Sunday, August 7, 2022

කාබරේ විත්තිය 2


එයා නෙමෙයි නේ මම නේ ළමයගේ අම්ම. මට ඕනි විදිහට මම ළමය හදන්නේ. කොහෙවත් ඉන්න පීචං මිනිස්සුට ඕන විදිහට නෙමෙයි මම ලමය හදන්නේ. ඌට පස්නයක් තියනවා නම් කෙලින් කියන්න තිබුන නෙ. ඒ මදිවට සාගරගෙ කනේ තියල. මොකෝ පාර හිටින්න ගැහුවයි. නෑනේ. මගේ ළමයට මට ගහන්න බෑ මගේ ගෙදරදි. මේක ඌට ගිය රටනෙ යකෝ. නෝනා කියාගෙන ගියාය. 


නෝන ඕක ගනන් ගන්න එපා. සුපුන් මහත්තය හරිම ආදරෙයි අනන්‍ය බබාට. කොහොමත් බැදල නැති ළමයි නැති කට්ටිය ළමයිට හරි ආදරේ වෙනව. මට මතකයි ඉස්සර අපේ ගෙදර එන බාප්ප..එයා..අපිට හරිම ආදරේ. ඇදරේ වැඩි කමට මිරිකනවත් එක්ක. හත වසරට විතර එද්දි අම්මා කිව්වා බාප්පට මිරිකන්න එපා කියන්න කියලා..  සෝමා කියන්නට විය.


ඔහෙටත් සෝමා දැන් සුපුන් හොදයි වගේ නෙ. කලින් අම්ම එක්ක තිබුන සෙල්ලම දැන් ඔයත් එක්කත් තියාගෙන වගේ. සුපුන් දෙකට ගනින්න බෑ වගේ හිටියට දැන් ගෑනු දෙන්නෙක්ම එක ගෙදර. අරත් ඉතින් මේවත් බෝක්කු වගේ ගිහින් අල්ලනව නෙ. මොකක්ද කොහෙද කියල වගක් නැහැ. ටිකක් කොල්ලෙක් නම් ඇති. නෝනා කියාගෙන යයි. 


නෝනට ඉතින් තරහ නිවුනහම අපි ඕව කතා කරමුකො. සාගර මහත්තය බැන්නද? නෝනට. මහත්තයට තරහ ආවද දන් නැහැ.. සෝමා කිව්වාය. 


අනේ උගේ බැනුම්. මං ගැන දන් නෑ වගේ නේ සෝමත් අහන්නේ. ඒ යකා බනින බැනුමක් නැහැ. මිනිහ නිකමට යාප්පුවෙන් කියනවා ලමයට පාලු ඇතිලු ගහන්න එපාලු. කරුණාවන්ත වෙන්නලු. වෙනද නැති කතාවක් මොකද කියලා මම ආයෙම ඇහුව. එතකොට තමයි කිව්වේ ගජය කියපු කේලම. නෝනා කිව්වාය. 


එවිටම වගේ ඈතින් ගේට්ටුව අරින සද්දය ඇසුන අතර සුපුන් පැමිණෙන බව සෝමාට පැහැදිලිය. සෝමක්කේ. සෝමක්කේ.. සුපුන් කෑ ගහන්නට විය. 


ඒ පාර මොකද? නෝනා ඇසීය. 


මේං නෝන ආසම චොකලට් එක? සෝමා චොකලට් එකක් දික් කලාය. 


වැඩක් නෑ මට. ඇරත් ඕව අනන්‍යට නෙ. නෝනා තවම තරහෙන් පිලිවදන් දුන්නාය. 


නෑ නෑ. මේ නෝටයි බබාටයි  දෙකක්. මටයි ලොකු නෝනටයි වෙනම චොකලට් ජාතියක්. ඒව ලාබ ඒව වගේ. නෝනටයි බබාට හොද ජාතියක්. කොහොමහරි අවසානේ සුපුන් මහත්තයාට නෝන මතක් වෙලා. සෝමා කිව්වාය. 


ඕව දීලා මාව සේප් කරගන්න වගේ හදන්නේ. ඒව කොහෙද? ඉන්නවකො මම අහන්න උගෙන් ඌ ළමයිගේ තාත්තා වුනේ මොන සහතිකේටද? කියලා. ලමයි හදන හැටි උගන්වන්න ආව මෙතන මට. නෝනා නැවතත් කීවාය. 


අනේ මන්දා නෝන. මටත් ගහන එකේ ඒහැටි වරදක් නැහැ. මම මේ පිට පැත්තට  වේවැල් පාර කාල ඇති අනන්තවත්. ඉස්සර සෝමසිරි සර් මට ගනන් බැහැ කියලා දැනගෙනත් හරෝපිය පුක කියලා පුකට චටාස් ගාල ගහනවා. පාර හිටිනව. ඒත් ඉතින් හැමදාම ඉස්කෝලේ යනවා. ගුටුිකනවා මට නම් එහෙම. 

ඒත් සුපුන් මහත්තයා කියන්නේ. පුංචි ලමයි මල් වගේලු. අනන්න්‍යා බබා එහෙම නරක නැහැලු. නෝනට වරදක් කියන්නත් බැහැලු. ඒත් ගහන එක නම් අනුමත කරන්න බැහැලු. සෝමා කියාගෙන ගියාය. 


හරි හරි. උඹ එහෙනම් උයහං. මම යනවා කාමරේට . මම අර නාට්ටිය දැන් බලනවා. සෝමා ඒක දවල්ට රිවයින් කරලා බලාගන්න. නෝනා කාමරයට ගියාය. 


දුව.. 


දුව අනන්‍යයට මම පාඩම් කියලා දෙන්නම්. දුව දවස තිස්සේ ඔෆිස් එකේ මහන්සි වෙල ඇවිත් ආයේ මේ අනන්‍යා එක්ක ඕට්ටු වෙන්නබැහැ නෙ. අම්මා කිව්වාය. 


හරි අම්මේ.. මෙ අනන්‍යා වැඩ  දැනගෙන තමයි සමහර ඒව කරන්නේ නැත්තේ. කොහොමත් මම කියන දේ කරන්න එයා  කැමතිම නැහැ. බලමුකො අම්ම එක්කවත්. ටීච කියන්නේ ඉස්කෝලෙදි කිසිම මුරුන්ඩු කමක් නැහැලු. ඒකට මම එක්ක තමයි ඔක්කම රණ්ඩු.. චාරු අම්මා සමග කලකින් හොද වචනයෙන් කතා කලාය. 


දුව වරදවා හිතන්න එපා මෙහෙම කිව්වට. අපේ අනන්‍යාට ගහනවට එහෙම සුපුන් පුතා කැමතිම නැහැ. එයාට මේ ගෙදරින් කිසි අඩු පාඩුවක් නැතත් ඔහොම වුනොත් එයා යනවා කිව්වා. එයා කවදාවත් ලෝකේ හදන මිනිහෙක් නෙමෙයි දුව. මිනිහට හරියන් නැත්තං යාවි. අපිටමනෙ පොඩුව. මගේ බණ භාවනා වැඩටත් උදව් කරගෙන සෝමටත් උදව් කරගෙන මේ ගෙදරත් බලාගෙන ඉන්න මේ වගේ කෙනෙක් ආයෙ කොහෙන් හොයන්නද? ඒ නිසා දුව අපි එයා කැමති එක දේකට හරි හැඩගැහෙන්න බලමු නේද? අම්මා කීවාය. 


අම්මාට සුපුන් නැතිවට ඇතිවෙන්නේ බණ බාවනා කරන්නට සහායකයකු නැතිවමේ අඩුව පමණක් නොවන බව චාරු හොදින්ම දනී. එහෙත් ඉතාම හොදින් කතාකරන ඇයගේ සිත රිදවන්නට චාරුට නොහැකිය. එබැවින් ඈ නිහඩව සිටියාය. 


ඒත් අම්මා මම අනන්‍යාගේ අම්මා කියන එක එයා දැනගන්න ඕන. මම දන්නවා සුපුන්ගෙන් අපිට තියෙන උදව්. අම්මටත් සෝමටත් සුපුන්ගේ විශේෂ උදව් තියෙන බවත් මම දන්නවා. ඒත් අනන්‍යා හදාගන්න එක මගේ වැඩක්. චාරු සිය තරහ ටිකක් එතැනදී පිට කලේය. 


සතියක් ගත විය.


දිනක් බස් එකට යන්නට පයින් යන ගමනට චාරු සමග සුපුන්ද එකතු විය. 


චාරු මම අද ඔයා යන වෙලාවටම යනවා අවුලක් නැහැ නේද? මට ඔයා එක්ක ටිකක් කතා කලොත් හොදයි කියලා හිතුනා. සුපුන් කිව්වේය. 


ඉතින් සුපුන් මම එපා කියල තියෙද? ඔයානෙ කලින් ගිහින් වැඩක් නැහැ කියලා පරක්කු වෙන්නේ. අරත් ඔයා ඉතින් මම එක්ක යන්න කැමතිත් නෑ වගේ නෙ. චාරු කිව්වාය. 


අනෙ එහෙම එකක් නැහැ. ඒ වුනාට නංගි අපි ඉතින් එක ගෙදර හිටියට එකට යන එක හොද නැහනෙ. කට්ටිය කතා කියන්න පුලුවන් නෙ. දන්නවා නේ ඉතින් මිනිස්සු ගෙ හැටි. සුපුන් කිව්වේය. 


සුපුන් අපි දෙන්නගෙන් ගෑනි කවුද? මම නේද? නෑ මම හිතුවේ මට පැටලුනාවත්ද කියලා. එක ගෙදර ඉන්න බව විතරක් නෙමෙයි අපේ සෝමට සාගරගේ අම්මට උදව් කරනවා කියල මම හිතන්නේ දැන් කට්ටිය දන්නවා. ඉතින් මේ මම එක්ක ගියා කියලා අමතර වෙන්න කියල විසේස දෙයක් නැහැනෙ. කෙලින් කියන්නකො සුපුන් මම එක්ක යන්න කැමති නෑ කියලා. ඔයාගෙත් මාර කැටයම් අප්පා. චාරු කිව්වාය. 


අනෙ අනෙ එහම එකක් නැහැ. ඇත්තමයි මම ඉතින් ඔයා ගැන හිතුවේ. සාගර මම ගැන විශ්වාස කරල නෙ මාව තියල ගියෙ. සුපුන් කිව්වේය. 


මේ ඒක නෙමෙයි චාරු. පහුගිය දවසක මට අනන්‍යා අඩද්දි ඔයා එයාට ගහනව බලන් ඉන්න හරි වේදනා වුනා. මම ඒක සාගරටත් කිව්වා.ෙ සා්මටත් කිව්වා. අම්මටත් කිව්වා. ඒත් ඔයාට කිව්වේ නැහැ. මම ළමයිට ගහනවට කැමති නැහැ. ඔයා ට මොනාහරි අවුලක් තියෙනාව නම් කියන්න මම ඉතින් තනිකඩයා නෙ. මලු ටික අරං කොහෙහරි යන එක සිම්පල් දෙයක්. සුපුන් කිව්වේය. 


ඒක දැන් සතියකටත් වැඩියි නෙ. තනිකඩ එවුන්ගේ හැටිද මන්දා. පරණ කුනුගොඩවල් හිතේ තියන් ඉන්න එක.  දැන් ඕක මම අමතක කරලා ඉවරයි. රණ්ඩු දබර අවුල් වෙනවා. ඔයා සාගර ඉද්දිත් මේව ගෙදර  හිටිය නෙ. මතක නෙ ඒ දවස්වල මම බැනගන්න හැටි. ඒව එහම තමයි සුපුන්. නිකං නම සුපුන් වුනාට සුප්පු වැඩ කරන්න හදන්න එපා සුපුන්. පවුල් ගෙවල් වල අවුල් තියෙනවා. අනන්‍යා මගේ ලමයා. මම මගේ ලමයට ගහලා ඔ්‍යාගෙන් සමාව ඉල්ලන්න බෑනේ. ඒක වුනා.ඉවරයි. ආයේ ඉතින් පොඩි ලඹයා වෙන්න නැතුව ඉන්න. 


මේ ඒක නෙමෙයි ඒකට මාව ශේප් කරගන්න එක එක විකාර කලා නේද? අර දෙකත් එක්ක එකහු වෙලා. උපාසක බලල වුනාට මීයෝ අල්ලන හැටිනම් දන්නවා වේග චාරු කිව්වාය. 


මොන? මම මීයෝ.. මට කෙලින් කියන්න චාරු. මට වැඩිය ව්‍යාකාරණ බෑ. මට තියෙන්නේ සී එකක් සිංහල වලට. 


හරි මනුස්යෝ මම මෙතන ඉන්ටවිව් කලේ නැහැනෙ රිසල්ට් කියන්න. ඇයි එදා මම කැමති චොකලට් එක ගෙනත් දුන්නා. පස්සේ මම කන්න කැමති රටඉදි වර්ගය ගෙනාවා. ගෙදරට කියලා ගෙනාපු වයිල්ඩ්බෙරි අයිස්ක්‍රීම් එකත් මම ආසම එකක්. සමහර විට වැරදිලා ගෙනාවද දන් නෑ. එනිවේ තෑන්ක්ස් හොදේ. මම ගැන හොයල බැලුවට.. චාරු කිව්වාය. 


ආ.. ඒවා මොනාද? මම හිතුවේ ඔයා මා එක්ක කතාකරන එකක්වත් නැහැ කියලා. සුපුන් කිව්වාය. 


පිස්සුද හලෝ. දැන් අපි මොන්ටිසෝරි බබාල නෙමෙයි නෙ. ඔය පොඩි දේකට අල්ලන් දගලන්න ඕන නැහැ. මේ මගේ බස් එක එන්න ලගයි. මම ටිකක් ඉස්සරහට යනවා. ඔයා ඔතන ඉන්න. හැමදාම තනියම ඇවිත් සෙට්කරගත් කෙල්ලො එහෙම ඇති නෙ. මම නිකං බාදා කරන්න ඕන නෑනේ.. නේද? නේද? චාරු කිව්වාය. 


නෑ නෑ එහෙම නෑ. එත් ඔයා ඉස්සරහින් ඉන්න ඒක නවත්වන්නේ ඉස්සරහ තමයි. සුපුන් කිව්වාය.

5 comments:

  1. කථාව නැගලම යනවා , ජය...

    ReplyDelete
  2. අප්පච්චි ඇයි ඔහොම මස් මාංශ පිළිජාති වලට ආසා කරන්නේ? සතෙක් මරලා උගේ මළකුණ උයාගෙන කන එකත් වැඩක්ද අප්පච්චි? මේ කතාව බැලුවම මතක් උනේ වාරිමාර්ග නියෝජිත රවී වීරේ මල්ලිගේ පිළිස්සු සැවුලෙකු නිසා නැතිවූ ආදර අන්දරය කතාව.

    අප්පච්චි ඔය දුසිරිත් වලට පුරුදු පුහුණු වෙන්න එපා. නාවුකයෝ වගේ බේබදු කමට අරක්කු රම් මස් මාංශ කට ගැස්මට ගැන ගමන් ගන්න එපා. සිගරට් සුරුට්ටු බොන්න එපා. සමරිසි ඇසුරට ගණිකා ඇසුරට යන්න එපා අප්පච්චි.

    ඔය ඉතිං ඉදලා හිටලා අරක්කු ටිකක් බිලා කුකුළු මස්සෙක්ක බත් ටිකක් කාලා සිකරට්ටෙකක් කාරිය බිව්වට කමක් නැහැ.

    නැවේ ගෑනු පුළුටක් නැතිව යනෙන කොට කොලුවෙක් අල්ලාගෙන ලෝඩ්ඩේකක් කාරිය බාගත්තට, නැව බිමට ගියාම බ්‍රොතෙල් හවුස්සෙකකට ගියාට කමක් නැහැ.

    ReplyDelete