මහත්තය මොකද කන්දෙකේ නිතරම ඉයර් පෝන් ගහන් යන්නෙ? යැයි ඇතැමෙක් සිතනවා වුවද කෙළින්ම චාමරගෙන් අහන්නේ නැත. මිතුරන් නම් බොහෝ දෙනෙකුට ඔහුගේ මේ පුරුද්ද දැන් හුරුය.
මචං ඉන්ද්රසිරි..උඹ හැමදාම මේක ජෝක් එකකට ගන්න හදනව වගේ බං.
උඹ තේරුං ගනිං කෝ..මං නිකං බොරු ලෙඩ ගන්න තරං පිස්සෙක් නෙමෙයි නේ. චාමර සිය යාලුවාට කියන්නට විය.
ඔව් ඔව් චාමර මට තේරෙනව උඹ බොරු කියන් නැහැ කියල. ඒත් බං උඹ හොඳටම දන්නව, මං උඹට කියලත් තියෙනවා බේත් ගන්න එන මිනිස්සු ගොඩ දෙනෙක්ට තියෙන්නෙ මානසික ආබාධයක්. උඹටත් සමාර විට මොලේ පොඩි පිසිකල් කේස් එකක් නිසා මෙහෙම වෙනව ඇති. මානසික ආබාධ කියන්නෙ පිස්සුම නෙමෙයි. සමාරවිට භෞතික දේවල් වලිනුත් මානසිකා ආබාධ ඇතිවෙන්න පුලුවන්. මං කිව්වට මේ මානසික දොස්තරය ගිහින් හමුවෙයං.
අනික බං මේ මං උඹව යැව්ව ඊ ඇන් ටී කියන්නෙ හොඳ පොරක්. මිනිහ යූ එස් වලත් ට්රේන් වෙච්චි එකෙක්. එහෙව් එකේ උඹට බොරු කරන්නෙ නැහැ ඌ.මාත් බැලුව නේ ඔක්කොම රිපෝට්ස් ඕකේ. ඉන්ද්රසිරි චාමරට තේරුම් කරන්නට වෑයම් කලේය.
හරි බං. එහෙනං මං ගිහින් එන්නං.. චාමර යන්නට හැදුවේ සිය මිතුරාගෙන් සිය රෝගාබාධයට නිසි විසඳුම් ගැනීම අවිනිශ්චිත බැව් පසක් කරගෙනය. නමුත් ඔහු කියන ලද කතාවේද සත්යක් ඇති බවට නැගිට දොස්තර මිතුරාට සමුදීමට තනන චාමරට වැටහෙන්නට විය.
මේ චාමර.. මම කියවනවට උඹ පොඩ්ඩක් සයිකෝ පැත්ත බලන ස්පෙෂලිස්ට් එක්කෙනක් අල්ලල බලහං. පොඩි කේස් එකක් වෙන්න ඇති. ඉන්ද්රසිරි නැගිට යන්නට යන චාමරට ඇසෙන සේ කිව්වාය.
තමුන් මේ ඇබැද්දිය ගැන ඉන්දරේට කීවාට වෙනත් දොස්තර වරු හමුවූ විට ඔවුන්ට මේවා පැහැදිලි කරන්නේ කෙසේද?
අවට ඇති ශබ්ධ වැඩියෙන් ඇසීම චාමරට ඇති රෝගයයි. ඔහු දන්නා කියන කාලයෙ පටන් චාමරට වැඩිපුර කන් ඇසීමේ දෝශයක් පවතී. එසේ වැඩිදුර කන් ඇසීම මහත් භාග්යයක් වුවත් එය චාමරට විශාල මානසික වධයකි. ඔහුට පෙම්වතියක් ගැන සිහින දකින්නට කිසිදු වෙනත් අඩුපාඩුවක් නැතිමුත් ඔහු අනුන්ගේ කුනු කන්දල් අසා සිටීම නිසා පෙම්වතියන් කිහිප දෙනෙක්ම ඔහු දමා ගියේය.
වරක් වෙඩින් එක පවා සියල්ල සැලසුම් කර තිබූ එක් සම්බන්ධතාවයක් නැවතී ගියේ වැඩිදුර කන් දීමේ ආදීනව හේතුවෙනි. මංගල සාදවලදී අඳින පලඳින කන බොන ආකාරය දක්වන ප්රදර්ශනයක් බලන්නට චාමර හා එවක පෙම්වතිය ගියාය. පෙම්වතියට අවශ්ය දේවල් අතගගා බලන්නට හැර චාමර තැනකට වී බිත්තියට හේත්තු වී සිටියේය. එම ප්රදර්ශනයට පැමිණි කොල්ලන් දෙදෙනෙක් කරන කථාවක් චාමරගේ ට්රාන්ස්මීටරයට මීටර් වන්නට විය.
වෙඩින් ඇල්බම බලන්නට ගිය කොල්ලන් දෙදෙනා..ඇල්බම් බලා පොටෝද බලා ගනන් අසන්නට විය. ඒ පොටෝ කරුවාගේ අවම මිල රුපියල් අසූ අට දහසක් විය. ඔවුන් දෙදෙනා අහන ආකාරය අනුව ඔවුන් වෙඩින් එකක් ගැන්මට සිතන කොල්ලන් දෙදෙනකු නොවේ යැයි සිතූ පොටෝ කරු මිනිමම් නයින්ටි තවුසන්ඩ්.ඉඳල තියෙනවා යැයි කතාව පටන් ගත්තේය.
එයින් ඔබ්බට ගොස් එකෙක් අනෙකාට ඈතින් ඇවිදින කෑල්ලක් පෙන්නා. මචං අරක බඩුවක් වගේ නේද බං? බලපං..? අහ්.. පුක ටිකක් ලොකු වුනාට කෝමද බං බඩුවක් වෙන්නෙ? ඔය ඕව මේකප් අවුලක් ඇත්තෙ?
දැන් හිතපං ඕක බඩුවක්.. රුපියල් දෙදාහයි කියලා. කෙල්ලට දෙදාහයි. කාමරේට දාහයි. ටිප් එක පන්සීයයි රයිස් එකට පන්සීයයි. ඔක්කොම හාරදහයි. දැන් අර අපි ඇහුව පොටෝ කාරයා. අන්දන එකා, බොකේ, හොටෙල්, සෙටි බෑක්.. ඔක්කොම එක්කවෙඩිමට ලක්ෂ අටක් විතර යනවා වෙඩිමට. හාරදාහ ගානෙ අපි සතියට එක ගානෙ බඩුවක් රූම් ඇද්දත් කීයද යන්නෙ සති පනහකටම රුපියල් ලක්ෂයයි. එතකොට ලක්ෂ අටක් දීල වෙඩින් ගන්න කොට දෙදාහෙ බඩුවක් සෙට් කරගත්ත නං අපිට අවුරුදු අටක් ඒ බඩුව ගහත හැකි එක වෙඩින් එකක් ගන්න සල්ලි වලින්.
හහ් හහ් හා.. මචං උඹටත් මාර ආතල් අදහස් නේ එන්නෙ.. මතකයිද අර නිහාල් නෙල්සන්ගේ ගව මස් සිංදුව..
කෙනෙක් තිස්පස් වසරක් කෑවොත් ගවමස් උයලා.
බලනු තිස්පහ වැඩිකර තුන්සිය හැටපහ යොදලා..
ගනන දොලොස්දාස් තුන්සිය හැත්තෑපහක් වෙලා..
ආන්න ඒ වගේ තමයි නේ බං. ඒත් මොන ගෑනිද වෙඩිං වලට අකමැති කියපං. වෙඩින් වලට අකමැති ගෑනියෙක් හොයන්න නේ බැරි.
එය ඇසුන චාමරටද මඳ සිනා එන්නට විය. සිය පෙම්බරිය ලස්සන සාරියක් බලා තිබුන අතර. මොකද අනේ ඔයා හිනා වෙන්නේ යැයි අසමින් ඇය චාමර වෙත පැමිණෙන්නට විය. සාරිය රුපියල් හැටදාහක් පමණ එකකි. එය ඇසු චාමරට යලිත් අර කොලුවන් දෙදෙනාගේ කතාව මතක් වී හැටදාහට බඩුව සති පාලහක් ගහත හැකි නේ දැයි මනසින් ගනන් හදන්නට විය. යලිත් ඔහු සිනාසුනි.
ඉන් පසුව දෙදෙනා ප්රදර්ශනය බලා අවසන වෙන්ව ගිය අතර රාත්රී මල් කඩන නිමේෂයේදී චාමරට පෙම්වතියගෙන් හරස් ප්රශ්ණ එල්ල වූයේ සාරිය බලන විටත් ඉන් පෙරත් ඔහුට සිනහ ඒම ගැනය. එවිට චාමර ගනන් හිලවු ඇතිව සියලු විස්තර කියා. බලන්න ඔයා වුනත් දැන් ඔ්ය කෝලං වෙඩින් අමතක කලොත් අපිට ලක්ෂ අටක් ඉතුරු වෙනවා.?
ඔවු ඔයාට සතියට හාරදහ ගානෙ වියදං කරලා අවුරුදු අටක් වේස ගෑනු එක්ක නිදාගන්න නේද? චාමර මං හීනෙන් වත් හිතුවෙ නැහැ චාමර ඔයා මෙහෙම වෙයි කියල. ඔයා හැමදේම හරියටම දන්නවා. මට සැක හිතුනෙ නැත්තෙමත් නැහැ. ඔයා කෝමත් ඈතින් යන ගෑනියෙක් කියන දෙයක් වුනත් දඩස් ගාල අහගෙන ඉඳල මට කියනවා නේ..
ඇය බැනගෙන යයි. චාමර ඔහේ උධාසීනව අහගෙන සිටියි. එහිදී පෙම්වතිය විසින් මිල අධික වෙඩින් එකක් ප්ලෑන් කරමින් තිබූ නමුත්, චාමරට ඒ වියදම දැරීම අපහසු බවත් ඒ සඳහා විශාල ණයකට යා යුතුව ඇති බවත් පසක් වී තිබුනි. වෙඩිමක කිසිදු ලාභයක් නොදුටු චාමර සියලු නෑයින්ට හතර වටේ සිනාසෙමින් වෙඩිමක කල් මැරීම මහත් වධයක් ලෙස හැගුනි. පෙම්වතිය විසින් දැඩිව බනිමින් නැවතීමට තැනූ ප්රේමය චාමර විසින් යළි අවුස්සා ගැනීම කල හැකිව තිබෙන්නට ඇත. නමුත් චාමර සිතුවේ එය සිය රබර් කණ විසින් ඇතිකරන ලද බාධාවක් නිසා ප්රේමය නැත්තටම නැති වූ බවය.
සික් මේ කණ නිසා බලපං . මට කෑල්ල නැතිවුනා බං. යැය් චාමර යාලුවන්ට කියන්න ට විය. ඇයි බොල ගොනෝ...තෝ මොකටද එහෙම මගුලක් හිතුනත් කෑල්ලට කියන්න ගියේ. උඹගෙත් ලොකු ලයින් නේ. කෙල්ල බැන්න කියල තොගේ ඇගේ වදිනවයි. ආයි ගිහින් කතා කරපං කෝ..එහෙත් යළිත පෙම්වතිය හමුවන්නට නොගිය චාමර ඒ වතාවේදීද සිය මිතුරු චන්ද්රසිරි දොස්තර හමුවන්නට ගියේය. ගොස් සිය කණේ දෝෂය කියා එහි තීව්රතාවය අඩු කරගන්නට විදියක් ඇතිදැය් අසා දැනගත්තේය.
වරක් එක් පෙම්වතියක් චාමරට නැති වූයේ අපූරු හේතුවක් නිසාය. දිනක් සාප්පුවක රෙදි තෝරන අතර ඇගේ මිතුරියක් හමු වී කතා බහ කරනු චාමරට පෙනුනි. හනී...මගෙ සත්තලං....කොහේද අප්පා අන්ත්රාස්ධාන වුනේ එකපාර.. . යැයි යෙහෙලිය හා ඇය තොඳොල් වන්නට විය. මේ උඹලයි නම්බර් වැඩකරන් නැහැ නේ බං..මොකද්ද බං ලොකුවට පෝන් තියං ඉන්නව විතරයි. චාමරගේ ඒ පෙම්වතියගේ මිතුරිය චාමරගේ පෙම්වතියට ඇගේ ටෙලිපෝන් නම්බරය ලබා දුනි.
එහි තිබුන අංකය චාමරගේ කණ හරහා වැදී යන්නට ගියේය. ඒ නොම්මරය කුමක් හෝ හේතුවක් නිසා කණට වැඩිපුර ඇසුණි. ඇය සැබැවින්ම මනා ලෙස මාංශ කොටස් රිසි පරිදි බෙදී ගිය නාරි දේහයක් ඇති මිතුරියක වූවාය. සිය පෙම්වතියගේ මැදිහත්වීමෙන් ඇයට අතට අත දෙන්නට අවස්ථාවක් චාමරට ලැබුනි. එවර ඇයද චාමර දෙස සුහදව බැලූ අතර චාමර ද ඇය දෙස යන්තමට බැලීය. අහ්..ඇගේ සිරුර පමණක් නොව මුහුනද ආකර්ශනීය එකකි.
රාත්රී නිවසට ගිය චාමරට අර අංකය කණ අග තිබෙනවාක් මෙන් මතක තිබුනි. ඉන් පසු ඒ අංකයට චාමර කතා කරන්නට විය. චාමරගේ අවාසනාවකට මෙන් චාමරගේ පෙම්වතියෙගේ මිතුරිය විසින් සති කිහිපයක් අවසානයේ චාමර තමාට කෝල් කරන බවක් චාමරගේ පෙම්වතියට කියා තිබුනි. ඒ මහා පාවාදීම කුමක් නිසා ඇය සිදු කලේ දැයි චාමර දන්නෙ නැත. නමුත් අවසානයේ එයද සිය කනේ අසාමාන්ය සංවේදී කම නිසා තමුන්ට නැති වී ගිය තවත් සම්බන්ධයකැයි චාමර සිතුවේය.
මේක මෙහෙමයි මචං සමාර වෙලාවට තමයි ඕක වැඩියෙන් ඇහෙන්නෙ. දැන් හිතපං ඔන්න බස් එකෙ ්යනකොට ඉස්සරහ කපල් කක් යනව කියලා. මට උන් දෙන්න කතාකරන මුලු එපිසෝඩ් එකම ඇහෙනවා මොන සද්දෙ තිබුනත්. ඔය කපල් එක අඩි ගානක් එහයින් හිටියත් මට උං කතා කරන ඒව ඇහෙනව නේ බං. එවර දොස්තර ඉන්ඳ්රසිරිට චාමරගෙන් අහන්නට වූයේ එවන් ගැටළුවකි.
චාමර මීටිමකට ගියා වුවද එහිදී හෙමිහිට අනුන් කියන කතා ආදියද චාමරගේ කණට ලේසියෙන්ම වදී. දිනක් වෙනත් ආයතනයක මැදිවියේ ගැහැනියක් පැමිණ සිටි දවසක ඇය ප්රසන්ටේෂන් එක ඉදිරපත් කරන්නට විය. හපෝ බලහං මේ ගෑනිගේ කටේ හැටි බටකොළ ආච්චි වගේ. අවසාන පේළියේ මිතුරන් දෙදෙනකු එසේ ඇය ගැන කියන්නට විය.
චාමරට එයද ඇසුනි. ඉන් පසු එය ළඟ සිටි නිමන්තිකාට කියන්නට චාමරට සිත් විය. බට කොළ ආච්චි යන්න රඟ පා පෙන්වන්නට විදියක් නොමැති වූ බැවින් එය පොඩි තුන්ඩු කෑල්ලක ලියා චාමර විසින් නිමන්තිකාට පෙන්වන ලදී. නිමන්තිකාට එය මතක බැරි වී මේසය මත තබා ගොස් ඇත. ඊළඟ දිනයේදී ඒ ගැහැනිය පැමිණි විට.. ආ චාමර ප්රසන්ටේෂන් වලට අකමැති වගේ නං නාවත් කමක් නැහැ.
ඔයා ඉතිං බටකොළ ආච්චිගෙන් බණ අහන්න අකමැති යි නේ..යැයි කාන්තාව චාමරට කිව්වාය. පසුපස අසුනක සිටි බටකොළ ආච්චි කතාවේ අයිතිකරුවන් දෙදෙනා මේ කතාවට චාමර ඈඳුනේ කෙසේදැයි කට ඇරගෙන බලා සිටියේය. චමත්කා සිය මෝඩකමට එ් තුන්ඩු කෑල්ල දමා යෑම පිළිබඳ දුක් වූවාය. චාමර නම් පුරුදු පරිදි සිය ශ්රවණ සංවේදීතාවය ගැන දුක් වෙමින් සිටියේය.
එවරද සිය මිතුරා ඉන්ද්රසිරි දොස්තර හමුවන්නට ගියේ පාක් එකටය. ඉන්ද්රසිරි ව්යායාම කර අවසාන වනතෙක් සිටි චාමර සිය රෝගය දක්වන්නට අකමැති වූයේ ඉන්ද්රසිරි එය විහිළුවට ලක් කරාවිය යන බියටය. ඉන් පසු ඉන්ද්රසිරි විසින්ම, කෝමද? දැන් කණේ අවුල කියාල ඇසුවේය.
අවුලක් නෑ මචං. ඒක පිහිටිමෙ අවුලක් වගේ මං හිතන්නෙ. බලහං වෙන උන්ට වැඩිය මගේ කන් දෙක ටිකක් ලොකුයි. හා කන් වගේ තියෙන්නෙ. ඔය ඇතුලෙ මොකක් නමුත් කෑල්ලක වැඩියක් ඇති. මේ පාරත් මම ඔය කන් ඇහිල්ල වැඩි නිසා යාන්තං බේරුනේ. යැයි කියා කලිං කතාව ඉන්ද්රසිරිට කියන්නට විය. එවර ඉන්ද්රසිරි..
ඉතිං බලහං? දැන් ඔය සිද්දි දෙක තුනේදිම උඹට කට වහං නිකං උන්න නං හරි නේ..උඹට ඇහෙන නෙමෙයි අවුල උඹ ඒ ඇහෙන ඒව කියවන්න යන එක නේ. යැයි චාමරට කීය.
හුම්. ඒ වුනාට බං සමාර දේවල් මාර තියුනුවට ඇහෙනවා නේ. එතාකොට මට කාටහරි කියන්නම ඕන වෙනවා. ඕක අවුලක් හිතන් එපා බං. අර බලහං මේ දැන් මේ පාක් එකේ දුවන උන් දැන් හෙඩ් පෝන් ගහගෙන එන්නෙ.. උමත් හොඳ හෙඩ් පෝන් දෙකක් අරං වැඩක් නැතිවෙලාවට ඒක ගහං හිටපං.. එතකොට ටිකක් අඩුවෙයි.
චාමරගේ කණ පිනෝකියෝ ගේ නාසය වැනි එකකැයි කන්තෝරුවේ මිතුරන් අතර මතයක් විය. පිනෝ කියෝගේ නාසය වැරැද්දකදී දික්වෙනවා සේම චාමරගේ කණද යම් කිසි කතාවක් යන විට එය අසන්නට දික් වී යන බවක් අඟවන්නටය කාර්යාල මිතුරන් එසේ කීවේ.
ඉන් මතු කණේ තීව්රතාවය වැඩිබව නිසා නිතර චාමර විසින් හෙඩ් පෝන් භාවිත කරන්නට විය. කෙතෙක් හෙඩ් පෝන් ගසා සිටියද. දෙපලක් රහසක් කියයි නම් නොදැනුවත්වම චාමරගේ හෙඩ් පෝන ගැලවී කතාවට කන් යන බැව් දන්නා කාර්යාලයේ අය චාමර සිටින මානයේ හොර දුරකථන ඇමතුමක් වත් ගන්නේ නැත. හෙඩ් පෝ්න නැති දිනවල චාමර කාර්යාලයේ ඇතැම් යුවතියන්ගේ පෙම්වතුන් හමුවන දිනයන් පවා අනුමාණයෙන් දැන සිටියේය. ඔවුන් කතා කරන්නේ ලේඩිස් වොෂ් රූම් එක ඉදිරිපිට කොරිඩෝරයේය. එවන් විටක වැසිකිලියට යන චාමර බොහෝවොලවක් කොන්ඩය සකසමින් අර ඈතින් එන සිහින් නඳ වෙත සිය අකීකරු කණ යොමාගෙන සිටී.
වැසිදිනකට පසු දිනෙක අනපේක්ෂිත ලෙස චාමර හා සන්ධ්යා කාර්යාල ආපනශාලාවේදී හමු විය. ෂහ් සන්ධ්යා. ඔයාලට මීට් වෙන්න බැරි වෙන් ඇතිනේද? ඊයෙ හැන්දෑවෙ වැස්ස නේ. මට බස් එකේ යද්දිත් ඔයාලව මතක් වුනා. යැයි කීවේය. සන්ධ්යාත් ඇයගේ පෙම්වතාත් හැර ඔවුන් පසුදින සවස හමුවන්නට සිටි බවත් එය වැසි බර කාලගුණය හේතුවෙන් එය කල් දමා ගත් බවත් චාමර දන්නේ කෙසේදැයි සන්ධ්යාට එවෙලේ පුදුමයක් ඇතිවිය. නමුත් චාමර යනු කවර ආකාරයේ ගතිගුණ ඇති අයකු දැයි කන්තෝරුවේ සියල්ල දැන සිටියෝය.
දැන් හෙඩ් ෆෝන එක ගහගෙන ඇති නිසා චාමරට කිසිවක් ඇසෙන්නේ නැතැයි චාමරම සිතයි. නමුත් බස්රියේ, පාරේ,කැන්ටිමේ, කාර්යාලයේ දෙදෙනෙකු කිහිප දෙනෙකු කතාකරමින් ඇතිවට ඒ අවස්ථාවලදී චාමර අසමින් සිටින ෆෝන් එකේ ශබ්ධය හීනියට අඩු කර අර කථාවට සවන් දී අවසානයේ. හොඳ වෙලාවට හෙඩ් පෝන් එක තිබුනෙ. නැත්තං ඒකත් මහ ජරමරයක් වෙනවා ඕ කතාව තව තැනක කියවුනොත් යැයි චාමර සිතන්නට වෙයි.
මචං ඉන්ද්රසිරි..උඹ හැමදාම මේක ජෝක් එකකට ගන්න හදනව වගේ බං.
උඹ තේරුං ගනිං කෝ..මං නිකං බොරු ලෙඩ ගන්න තරං පිස්සෙක් නෙමෙයි නේ. චාමර සිය යාලුවාට කියන්නට විය.
ඔව් ඔව් චාමර මට තේරෙනව උඹ බොරු කියන් නැහැ කියල. ඒත් බං උඹ හොඳටම දන්නව, මං උඹට කියලත් තියෙනවා බේත් ගන්න එන මිනිස්සු ගොඩ දෙනෙක්ට තියෙන්නෙ මානසික ආබාධයක්. උඹටත් සමාර විට මොලේ පොඩි පිසිකල් කේස් එකක් නිසා මෙහෙම වෙනව ඇති. මානසික ආබාධ කියන්නෙ පිස්සුම නෙමෙයි. සමාරවිට භෞතික දේවල් වලිනුත් මානසිකා ආබාධ ඇතිවෙන්න පුලුවන්. මං කිව්වට මේ මානසික දොස්තරය ගිහින් හමුවෙයං.
අනික බං මේ මං උඹව යැව්ව ඊ ඇන් ටී කියන්නෙ හොඳ පොරක්. මිනිහ යූ එස් වලත් ට්රේන් වෙච්චි එකෙක්. එහෙව් එකේ උඹට බොරු කරන්නෙ නැහැ ඌ.මාත් බැලුව නේ ඔක්කොම රිපෝට්ස් ඕකේ. ඉන්ද්රසිරි චාමරට තේරුම් කරන්නට වෑයම් කලේය.
හරි බං. එහෙනං මං ගිහින් එන්නං.. චාමර යන්නට හැදුවේ සිය මිතුරාගෙන් සිය රෝගාබාධයට නිසි විසඳුම් ගැනීම අවිනිශ්චිත බැව් පසක් කරගෙනය. නමුත් ඔහු කියන ලද කතාවේද සත්යක් ඇති බවට නැගිට දොස්තර මිතුරාට සමුදීමට තනන චාමරට වැටහෙන්නට විය.
මේ චාමර.. මම කියවනවට උඹ පොඩ්ඩක් සයිකෝ පැත්ත බලන ස්පෙෂලිස්ට් එක්කෙනක් අල්ලල බලහං. පොඩි කේස් එකක් වෙන්න ඇති. ඉන්ද්රසිරි නැගිට යන්නට යන චාමරට ඇසෙන සේ කිව්වාය.
තමුන් මේ ඇබැද්දිය ගැන ඉන්දරේට කීවාට වෙනත් දොස්තර වරු හමුවූ විට ඔවුන්ට මේවා පැහැදිලි කරන්නේ කෙසේද?
අවට ඇති ශබ්ධ වැඩියෙන් ඇසීම චාමරට ඇති රෝගයයි. ඔහු දන්නා කියන කාලයෙ පටන් චාමරට වැඩිපුර කන් ඇසීමේ දෝශයක් පවතී. එසේ වැඩිදුර කන් ඇසීම මහත් භාග්යයක් වුවත් එය චාමරට විශාල මානසික වධයකි. ඔහුට පෙම්වතියක් ගැන සිහින දකින්නට කිසිදු වෙනත් අඩුපාඩුවක් නැතිමුත් ඔහු අනුන්ගේ කුනු කන්දල් අසා සිටීම නිසා පෙම්වතියන් කිහිප දෙනෙක්ම ඔහු දමා ගියේය.
වරක් වෙඩින් එක පවා සියල්ල සැලසුම් කර තිබූ එක් සම්බන්ධතාවයක් නැවතී ගියේ වැඩිදුර කන් දීමේ ආදීනව හේතුවෙනි. මංගල සාදවලදී අඳින පලඳින කන බොන ආකාරය දක්වන ප්රදර්ශනයක් බලන්නට චාමර හා එවක පෙම්වතිය ගියාය. පෙම්වතියට අවශ්ය දේවල් අතගගා බලන්නට හැර චාමර තැනකට වී බිත්තියට හේත්තු වී සිටියේය. එම ප්රදර්ශනයට පැමිණි කොල්ලන් දෙදෙනෙක් කරන කථාවක් චාමරගේ ට්රාන්ස්මීටරයට මීටර් වන්නට විය.
වෙඩින් ඇල්බම බලන්නට ගිය කොල්ලන් දෙදෙනා..ඇල්බම් බලා පොටෝද බලා ගනන් අසන්නට විය. ඒ පොටෝ කරුවාගේ අවම මිල රුපියල් අසූ අට දහසක් විය. ඔවුන් දෙදෙනා අහන ආකාරය අනුව ඔවුන් වෙඩින් එකක් ගැන්මට සිතන කොල්ලන් දෙදෙනකු නොවේ යැයි සිතූ පොටෝ කරු මිනිමම් නයින්ටි තවුසන්ඩ්.ඉඳල තියෙනවා යැයි කතාව පටන් ගත්තේය.
එයින් ඔබ්බට ගොස් එකෙක් අනෙකාට ඈතින් ඇවිදින කෑල්ලක් පෙන්නා. මචං අරක බඩුවක් වගේ නේද බං? බලපං..? අහ්.. පුක ටිකක් ලොකු වුනාට කෝමද බං බඩුවක් වෙන්නෙ? ඔය ඕව මේකප් අවුලක් ඇත්තෙ?
දැන් හිතපං ඕක බඩුවක්.. රුපියල් දෙදාහයි කියලා. කෙල්ලට දෙදාහයි. කාමරේට දාහයි. ටිප් එක පන්සීයයි රයිස් එකට පන්සීයයි. ඔක්කොම හාරදහයි. දැන් අර අපි ඇහුව පොටෝ කාරයා. අන්දන එකා, බොකේ, හොටෙල්, සෙටි බෑක්.. ඔක්කොම එක්කවෙඩිමට ලක්ෂ අටක් විතර යනවා වෙඩිමට. හාරදාහ ගානෙ අපි සතියට එක ගානෙ බඩුවක් රූම් ඇද්දත් කීයද යන්නෙ සති පනහකටම රුපියල් ලක්ෂයයි. එතකොට ලක්ෂ අටක් දීල වෙඩින් ගන්න කොට දෙදාහෙ බඩුවක් සෙට් කරගත්ත නං අපිට අවුරුදු අටක් ඒ බඩුව ගහත හැකි එක වෙඩින් එකක් ගන්න සල්ලි වලින්.
හහ් හහ් හා.. මචං උඹටත් මාර ආතල් අදහස් නේ එන්නෙ.. මතකයිද අර නිහාල් නෙල්සන්ගේ ගව මස් සිංදුව..
කෙනෙක් තිස්පස් වසරක් කෑවොත් ගවමස් උයලා.
බලනු තිස්පහ වැඩිකර තුන්සිය හැටපහ යොදලා..
ගනන දොලොස්දාස් තුන්සිය හැත්තෑපහක් වෙලා..
ආන්න ඒ වගේ තමයි නේ බං. ඒත් මොන ගෑනිද වෙඩිං වලට අකමැති කියපං. වෙඩින් වලට අකමැති ගෑනියෙක් හොයන්න නේ බැරි.
එය ඇසුන චාමරටද මඳ සිනා එන්නට විය. සිය පෙම්බරිය ලස්සන සාරියක් බලා තිබුන අතර. මොකද අනේ ඔයා හිනා වෙන්නේ යැයි අසමින් ඇය චාමර වෙත පැමිණෙන්නට විය. සාරිය රුපියල් හැටදාහක් පමණ එකකි. එය ඇසු චාමරට යලිත් අර කොලුවන් දෙදෙනාගේ කතාව මතක් වී හැටදාහට බඩුව සති පාලහක් ගහත හැකි නේ දැයි මනසින් ගනන් හදන්නට විය. යලිත් ඔහු සිනාසුනි.
ඉන් පසුව දෙදෙනා ප්රදර්ශනය බලා අවසන වෙන්ව ගිය අතර රාත්රී මල් කඩන නිමේෂයේදී චාමරට පෙම්වතියගෙන් හරස් ප්රශ්ණ එල්ල වූයේ සාරිය බලන විටත් ඉන් පෙරත් ඔහුට සිනහ ඒම ගැනය. එවිට චාමර ගනන් හිලවු ඇතිව සියලු විස්තර කියා. බලන්න ඔයා වුනත් දැන් ඔ්ය කෝලං වෙඩින් අමතක කලොත් අපිට ලක්ෂ අටක් ඉතුරු වෙනවා.?
ඔවු ඔයාට සතියට හාරදහ ගානෙ වියදං කරලා අවුරුදු අටක් වේස ගෑනු එක්ක නිදාගන්න නේද? චාමර මං හීනෙන් වත් හිතුවෙ නැහැ චාමර ඔයා මෙහෙම වෙයි කියල. ඔයා හැමදේම හරියටම දන්නවා. මට සැක හිතුනෙ නැත්තෙමත් නැහැ. ඔයා කෝමත් ඈතින් යන ගෑනියෙක් කියන දෙයක් වුනත් දඩස් ගාල අහගෙන ඉඳල මට කියනවා නේ..
ඇය බැනගෙන යයි. චාමර ඔහේ උධාසීනව අහගෙන සිටියි. එහිදී පෙම්වතිය විසින් මිල අධික වෙඩින් එකක් ප්ලෑන් කරමින් තිබූ නමුත්, චාමරට ඒ වියදම දැරීම අපහසු බවත් ඒ සඳහා විශාල ණයකට යා යුතුව ඇති බවත් පසක් වී තිබුනි. වෙඩිමක කිසිදු ලාභයක් නොදුටු චාමර සියලු නෑයින්ට හතර වටේ සිනාසෙමින් වෙඩිමක කල් මැරීම මහත් වධයක් ලෙස හැගුනි. පෙම්වතිය විසින් දැඩිව බනිමින් නැවතීමට තැනූ ප්රේමය චාමර විසින් යළි අවුස්සා ගැනීම කල හැකිව තිබෙන්නට ඇත. නමුත් චාමර සිතුවේ එය සිය රබර් කණ විසින් ඇතිකරන ලද බාධාවක් නිසා ප්රේමය නැත්තටම නැති වූ බවය.
සික් මේ කණ නිසා බලපං . මට කෑල්ල නැතිවුනා බං. යැය් චාමර යාලුවන්ට කියන්න ට විය. ඇයි බොල ගොනෝ...තෝ මොකටද එහෙම මගුලක් හිතුනත් කෑල්ලට කියන්න ගියේ. උඹගෙත් ලොකු ලයින් නේ. කෙල්ල බැන්න කියල තොගේ ඇගේ වදිනවයි. ආයි ගිහින් කතා කරපං කෝ..එහෙත් යළිත පෙම්වතිය හමුවන්නට නොගිය චාමර ඒ වතාවේදීද සිය මිතුරු චන්ද්රසිරි දොස්තර හමුවන්නට ගියේය. ගොස් සිය කණේ දෝෂය කියා එහි තීව්රතාවය අඩු කරගන්නට විදියක් ඇතිදැය් අසා දැනගත්තේය.
වරක් එක් පෙම්වතියක් චාමරට නැති වූයේ අපූරු හේතුවක් නිසාය. දිනක් සාප්පුවක රෙදි තෝරන අතර ඇගේ මිතුරියක් හමු වී කතා බහ කරනු චාමරට පෙනුනි. හනී...මගෙ සත්තලං....කොහේද අප්පා අන්ත්රාස්ධාන වුනේ එකපාර.. . යැයි යෙහෙලිය හා ඇය තොඳොල් වන්නට විය. මේ උඹලයි නම්බර් වැඩකරන් නැහැ නේ බං..මොකද්ද බං ලොකුවට පෝන් තියං ඉන්නව විතරයි. චාමරගේ ඒ පෙම්වතියගේ මිතුරිය චාමරගේ පෙම්වතියට ඇගේ ටෙලිපෝන් නම්බරය ලබා දුනි.
එහි තිබුන අංකය චාමරගේ කණ හරහා වැදී යන්නට ගියේය. ඒ නොම්මරය කුමක් හෝ හේතුවක් නිසා කණට වැඩිපුර ඇසුණි. ඇය සැබැවින්ම මනා ලෙස මාංශ කොටස් රිසි පරිදි බෙදී ගිය නාරි දේහයක් ඇති මිතුරියක වූවාය. සිය පෙම්වතියගේ මැදිහත්වීමෙන් ඇයට අතට අත දෙන්නට අවස්ථාවක් චාමරට ලැබුනි. එවර ඇයද චාමර දෙස සුහදව බැලූ අතර චාමර ද ඇය දෙස යන්තමට බැලීය. අහ්..ඇගේ සිරුර පමණක් නොව මුහුනද ආකර්ශනීය එකකි.
රාත්රී නිවසට ගිය චාමරට අර අංකය කණ අග තිබෙනවාක් මෙන් මතක තිබුනි. ඉන් පසු ඒ අංකයට චාමර කතා කරන්නට විය. චාමරගේ අවාසනාවකට මෙන් චාමරගේ පෙම්වතියෙගේ මිතුරිය විසින් සති කිහිපයක් අවසානයේ චාමර තමාට කෝල් කරන බවක් චාමරගේ පෙම්වතියට කියා තිබුනි. ඒ මහා පාවාදීම කුමක් නිසා ඇය සිදු කලේ දැයි චාමර දන්නෙ නැත. නමුත් අවසානයේ එයද සිය කනේ අසාමාන්ය සංවේදී කම නිසා තමුන්ට නැති වී ගිය තවත් සම්බන්ධයකැයි චාමර සිතුවේය.
මේක මෙහෙමයි මචං සමාර වෙලාවට තමයි ඕක වැඩියෙන් ඇහෙන්නෙ. දැන් හිතපං ඔන්න බස් එකෙ ්යනකොට ඉස්සරහ කපල් කක් යනව කියලා. මට උන් දෙන්න කතාකරන මුලු එපිසෝඩ් එකම ඇහෙනවා මොන සද්දෙ තිබුනත්. ඔය කපල් එක අඩි ගානක් එහයින් හිටියත් මට උං කතා කරන ඒව ඇහෙනව නේ බං. එවර දොස්තර ඉන්ඳ්රසිරිට චාමරගෙන් අහන්නට වූයේ එවන් ගැටළුවකි.
චාමර මීටිමකට ගියා වුවද එහිදී හෙමිහිට අනුන් කියන කතා ආදියද චාමරගේ කණට ලේසියෙන්ම වදී. දිනක් වෙනත් ආයතනයක මැදිවියේ ගැහැනියක් පැමිණ සිටි දවසක ඇය ප්රසන්ටේෂන් එක ඉදිරපත් කරන්නට විය. හපෝ බලහං මේ ගෑනිගේ කටේ හැටි බටකොළ ආච්චි වගේ. අවසාන පේළියේ මිතුරන් දෙදෙනකු එසේ ඇය ගැන කියන්නට විය.
චාමරට එයද ඇසුනි. ඉන් පසු එය ළඟ සිටි නිමන්තිකාට කියන්නට චාමරට සිත් විය. බට කොළ ආච්චි යන්න රඟ පා පෙන්වන්නට විදියක් නොමැති වූ බැවින් එය පොඩි තුන්ඩු කෑල්ලක ලියා චාමර විසින් නිමන්තිකාට පෙන්වන ලදී. නිමන්තිකාට එය මතක බැරි වී මේසය මත තබා ගොස් ඇත. ඊළඟ දිනයේදී ඒ ගැහැනිය පැමිණි විට.. ආ චාමර ප්රසන්ටේෂන් වලට අකමැති වගේ නං නාවත් කමක් නැහැ.
ඔයා ඉතිං බටකොළ ආච්චිගෙන් බණ අහන්න අකමැති යි නේ..යැයි කාන්තාව චාමරට කිව්වාය. පසුපස අසුනක සිටි බටකොළ ආච්චි කතාවේ අයිතිකරුවන් දෙදෙනා මේ කතාවට චාමර ඈඳුනේ කෙසේදැයි කට ඇරගෙන බලා සිටියේය. චමත්කා සිය මෝඩකමට එ් තුන්ඩු කෑල්ල දමා යෑම පිළිබඳ දුක් වූවාය. චාමර නම් පුරුදු පරිදි සිය ශ්රවණ සංවේදීතාවය ගැන දුක් වෙමින් සිටියේය.
එවරද සිය මිතුරා ඉන්ද්රසිරි දොස්තර හමුවන්නට ගියේ පාක් එකටය. ඉන්ද්රසිරි ව්යායාම කර අවසාන වනතෙක් සිටි චාමර සිය රෝගය දක්වන්නට අකමැති වූයේ ඉන්ද්රසිරි එය විහිළුවට ලක් කරාවිය යන බියටය. ඉන් පසු ඉන්ද්රසිරි විසින්ම, කෝමද? දැන් කණේ අවුල කියාල ඇසුවේය.
අවුලක් නෑ මචං. ඒක පිහිටිමෙ අවුලක් වගේ මං හිතන්නෙ. බලහං වෙන උන්ට වැඩිය මගේ කන් දෙක ටිකක් ලොකුයි. හා කන් වගේ තියෙන්නෙ. ඔය ඇතුලෙ මොකක් නමුත් කෑල්ලක වැඩියක් ඇති. මේ පාරත් මම ඔය කන් ඇහිල්ල වැඩි නිසා යාන්තං බේරුනේ. යැයි කියා කලිං කතාව ඉන්ද්රසිරිට කියන්නට විය. එවර ඉන්ද්රසිරි..
ඉතිං බලහං? දැන් ඔය සිද්දි දෙක තුනේදිම උඹට කට වහං නිකං උන්න නං හරි නේ..උඹට ඇහෙන නෙමෙයි අවුල උඹ ඒ ඇහෙන ඒව කියවන්න යන එක නේ. යැයි චාමරට කීය.
හුම්. ඒ වුනාට බං සමාර දේවල් මාර තියුනුවට ඇහෙනවා නේ. එතාකොට මට කාටහරි කියන්නම ඕන වෙනවා. ඕක අවුලක් හිතන් එපා බං. අර බලහං මේ දැන් මේ පාක් එකේ දුවන උන් දැන් හෙඩ් පෝන් ගහගෙන එන්නෙ.. උමත් හොඳ හෙඩ් පෝන් දෙකක් අරං වැඩක් නැතිවෙලාවට ඒක ගහං හිටපං.. එතකොට ටිකක් අඩුවෙයි.
චාමරගේ කණ පිනෝකියෝ ගේ නාසය වැනි එකකැයි කන්තෝරුවේ මිතුරන් අතර මතයක් විය. පිනෝ කියෝගේ නාසය වැරැද්දකදී දික්වෙනවා සේම චාමරගේ කණද යම් කිසි කතාවක් යන විට එය අසන්නට දික් වී යන බවක් අඟවන්නටය කාර්යාල මිතුරන් එසේ කීවේ.
ඉන් මතු කණේ තීව්රතාවය වැඩිබව නිසා නිතර චාමර විසින් හෙඩ් පෝන් භාවිත කරන්නට විය. කෙතෙක් හෙඩ් පෝන් ගසා සිටියද. දෙපලක් රහසක් කියයි නම් නොදැනුවත්වම චාමරගේ හෙඩ් පෝන ගැලවී කතාවට කන් යන බැව් දන්නා කාර්යාලයේ අය චාමර සිටින මානයේ හොර දුරකථන ඇමතුමක් වත් ගන්නේ නැත. හෙඩ් පෝ්න නැති දිනවල චාමර කාර්යාලයේ ඇතැම් යුවතියන්ගේ පෙම්වතුන් හමුවන දිනයන් පවා අනුමාණයෙන් දැන සිටියේය. ඔවුන් කතා කරන්නේ ලේඩිස් වොෂ් රූම් එක ඉදිරිපිට කොරිඩෝරයේය. එවන් විටක වැසිකිලියට යන චාමර බොහෝවොලවක් කොන්ඩය සකසමින් අර ඈතින් එන සිහින් නඳ වෙත සිය අකීකරු කණ යොමාගෙන සිටී.
වැසිදිනකට පසු දිනෙක අනපේක්ෂිත ලෙස චාමර හා සන්ධ්යා කාර්යාල ආපනශාලාවේදී හමු විය. ෂහ් සන්ධ්යා. ඔයාලට මීට් වෙන්න බැරි වෙන් ඇතිනේද? ඊයෙ හැන්දෑවෙ වැස්ස නේ. මට බස් එකේ යද්දිත් ඔයාලව මතක් වුනා. යැයි කීවේය. සන්ධ්යාත් ඇයගේ පෙම්වතාත් හැර ඔවුන් පසුදින සවස හමුවන්නට සිටි බවත් එය වැසි බර කාලගුණය හේතුවෙන් එය කල් දමා ගත් බවත් චාමර දන්නේ කෙසේදැයි සන්ධ්යාට එවෙලේ පුදුමයක් ඇතිවිය. නමුත් චාමර යනු කවර ආකාරයේ ගතිගුණ ඇති අයකු දැයි කන්තෝරුවේ සියල්ල දැන සිටියෝය.
දැන් හෙඩ් ෆෝන එක ගහගෙන ඇති නිසා චාමරට කිසිවක් ඇසෙන්නේ නැතැයි චාමරම සිතයි. නමුත් බස්රියේ, පාරේ,කැන්ටිමේ, කාර්යාලයේ දෙදෙනෙකු කිහිප දෙනෙකු කතාකරමින් ඇතිවට ඒ අවස්ථාවලදී චාමර අසමින් සිටින ෆෝන් එකේ ශබ්ධය හීනියට අඩු කර අර කථාවට සවන් දී අවසානයේ. හොඳ වෙලාවට හෙඩ් පෝන් එක තිබුනෙ. නැත්තං ඒකත් මහ ජරමරයක් වෙනවා ඕ කතාව තව තැනක කියවුනොත් යැයි චාමර සිතන්නට වෙයි.
සුපිරි... දවසක් හොඳ ගුටියක් සෙට් නූනොත් පුදුමයක්
ReplyDeleteදැන් පොරට තියෙන්නෙ කන් ඇහෙනව වැඩි ලෙඩෙ විතරමද?කන් නැහුනත් අනිත් ලෙඩ ටික හුගක් දෙනෙකුට තියෙනව නේද
ReplyDeleteඔය විදිහට නොපෙනෙන දේවල් එහෙමත් පේන්න ගත්තොත්!
ReplyDeleteහෙහ් මාර කණක්නෙ ඒක!
ReplyDeleteකතාව හොඳයි,අමිල තරහවෙන්න එපා,අක්ෂර වින්යාසයයි ව්යාකරණයි වැරදියි.
ReplyDeleteඔය දෙකම නිවැරදි වෙච්චිදාට අමිල කියල එකෙුයි අන්සතු දිනපොතයි දෙකම නැතිවෙයි
Deleteහැලපෙ ලඟදි නෙව, මේක කියවන්න ගත්තෙ, ඒකයි නොදන්නෙ. ඕක මේ කපේදි වෙන වැඩක් නෙමෙයි, ඒකයි ඔය ඕනය කියන්නෙ :)
Deleteඅහල තියනවද බඹරගෙ තියරිය?
අර එයරොඩයිනමික්ස්ද මොකක්ද තියරි එකට අනුව ගණනය කලාම, බඹරගෙ සරීරෙ හැඩේටයි,අත්තටු වල පරාසයටයි අනුව බඹරට ඉගිලෙන්න බෑලු. ඒත් බඹරා යස අගේට ඉගිල්ලෙනවා නෙව.
කොහොමද දන්නවද? ඌ එයරොඩයිනමික්ස් තඹේකට ගනන් ගන්නෙ නෑලු :)
ආන්න ඒවගේ බඹයෙක් තමා මේකා :)
අවසානය දක්වා කියවූ එකම ,දිග පොස්ටුවයි.
ReplyDeletekathawa niyamai
ReplyDeletesuperb...good story after a long time...
ReplyDeleteයකෝ දිග වැඩී කියල දැක්කෙ කියවලා ඉවර උනාටත් පස්සෙ... ඒ තරං පස්ටෙට ලියල තියේ
ReplyDeleteකතාව හොඳයි. හ්ම්ම්.. ඕව හෙඩ් ෆෝන් ගහල නවත්තන්න බෑ. රබර් ඇහැ වගේම තමයි රබර් කණත්..
ReplyDeleteඅමිල,
ReplyDeleteඋඹ අර පොතක් ගහන වැඩේ,
මේ ආත්මෙදි කරන එකක් නෑ නේද...
බොහෝ වෙලාවට කරන එකක් නැහැ.. කෙටිකතා වලට මාකට් එකක් නැති නිසා ප්රකාශකයො වැඩිය මනාපයක් නැහැ. වැඩේට.
Delete