ කොරල තියෙයි සුවාමිල නැව ගිල්ලයි පවුකාර තම්බි ගෙ හරක් නැව කියලා..
මේ ආන්ඩ පාතිම. හරක් නැව එද්දි තම්බි අපිලට පේනවා..යේක තමයි අපේ මෂ් නැව. දෙන් අපිට කෑම කන්ඩ පුලුවන්. මෂ් කන්ඩ පුලුවන් කියලා. අපි ඒ නැවට බුදු ෂරණයි කියලා ගහමු. එක්කෝ අපි නැව සිංහල එකෙක් ගෙන් කුලියට ගමු. ඉවරයි නේ.. ඔයා බයවෙන් එපා. මං ස ට කතා කරල නැව ගන්ඩ විදිහක් බල්නනම් කො. නෙත්තං අපි නැවේ ස්ටිකල් එකක් ගාමුකෝ ෂිංහ ලේ කියලා. අරි නේ..ෂිංගල අරක් නේ නෙවේ යන්නේ. යිතින් ෂිංගලේ හරක් ලේ තමයි නැවේ තීන්නේ.
ආච්චිගේ හරක් දිවියලෝකෙට
සීතාච්චි තොමෝ දඹදිව යන්නට අදහස් ඇත්තී එ ්ගැන කිය කිය ගම වටා යන්නීය. ඇගේ දරු මුනුබුරෝ ඈ සතු ඉඩකඩම් ටික ගානට ලියාගෙන යුතුකම් ඉටුකොට ඇතත් ඇයට සතපහක දෙක් ඉන් මනත දෙනනේ නැත. ඉතින් සීතාච්චි තොමෝටද හරක් දෙතුන් දෙනෙක් ඉන්නේය. ඈ නාකිකම පොඩ්ඩක් පැත්තකට දාලා උන්ගෙන් කිරි දොවා ජීවත් වන්නිය. සීතාච්චිටද හරකා දඹදිව යැවීමේ මහත් වු පිංකමක් අහන්නට ලැබුනි.
අහන්නට ලැබන ආකාරයට සීතාච්චිට වස්සකු දඹදිව යැවීමේ මහා පිංකමක් සිදුකර ගත හැකිය. ආච්චිට ඒ වෙනුවෙන් තිස් හතලිස් දාහක මුදලක් අතටද ලැබේ. ඉන් පසු සීතාච්චි මෙහි සිටියදී හරකා නැව් නැගී දඹදිව යන්නේය.
රටට එරෙහි එන් ජී ඕ නඩ මගින් ලියන වෙබ් වල සහ රාවය වැනි රටට එරෙහි පත්තර වල යන්නේ වෙනම කතාවකි. දඹදිව පටවන හරක් දඹදිව දී මරා ලංකාවේ තම්බිම නැවත ලංකාවට ගෙන එන බවක් එක් පුවත් පතක සදහන් වී තිබුනි. එහෙත් රටට ජාතියට ආගමට වින කරන එවැනි පත්තර කඩමාලු සීතාච්චි කීයවටත් විස්සාස කරන් නැත. ඇරත් අතට ගානකුත් එන පිංකමක් කර ඇය හරකාව දඹදිව යැව්වාට ගමෙ ්සිටින ඉරිසියාකාරයෝ ඒවා මේවා පද හැදුවාට ඇයට ඒවා ගානක්වත් නැත. සාදු සාදු සාදු. ආච්චි නැතුව සීතාච්චි ගේ හරකා දඹදිව ගියේ එසේයැ.
ගව ඝාතනයෙන් ගව හමට තලන අයට බාධා
දවුල් තම්මැට්ටන්කරුවන්ගේ මිලඅ හස උසට ගොස්ය. පදම්කල හම් රටින් එන විට මෙහි හරාක් හම මෙන් ලාබෙට ගත නොහැකිය. ගැට බෙර යක් බෙර. දවුල් තම්මැට්ටන් මිල වැඩිවීමත් සමග බටහිර ක්රමයට මල ගෙවල් වල මිනි බෑන්ඩ් ගහන්නෝ ජනප්රිය වූහ. දවුල් තම්මැට්ටන් තාලයට මල ගෙදර , බණ ගෙදර හේවිසි ගැහිල්ලක් දැන් නැත. අවශ්ය අවස්තාවට අදාල වෙස්ටන් මියුසික් නාද රටා සෛඩ් ඩ්රම් කාරයෝ එලටම දෙන්නාහ. ඇතැම් විටක බීගත් ඩ්රම් කරුවෝ විකාර කලත් පෙර මෙන් පාපතර හරක් හමට තඩිබෑමක් නැති නිසා උපාසක ඇත්තෝද සතුටිනි.
පෙර දවුල් කරුවෝද ඉක්මනින්ම මේ අලුත් සෛඩ් ඩ්රම් සීන්ස් එකට එන්ටර විය යුත්තේයැ සිතන්නේයැ. මගුල් බෙරපදය ඔක්ටපෑඩ් වලින් වයන විට පෙර පරිදිම නැට්ටුවෝ නටති. එහෛත් කිසිත් දොසක් නොකියන ඔවුන් වසර සිය දාස් ගානක් තිස්සේ හරක් හමට තඩිබාමින් කල පවුකමින් ගැලවීම ගැන ස ඇතුලු පිරිසට ප්රසංසාම කරති.
I guess this post is about 2 things,
ReplyDeleteConvicted man becoming a MP, that is called 'Janatha Parama Adipathyaya' people voted he won. Public openion is not law, but public can ask justice from a court of law. So far no one went courts asking to disqualify him, why?
Banning cattle slaughter, this is just politicking and will not travel far (Wijebahu)
ඔක්කොම රට හරක් ටික මැරුණට පස්සේ අපේ හරක් ටික මරලා වැඩි ගානකට විකුණා ගන්න ප්ලෑනක් ද කවුද දන්නේ? :))))
ReplyDelete