Thursday, September 10, 2020

උණවටුන කිමිදුම් ගමන

  “ඔයා බැලුවද මම එවපු වීඩියෝ. ඒවයෙ තියෙනවා කිමිදෙන එක ටෙක්නිකලි කරන හැටි“. පූසා කෑල්ල ගන්න ගනේමුල්ල ගිහින් එනගමන් කාරෙකෙදි කෑල්ලගෙන් ඇහුවා. ආ නෑ අනේ. කියලා එයා අයාට තියන වැඩ වගයක් කිව්වා. කෝකටත් ලෑස්තිපිට හැමදේම හොයාබලලා යන පූසා අපිටත් එක්ක කිමිදීම ගැන යූ ටියුබෙන් කරුණු කාරනා ඉගෙනගෙන තියුනා. .  පූසා කිව්වේ පූර්ණ ට කියන ටෙක්නිකල් නම.

ඉතින් අපි ඔය විදිහට ඉරිදා දවසක පාන්දරම කොළඹින් ගාලු යන්නට පිටත් වුනා කිමිදෙන්න.

කිමිදිලා ලබ්බ බලන්නද?

ඇත්තටම මූදේ යට ලබු තියේ නම් අපිට ලබ්බ බලන්නත් පුලුවන්. ඒත් ලබ්බ නැහැ නෙ. ඒ නිසා ඉතින් තියෙන දෙයක් තමයි බලන්න වෙනනේ. මූද යට කියන්නේ සිරා තැනක්. ඒක යට කොරල් තියෙනවා. ලස්සන මාලු ඉන්නවා. එ වගේම ගාලු වරායට එන්න කලින් කනෙ ්වැලි ගෑවෙන්න නවන්න ගිහින් ගල්වල වැදිල ගිලිනු නැව් ගොඩකුත් තියෙනවා උණවටුනේ බලන්න. මේ නැව් ගැන කියනවා නම් ඇත්තටම මේ නැව් ගිලෙනනේ ගාලු වරායේ තියෙන පිහිටිම නිසා. ගාලු වාරයා පරණයි එල කිරි  ිපොට් එක කියාල කිව්වට ගාලු වරායට කුණාටු වෙලාවේ නැවක් දාන එක අමාරු සින්ස් එකක්ලු. ඒ වෙලාවේ උණවටුන දිහා හෙම කොරල් පර වල වැදුන නැව් මූදු පතුලේ ගාල් වෙලා තාමත් හිනා වෙවි ඉන්නවා අපි කිමිදිලා එනකල්.

කිමිදෙන් නැතුව මම ස්නෝකලින් කරලා තියෙනවා තායි වලදි. තායි වල ඒ ගමනට නම් සුද්දියෝ දෙන්නෙක් එකතු වුනා. මම සුද්දියන්ගේ පුකම ෆෝකස් කරලා පොටෝ ගන්න ගිය නිසාද කොහෙද සුද්දියෝ වැඩිය මා එක්ක  බජනෙට ආවේ නැහැ.

කොහොමද බොලා ඉතින් පුරුදු වුනේ

මොන ජනාධිපති ගියත් මූදට කලින් බැහැල නැත්නම් පුරුදු වෙන්න ඕනි. මූලික වශයෙන් කිමිදුම් ඇදුම ගැන කිමිදුම් සිලින්ඩරය සහ වෑල්ව් ආදිය ගැන අපිට කියා දෙනවා. ඒ වගේම ඒ ඒ ගොගල්ස් බඩු ආදිය පලදින හැටි ගැනත් හොද විස්තරයක් අපිට ඒ අය දෙනවා. මූද යට කිමිදෙනකොට කටින් තමයි හුම්ම ගන්න වෙන්නේ. ඒකත් පුරුදු වෙන්න ඕනි දෙයක්. හිතුමනාපෙට කරන්න බැහැ. ඒ දේවල් ගැන වගේම ගොගල්ස් එක ගොඩදාගන්න හැටි සහ මූද යටදි අපිට කරන්න නොකරන්න ඔන්ි දේවල් අපිට මුලදිම සන් ඩයිවින් අය කියා දුන්නා.

අහ් ඉතින් බොලා තනියම කිමිදුනාද?

පිස්සුද යකෝ. අපි මොකද කලේ වතුර යට ගිහින ්මල මිනිය වගේ ඉන්නවා. ( ඒ වුනාට බටේ ගහලා තියෙනවා කටේ. හුලං තියෙනව සිලින්ඩරේ ඒක පිටේ. ඒ නිසා හුස්ම ගන්නවා හොදේ.) ඒම ඉද්දි අපේ ගයිඩ් මනුස්පයා අපිව අරගන යනවා. එ ්කියන්නේ පලවෙනි දවසේ ෆුල් ගයිඩඩ් සීන්ස් එකක් යන්නේ. පණ්ඩිතයා වගේ එකපාර කිමිදිලා හෙම උකා පකා කරන්න බැහැ. මොකද මේක ස්ටෙප් බයි ස්ටෙප් සෙට් වෙන්න ඕනි  ගේම් එකක්.

අහ් උඹ කියන විදිහට ගොඩක් කල් යන්න වෙයි නේ වැඩේ ගොඩ යන්න

ඔවු බන්. මේකෙදි උණවටුනේදී මුලින්ම ගෙනියන්නේ 1996 ගිලුන සිමෙන්ති නැවක් බලන්න. ඒක තියෙන්නේ උනවටුන් ගල්පරේ ගාව. මීටර 10ක් වත් ගැඹුර නැහැ. ඒක තමය උණවටුනේ කිමිදෙන කෙනෙක් ව මුලින්ම යවන තැන. ඉන් පස්සේ කලක් ගියාම තමයි මිටර 20ට වැඩි යට තියෙන නැව් ආදිය කිමිදිලා බලන්නේ. එක දවසකට පැය බාගයක් පැයක් වගේ තමයි සෙට් වෙන්නේ.සුද්දො කලින් කිමිදිලා තියෙන අය හෙම ආවම එක දිගට සතියක් විතර කිමිදිලා ඒ බලන්න ඕන තැන් ටික බලලා යනවාලු.


පඩි සහතිකේ?

පඩි නෙමෙයි ඇත්තටම පැඩි ඩයිවින් සර්ටිෆිකෙට්් කියන්නේ තනියම ලෝකේ ඕන ිතැනක කිමිදෙන්න පුලුවන් ලැයිසන් එකක්. ඒ කෙදි අපිට ටැංකිය අරන් ඒකේ තත්වය බලලා අවශ්‍ය වෑල්ව් සෙට් කරගෙන ප්‍රෙශර් බඩු ආදිය සෙට් කරගෙන ඇදුමත් දාගෙන තනියමම වැඩකරගන්න පුලුවන් අයට සහතිකයක් නිකුත් කරනවා විභාගයක් තියලා. ඉන් පසසේ එයාල කිමිදෙන තැන් වල සටහන් ලියන්න සටහන් පොතකුත් ලැබෙනවා. අපි ගිය ජාමෙත් ඒ විදිහට රට ඉදන්පැඩි සහතිකේ අරං ආපු සුදු ජෝඩුවකුත් කිමිදිලා හෝ කිමිදෙන්න යන්න තැවරි තැවරි ඉන්නවා දැක්කා. ඒ එක ජෝඩුවක් ඇහුන විදිහට රැංගූන් වල කිමිදිලා තියෙනවා. රැංගුන් කියන්නෙ ්බුරුමේ අගනුවර මතකේ හරිනම්.

ලංකාවෙදි ්ක ගන්න නම් හැට හැත්තදාහක් වියදම් වෙන ලයින ්එකක් තියෙනනේ. ඒ කරලා වුනත් අපි ස්කිල් හදාගන්න ඕනි. මොක වුනත් මේ පැඩි සහතිකේ ගන්න එක කිමිදෙන්න සහ කිමිදිලා එක එක දේවල් හොයන්න හිතන අයට හොද මෙව්වා එකක්.


ඉතිං බොලාට මොකෝ වුනා.

අපිත් ඉතින් වෙන උන් විදිහටම බයවෙලා පුරුදු වෙලා එ ්අය්යලා එක්ක කිමිදුනා. ඒත් 2020 නොවැම්බර 6 ඉරිදා කියන්නේ ලංකාවටම කුණාටු ආපු දවසක්. එදා ගාල්ලේ උණවටුනත් අපි කිමිදෙන්න ගියාටත් පස්සේ කුණාටුව සැර වුනා. මම වතුර යට ඉද්දි මටත් පෙනුනා ආයිස්සප්පඩේ මාලුත් ගැස්සෙනවා රැල්ලට. මම ඉතින් දන්න එකක්ය. මම හිතුවා ඒක පට්ට නෝමල්ය කියලා. පලවෙනි දවස නිසා මම උන්නේ හැමදාම ඒ යට තිබුන මඩ ගතියත් ඩිෆෝල්ට්ම තියේවිය කියාල.

ඒත් ඇත්තටම එදා කුණාටුව සැඩ වුනා. අපි යනකොටම අපේ සෙට් එකේ අයට අමාරුයි. මොකද සැඩ පාර සැරයි. කබ්බා ෆෝම් වෙනවා. මම ඇතුලට එ ්කිව්වේ මූද ඇතුලට කිමිදුනාට මොකද්දෝ අවුලක් නිසා මගේ ගයිඩට නැව සෙට් වුනෙ ්නහැ..මූද යට අනික් උන් හිටියට වඩා සෑහෙන වෙලාවක් වතුර යට  කරක් ගහල ගහල තමයි බෝට් එකට ආවේ. ඒ ටිකට මම පොකිරිස්සෙක් දැක්කා. ඉන් පස්සේ අර ෆ්ලැට් මාලු එක එක පාටින් දැක්කා. ලොකු මාලුවෙක් දැක්කා. ඒ වගේම තව කොරල් හෙමත් දැක්කා. ම්ම්.  කොරල් නම් මැරිලා ගොඩක්වා. ආ මඩු මාලුවෝ ජෝඩ්ඩකුත් දැක්කා.

ඒ දැකල අහක්වෙලා උඩට එද්දි හම්මට මීටර් ගානක් උසට මහ රැලි ගහනවා. මට උඩ අතට හැරිල ඉන්න කීවට ඉන්න අමාරුයි ගහන රැල්ල නිසා. අමාරුවෙන් ඉදලා මට බෝට්ටුවේ ඉනිමග අල්ලගන්නත් වෙලා ගියා . කෝමින් හරි ඉතින් බෝට්ටුවට ගොඩ වෙද්දි කිමිදෙන මැනුවල් කියෝල ගමන ආපු පුසයි , පවුලයි චමින්දයයි ඔක්කොම කබ්බ දාලා. අපි බෝට්ටුවේ නැගල එද්දිත් පට්ටම සැඩ පාර. එනකොට වෙරලේ තිබ්බ හට් හෙම හෝ ගාල ග/හගෙන ගිහින්.පොල් ගස් කරටිය පේන තරමට හුලං අල්ලනවා. කැතම හුලං හැමිල්ලක් හැමුවේ. ඉතින් අපි තව බීච් එකේ උන් එවුනුත් සෙට් කරාන ඇවිත් බෝට්ටුවත් උස්සලා කෝකටත් උඩින්ම තිබ්බා.

කැමරාවට හුකස් ගෑවුන හැටි.

මගේ ගෝ ප්‍රෝඑකට වතුර ගියා. යටදි. ඒ ගියේ ගෝ ප්‍රෝ හීරෝ 7 බ්ලැක් එකට. ඒක වතුර යට දැම්මහම වතුර යන ජාතිය නෙමෙයි. මීටර 10ක් දක්වා පුලුවන්. ඒත් කිමිදෙන්න නම් කවර් එක දාන්න කියල තමයි සාමාන්‍ය රෙකමදෝරුව තියෙනනේ. බැටරි දාන තැන දොරේ සීල් එක මිස් වෙලා ඒක තමයි ඒකට වතුරු ගියේ. කොහොම වුනත් රුපියල් හැත්තදාහක විතර කෑල්ලට එකපාර හුකැස් ගෑවුනා. මේක ක්ලේම් කරන්න පුලුවන් වෙයිද දන් නැහැ. කොහොම වුනත් ආයේ පිහිදලා ඔන් කරලා බලනවා පිච්චෙයිද කියලා.


කිමිදීම ගැන

කිමිදීම කියනනේ ටිකක් කොසි වැඩක්. සල්ලි හලෙන වැඩක්. අපිට එක්කෙනෙක්ට පැයක විතර සෙසන් එකට රුපියල් හයදහක් වියදම් වුනා. පස්සේ පුරුදු වුනාම නම් ටිකක් ගාන අඩු වෙයි. ඒත් කිමිදෙන එකේ තියෙන විනෝදය වෙනමම එකක්. ඒක ගන්නම ඕනි ආතල් එකක් කියලා මට හිතුන්. අපිට සෙට් වුන කුනාටුව නිසා පොඩ්ඩක් බාදා වුනත් කුනාටුව කියන්නෙත් එක්තරා අතැදැකීමක්. මීඨ කලින් හත් අට වතාවක් මම පොඩි පොඩි මූදු ගමන් වලට ගිහින් තිබුනත් මේ පාර තමයි හොදටම කුණාටු තත්වයේ තියෙන මූදක හිටියේ. කලින් මූදු ගිහින් තියෙන නිසාත ්නිතර දෙවේලේ ලේලන් ්බස් වල යන නිසාත් මට කබ්බා ගියේ නැහැ.

බීලා යමු නේහේ

වෝටර් ස්පොට් නෙමෙ හයික් එකක් වත් බීලා යන එක මට නම ්අනුමත කරන්න බැහැ. බොන ආතල් එක වෙනම වෙලාවක හින්තාලේ ත්. මේවගේ ආතල් වෙනම ත් ගන්න හුරු වෙන එක කොයි පැත්තෙනුත් හොදයි. කිමිදිලා ඉවර වුනත් ඇගට තියෙන්නේ මහන්සියක්. අපිට කටින් හුස්ම අරන් පුරුද්දක් නැති නිසා එතනත් පොඩි අවුලක් සෙට් වෙනවා. මොන විදිහට ගත්තා වුනත් පෙර හෝ පසුව එදාම බීගෙන දගලනවාට වඩා පස්සේ හීන් තාලේ ඒකට ම වෙලාවක් වෙන් කරගෙන බොන එක කරන්න පුලුවන් නම් මැක්සා හොදේ.

ඉතින් කිමිදෙන්න තියෙන්නේ උණවටුන විතරක් නෙමෙ. හික්කඩුව, කල්පිටිය, ත්‍රිකුණාමලය, තංගල්ල වගේ ගොඩක් තැන්වල කිමිදෙන්න තියෙනවා. ඔයාලටත් කිමිදෙන් ආතල් එක ගන්න හිතෙනවා නම් ටිකක් වියදම් වුනත ්ඒ තැන් වලට ගිහින් කිමිදිලා මූද යට තියෙන ලස්සන ලෝකදෙකින්න පුලුවන් වේවි

6 comments:

  1. ලංකාවෙ පැඩි ගත්ත එකෙක් තමයි මේ ඉන්නෙ.

    http://thattayagekolama.blogspot.com/2020/06/176-diving-viii.html

    ReplyDelete
  2. මූද යට කියන්නේ වෙනම ලෝකයක්.. මම අඩි සීයක් යටට කිමිදිලා තියෙනවා. අඩි 60ක් යනකල් ඔෆීෂියල්. (60ft surveillance ship diving) ඉතුරු ටික ෆන් එකට. ජිවිතේ ලබන්නම ඕනි අත්දැකීමක්.

    අඩේ දැන් මතක් උනේ.. ගාල්ලේ ඉඳලත් මම උණවටුනේ ඩයිව් කරලා නෑනේ. :/

    ReplyDelete
    Replies
    1. කාසිවත්ත මහත්තෑ එක්ක වෙන්ටැ!

      Delete
  3. කිමිදීම කෙසේ වෙතත් මැරෙන්න ඉස්සෙල්ල පීනන්න ඉගෙන ගන්න ඕන

    ReplyDelete
  4. ට්විටර් එකේ මං ඉන්නේ. කෝමද. මං දැක්කා මේක. මට ඉතින් පීනන්න බැරි නිසා කමක් නෑ. පුළුවන් නම් කතා නොකර ඉන්න එක නවත්තණ්ඩ

    ReplyDelete