Tuesday, August 30, 2022

කෝච්චියේ මඩකලපු ගමන.

කෝ්ච්චියේ යන්න ඉතින් ජනප්‍රිය බදුලු ගමන නෙ. මම ඒ්ක ගියේ නැහැ. රුවිතට යන්න තියෙන ආසාව නිසාම නෙමෙයි. මේ දවස්වල බදුල්ලට සෙනග වැඩියි. ඒහේ යන්න ගියොත් නිකං ජැක් ගහන්න තෙරපෙන්න විතරයි ලැබෙන‌ේන්. අනික ඉතින් ටිකැට් කලින් බුක්කරගන්න ඒකත් සෑහෙන ගේමක්. ඒ් ගමන මඩකලපු යන්න හිතුවා. මොකද මඩකලපු ත්‍රිකුණාමල පැත්තට ඒච්චර සැර සෙනගක් නැහැ කෝච්චියේ යන්න.

සෙනසුරාදාවක උදේ පහට විතර ඔන්න මල්ලත් අරගෙන වනවාසල ස්ටේශන් ඒකට ආවා. ඒ්ක පිටිපස්සේ නෙව මගේ බෝඩිම තියෙන්නේ. එඇවිත් මඩකලපුවට ටිකැට් ඒකක් ඉල්ලුව තුන්වැනි පන්තිය 520යි. ඒ්ක සකසුරුවම් පන්තියක් බයිලා ඔ්න නැහැ. අපිට සල්ලි නැති නිසා අපි යන්නේ 3නේ. ඇරත් තුනේ යද්දි තියෙන ලල් ඒක වෙන ඒ්වයේ නැහැ.

ඉතින් ගිහින් පොල්ගහවෙල ස්ටේශමෙන් බැස්සා මුලින්ම. මඩකලපු වගේ දුර යන කෝච්චි නවත්වන්නේ නැහැ නේ වනවාසල ස්ටේශන් ඒකේ. ඒ් නිසා ඉතින් කොට කොට යන ඒකක යන්න ඔ්නි රාගමට ගම්පහට හෝ නවත්වන තැනකට. මේ උදයදේවී රාගම නවත්වනවා. ඒ්ත් මම සාමාන්‍යයෙන් දුර ගමන් යද්දි උදේට කාල තේ වතුර ඒකක් කාරිය බීලා මැන්ටලේ වගේ යන්න නෙ ආස. ඒ ්නිසා මම පොල්ගහවෙල ස්ටේශන් ඒකේ කැන්ටිමෙන් කාල බිල ලෑස්තිවුනා.


පොල්ගහවෙල දුම්රිය ස්ථානය

ස්ටේශන් කෑම

පොල්ගහවෙල ස්ටේශමේ හොදි ඒක්ක තියෙන ඉදිආප්ප ඒකක් රුපියල් අනූවයි. හොදි නැති කැන්ද කොලේ ඔතලා තියෙන ඉදිආප්ප ඒකක් රුපියල් 70යි. මම කැන්ද කොලේ ඔයිට කලින් කාල තියෙන නිසා කැන්ද කොලේම ලයින් කලා. ඒ්ක ගති. හොදි නැතිවුනාට ඉදිආප්ප ගෙඩි ටිකයි පොල්සම්බල් ඩිංගයි රසයි. මම දෙකක්ම කෑවා. ආයෙ කොයි වෙලාවට කන්න ලැබෙයිද දන්නවයි.

කැන්ද කොලේ දාපු ඉදිආප්පප

ඇල්ල ඔඩිසි සහ පොඩි මැණෙිකේ..


ඇල්ල ඔඩිසිය ඒනකොට මම පොල්ගහවෙල ඉස්ටේශන් ඒකෙන් ඒලියට ගිහින් හිටියේ කෑම කන්න පිට කඩයක් හොය හොය. ඇල්ල ඔඩිසි ටිකැට් ඒකක් 5000යි. බුක ්කරනන් අමාරුයි. ඊලගට කාල බීල අහක් වෙලා ඉද්දි පරක්කු වෙලා වැඩියා පොඩි මැණිකේ. පොඩි මැනිකේ කට කපලා සෙනග. නුවර සහ බදුල්ල යන තුන්වන දෙවන පන්ති මැදිරි පිරිල ඉතිරිලා ගිහින්. ඒ්කෙත් දවසක යන්න ඔ්නි ටිකක් සෙනග අඩු වුනාහම. ඉතින් අවාසනාවන්ත විදිහට පොඩිමැණිකේ 3වැනි පන්තියේ ෆුට්බෝඩ් ගිය කොල්ලෙක් පොල්ගහෙවලින් වැටුනා. වැටුනට ඌ වේදිකාවට වැටුන නිසා අවුලක් වුනේ නැහැ. ඒ් වගේම නුවර සහ බදුල්ල බලා යන ලොකු සෙනගකට කෝඤ්ඤියට නැගගන්න අවස්තාවක් ලැබුනෙත් නැහැ. ඒ ්පැත්තට දාන්න පුලවන් පෙට්ටි සීමිතයි. අනික බුකින් පෙට්ටි දාන කොට අනෙක් පෙට්ටි වැඩි කරන්න ඉඩකඩ අඩුයි.

අපෙ ්ඒක.

ඉතින් ඊලගට ඒන්න තියෙන්නේ උදය දේවී සහ යාල් දේවී. දෙකටම දෙමල මුස්ලිම් මගීන් හෙම ලෑස්ති පිට උන්නා. අපෙ ්ඒක ආවා. උදය දේවී බිසී සති අන්තයක් වුනත් නගින්න ඉඩ තිබුනා. කුරුණෑගලින් මහවින් පස්සේ වාඩිවෙන්නත් ඉඩ තිබුනා. ඉතින් කෝච්චියට නැගලා ටික දුරක් හිටං ගිහින් වාඩි වුනා. වාඩිවෙලා වට පිට බල බල යන්න ගියා.

මහවදි


මහව දුම්රිය ස්ථානයේදී

මහවින් ඔය කෝච්චිය ගාල්ලෙදි වගේ රිවස් ඒකට තමයි යන්නේ. මම ඒ් වගක් දැනගෙන උන්නේ නැහැ. මහවදි නැවැත්තුවාහම ඒ් මහව ස්ටේශන් ඒක පේන මානේ තියෙන බාර් ඒකෙන් බියර් දෙකක් ගත්තා. ලාගර් 500 කෑන් දෙකක්. ඒ්ක අරගෙන ඉන් පස්සේ හුජ්ජ කරන්න ගියා. හප්පේ. ඒ්ක හන්දියක් වුනාට මොකද චූ දාන්න උනත් වැසිකිලි දෙකයි තියෙන්නේ. ඉතින් පෝලිමේ ඉදලා චූත් දාලා ඉන් පස්ස‌ේ නැග්ගා කෝච්චියට.


අලි එනවට හදාපු පැලක්

කෝච්චියේ ඉතින ්මහවින ්පස්සේ වෙනමම ආතල් ඒකක්. මහව පැන්නට පස්සේ තියෙන පාලු බිම ලස්සනයි. ඒක යායට ඈත පේනවා. වගා බිම් තියෙනවා. ඒ්ත් මේ පාරේ මඩකලපුවට යනකල්ම ජනාවාස සෙට් වෙනවා අඩුයි. තණ බිම්, විල්ලු, කුඹුරු, වතුපිටි සහ කැලේ තමයි වැඩිපර තියෙනනේ. කැලේ කියනනේ අර සිංහරාජ ටයිප ්ඒක නෙමෙයි. ලදු කැලෑ සෙට් තියෙන්න‌ේ. අලි ඒහෙමත් ඉන්න බවට බොඩ් තිබුනට දැක්ක අලියෙක් නැහැ.

මහව කෝච්චිය පැය බාගයක් විතර නවත්වනවා. මේ මඩකලපුව දිහාට තියෙන රේල් පාර ටිකක් සවුත්තුයි. ඉතින් යන්නේ පරණ ඒන්ජිමක්. ඒ් ඒන්ජිම මහවදි තෙල් ගහනවා. තෙල් ගහගෙන ඇවිත් අනෙක් පැත්තට ආයෙම සෙට් කරලා තමයි යන්න පටන් ගන‌ේන්.

කෝච්චිය ඇතුලෙ කපල් ඒක.

මම හොදට දැකල පුරුදු කෑල්ලක් සෙට් වුනා කොච්චියේ. ඒ්ක මම හිතන්නේ අපේ ආයතනයේ පුද්ගලික සිකුරිටි ඒකක හිටිය කෑල්ලක්. ඒ්කව වඩාගන්න ලෑස්තිපිට හිටියා ආමි ඒකේ හෝ ඒ් වගේ කොල්ලෙක්. ඉතින් උන් දෙන්නා ටිකක් මිරිකන්න මිරිකගන්න වගේ ලයින් ඒකකට සෙට් වුනා සෙනග අඩු වෙද්දි. නෑ නෑ උන් සීට් වල ඉදන් මිරිකගත්තේ නැහැ. මුලින්ම කොල්ල කතා කරා අපි ටිකක් කතා කරන්න යමුද ෆුට්බොඩ් කියලා. කෙල්ල මුලින් බෑ කිව්වා. පස්සේ හා ඒහෙනම් කියලා ගියා. ටිකකින් ඒ් හරහා යන්න ආව පොරක් අර දිහා කන්න වගේ බලං ඉන්නවා දැක්කා. කට්ටවත් දුන්නද දන් නෑ. කොහොම වුනත් ඉතින් අන් සැපතට ඉිරිසිහා කරන්න ඒ්වා බලන්න හොද නැති නිසා මම වෙන පෙට්ටියකට ගියා.

බියර ්ඒක

බියර් ඒකක් බිල අහුවුනොත් මම හිතන්නේ දඩ ගහනවා. හරි අරක්කු බොන ඒක අවුල් තමයි. ඒත් බියර් ඒකක් කාරිය බොන්න අවස්තාවක් දෙන්න ඔ්නි. මම හිතාගත්තා කාගෙවත් හිත රිද්දන් නැතුව ඊලග වතාවේ සුදු අරක්කු හෝ වොඩ්ක බාගයක් බෝතලේක දාගෙන ඒනව කියලා. සෝඩ හෝ මොනාහරි ඒක්ක මිශ්‍ර කරගෙන ආවහම බොන ඒකනේ අප්පා. බියර් ඒක අවුලක් නැහැ. ෆුට්බෝඩ් ඒකේ වාඩිවෙලා පවන වැදීගෙන ඒනකොට ගහන නිසා ලාගරෙත් වදිනවා. වැදුන නිසාද මන්දා මට පරිසරය රකින්න අමතක වුනා. මිනිස්සුන්ට යන්න තියෙන පෙට්ටි දෙක අතර තැන තියෙන හිලකින් හිස් බීර කෑන් දෙක රේල් පාරට දැම්මා.

කෝච්චියෙදි ගහපු බියර් එක.

කෑම බීම
හප්පා කෑම තමයි සිරාම ආතල් ඒක ඈ. ඒකක් මොනාහරි අවුල් ගියා. එ මම හිතන්නේ අන්නාසි ඒක. ඒ්ත් අනෙක් කෑම නම් සුපිරි හොදේ. මුලින්ම සෙට් වුනා කජු ඉතින ්මම කජු කොහොමත් ආසයි. කජු ටිකක් විතර මෝරලා ඒ්ත් කජු ටික රසට පදමට තිබුනා. තැම්බුහාම ඒන ආතල් ඒක වෙන ඒකකින ්ගන්න බෑ. ඊට පස්සේ තව කඩලද කොහෙද කෑවා. ලංකාවේ කෝච්චිවල දැන් කැන්ටින නැහැ. ඉතින් රුපියල් සීයේ ඒ්වා ගොඩක් ලග තියාගෙන ඒන ඒන කෑම ජාති අරං කන ඒක තමයි විනෝදේ..

කෑව තම්බපු රටකජු ඇට දෙකක්

අන්නාසි ආවා, සෝටීස් ආවා.. තව කූල් බීම ජාති ආවා. මම කූල් බීම බොන්නේ නැහැ. ඔය නැවැත්තුව තැනකින ්පැනලා වතුර ටිකක් බීලා නගිනවා.

ගල් ඔය හන්දිය.

මේ කෝච්චිය ගල් ඔය හන්දියේදී නවත්වලා වෙනත ්දුම්රියකට මාරු වෙන්න කියනවා ත්‍රිකුණාමල යන මගීන්ට. ඒයාලට යනකොට බබා වගේ හිස ්කෝච්චිය තියෙනවා. ඒත්් ඒනකොට නම් පිරුන උදයදේවි ඒකට තමයි නගින්නට වෙන්නේ. ඉතින් ගල් ඔය දිහා පහු කරලා ඊලගට පැයක් දෙකක් විතර ගියාම හිගුරක්ගොඩ පොලොන්රුව පැත්තට ඒනවා. ඔය කෝච්චි පාරේ මම පොලොන්නරුවට ඒහා ගිහින් තිබුනේ නැහැ. පොලොන්නරුවට ඒහා ඇත්තටම ගැම්ම ආ. ඉන්දියාවේ වගේ. මහවැලි ගගේ පහත්බිමට උඩින් හදලා තියෙන මාර්ගය .. සහ ඒ්කේ යන උස කෝච්චිය නිසා කෝච්චියේ ඉදලා ඈත බැලුවාම සෑහෙන දුර පේනවා. ඇස්වලට පුදුම සනීපයක් දැනෙනවා. ඇරත් ඒ මම ගිය දා ටිකක් වැහි බීරානියක් තිබුනා. ඒ නිසා ඇස්වලට අමාරුවකුත් නැහැ.

මගින් පොලොන්නරුවට තව කපල් ඒකක් ආවා හිගුරක්ගොඩ දිහායින් නැගලා ආවේ. උන් දෙන්නා නැග්ග වෙලාවේ ඉදලා නිදි. පොඩි උන් දෙන්නෙක්. අපි තුන්දෙනාම රොටි කෑවා. මට බොන්න වතුර තිබුනේ නැහැ නෙ. ඉතින් අර ඩබල බීලා මට බෝතල් දික් කලා මමත් බිව්වා. පස්සේ පොලොන්නරුව පැන්නම නැග්ගා ඇන්ටියෙක් සහ පොරක් සෝටීස් සහ වන්ඩු අරං. ඇන්ටි වික්කේ හැලප සහ වන්ඩු. මම වණ්ඩු ගත්තා. රසට තිබුනා. ඊටත් පස්සෙ ්තමයි කුණු අන්නාසි කියල හිතන්න පුලුවන් අන්නාසි බුවා නැග්ගේ. ඒ් අන්නාසි ඒකට රස වෙන්න මිරි්ස් කුඩු වගේම තුනපහත් දාල තිබුනා.

තවත් ලස්සන තැනක්.

මඩකලපුවට..

මඩකලපුවේ නැවැත්තුව විතරයි මම ලැට් ඒකට ගියා. මම ලැට් යද්දි කොමඩ් වලට ආසයි. පැන්න ගමන් කොමඩ් තියෙන ඒකට ගියා. හුටා. පස්සේ දැක්කේ ඒ්කේ බිඩේ ශවර් ඒකක් නෑ. ඒහෙම නැතුව කොහොම උන් පුක හෝදනවද මන්දා. හරි අමාරුවෙන් පුක පිහගෙන ඒලියට ආවා.

මඩකලපුවට ඒද්දි කෝච්චියේ සෙනග 50ක් ඉතුරු නැහැ.ඒද්දි 1600 විතර වුනා. ඇවිත් නැවැත්තු තැන ඉදලා මම කෑම කඩයක් හෙව්වා. හොයාගෙන ටවුමට යන්න හන්දියට ගියා විතරයි මහ වරුසාවක් කඩා පාත් වුනා. ඒ්ක ඒනකොට මම හිටියේ මඩකලපුවේ වයි ඒම් සී ඒ් ඒකට යන පාර ගාව. ඒතන තියෙන පොඩි සැලොන් ඒකට ගොඩ වෙලා වැස්ස තුරල් වෙනකල් කොන්ඩේ කපාගත්තා.

කපාගෙන ඉන් පස්සේ හිමිහිට කෑම කඩයක් හොයාගෙන ගියා. රේටින් හොද පොහ්මය තැනක් සෙට් වුනා. අයියෝ සල්ලි ඉතින්. කෑම ඒකට 1500ක් විතර ගියා. නරක් වෙන්න කිට්ටු ලූනු සම්බෝලයක් ද කොහෙද කෑව නිසා බඩදගලන්න ගත්තා. මිල්ක් ශේක් ඒකක් දුන්නා මැන්ගෝ රස කියලා. ඒ්කේ ඇති මැංගෝවක් නැහැ. බොනිකර තරුව. ඉතින ්කොහොම හරි දැන් කාල ඉවර වුනත් හරි ඒතනදිරෙන්ඩ බරකුත් ආවා.

රස අවුල් වුනත් පෙනුම ගති

කන අතර ඒතන තැන ලස්සන නිසා බර්ත් ඩේ පාටි ඒකක ට ආපු ඩොකාලා හෝ ඉස්පිරිතාල සෙට් ඒකක් හිටියා. මම තැන් කීපෙකටම කතා කලා රෑට නවතින්න. සමහර තැන්වල සෙනසුරාදා හින්දා බිසී. දුම්රිය ස්ථානයේම නවතින්න පුලුවන්. ඒවා බුක් වෙලා තිබුනා. ඒ්වා 1800කට වගේ ෆැමිලි කාමර ගන්න පුලුවන්. මම ඒ් ගමන තැනක් හොයාගත්තා.

අම්මාන් ගෙස්ට් හවුසිය

ඒ් කලපුව අයිනේ පාරේ 4 වෙනි හරස් වීදියේ තියෙනවා අම්මාන් ගෙස්ට් හවුස්. 1300කට සිංගල් රූම් ඒක දෙන්න පුලවන් කීවා. මම ඉතින ්තනි රැයට නේ. ඇටෑච් බාත්රුම් නැතුව මම ඒ් ගානට ඇග්‍රි වුනා. බාත්රූම් ඒකට ටිකක් දුරයි. ඒ්ත් ලොකු ගින්නක් නැහැ. ඒ්කේ ඉද්දි ආයෙම වහින්ඩ ගත්තා. ඒ් වගේම දවස තිස්සේ කෝච්චියේ ආපු නිසා මම නින්දක් දාන්න ඔ්නි කියලත් හිතුවා.

අම්මාන් නවාතැන් පොල

නින්දක් දාලා රෑ වෙලා ඒ් ලග තියෙන කඩේකින් කෑවා. බැටිකලෝ කියන්නේ තඩි සිටි ඒකක්. තැන තැන ඇවිදින්න බයිසිකල් ඒකක් නැතුව අමාරුයි. ඇත්තටම බයිසිකල් ඒකක් කුලියට ගන්න තැනක් තිබුන නම් මරු ඉතින්. ඒ්ම නැත්තං තැන් ටික බලන්න වාහනයක් කුලියට ගන්න තිබුන නම් ඒ්ත් හරි.. ඒදා රෑ ඉදලා ඊලග දවසේ ආයේම කෝච්චියේ ආවා ඉතින්..


වෙල් යායක්

6 comments:

  1. හොඳයි. ලස්සනට ලියලා තියෙනවා. තවත් විස්තර තිබුනා නම් කියලා හිතුනා. දැන් අවුරුදු ගානක් තිස්සේ මෑතක් වනතුරු අවුරුද්දකට දෙතුන් පාරක් කුරුණෑගල ඉදලා ත්‍රිකුණාමලය සහ මඩකලපුව ගිය මට මගේ මතකයනුත් අලුත් උනා.

    ReplyDelete
    Replies
    1. දිග වැඩි කරන එක ලේසියි. ඒත් එතකොට දිග වැඩි නිසා දායක සබාව බලන එක නවත්තයි කියලා බයයි.

      Delete
  2. අමිලගේ ලියන රටාව හරිම රසවත්, තව ටිකක් විස්තර තිබුනන් වටිනවා,පරණ තායි ගමනේ විස්තර එහෙම රසයි

    ReplyDelete
  3. saumyage gawuma ussala kaul deka ath karala panti eka galawala huththata diwa dala juice urala bonna oni. mm.. mathak veddith innma baha.

    ReplyDelete
  4. පුලතිසි නගරාන්තර දුම්රිය මඩකලපුවට යන්නේ නැද්ද ?

    ReplyDelete